اپلیکیشن تردز اینستاگرام چیست؟ پاسخ به سوالات شما

تردز اینستاگرام چیست؟ در چند ماه گذشته، جایگزین‌های توییتر – جدید و قدیمی – مخاطبانی را پیدا کرده‌اند که مایلند یک شبکه اجتماعی جدید مبتنی بر متن را امتحان کنند. ماستدون، بلو اسکای، اسپیل و تی تو برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که مردم آن را امتحان می‌کنند. اکنون متا با یک راه اندازی بزرگ که به اینستاگرام گره خورده است، وارد بازی شده است.


تردز اینستاگرام

 

پایگاه خبری رسا نشر – مهدی سوری: در این مطلب قصد داریم به تمامی پرسشهای شما در رابطه با تردز اینستاگرام پاسخ دهیم.

 

تردز چیست؟ چگونه یک حساب کاربری ایجاد می کنید؟

تردز در واقع اپلیکیشن رقیب توئیتر و مبتنی بر متن محصولی از شرکت متا است. این به حساب اینستاگرام شما گره خورده است، بنابراین می توانید با استفاده از اطلاعات کاربری اینستاگرام خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

 

تفاوت تردز با توییتر چیست؟

در حال حاضر، هیچ پلن پولی و تبلیغاتی در برنامه وجود ندارد. با این حال، علامت تأیید شما از اینستاگرام منتقل می شود – حتی اگر برای Meta Verified پول پرداخت کرده باشید. کاربران می توانند از شبکه اینستاگرام خود برای یافتن افرادی برای دنبال کردن استفاده کنند.

این برنامه به تازگی راه اندازی شده است، اما ویژگی های مشابه توییتر مانند ویدیوی طولانی، ارسال دایرکت  و اتاق های صوتی زنده را ندارد.

چگونه می توان از تردز استفاده کرد؟

این پلتفرم در حال حاضر بر روی آی اوس  و اندروید در بیش از ۱۰۰ کشور در دسترس است. با این حال، به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی، این برنامه در حال حاضر در اتحادیه اروپا در دسترس نیست. از آنجایی که شما از طریق حساب اینستاگرام خود وارد می شوید، می توانید تمام افرادی را که دنبال می کنید دنبال کنید. شما همچنین نام کاربری، نام و تنظیمات خود را مانند لیست بلوک وارد خواهید کرد. لازم به توضیح است به دلیل محدودیت های تحریمی امکان دانلود مستفیم نسخه اندروید این اپلیکیشن در گوگل پلی برای ایرانیان وجود ندارد. اما شما می توانید این برنامه را از سایر مارکت ها مانند بازار، مایکت و یا به طور مستقیم، مثلا از اینجا دانلود کنید.

این برنامه چند کاربر دارد؟

ظرف چند ساعت پس از راه اندازی، تردز از مرز ۱۰ میلیون ثبت نام عبور کرد و در عرض ۲۴ ساعت از ۳۰ میلیون ثبت نام عبور کرد. تردها تنها در عرض پنج روز از راه اندازی به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید.

مارک زاکربرگ در روز اول خاطرنشان کرد که این اپلیکیشن در دو ساعت ۲ میلیون ثبت‌نام، در ۴ ساعت ۵ میلیون ثبت‌نام و در ۷ ساعت ۱۰ میلیون کاربر ثبت‌شده جذب کرد. صبح روز بعد، مدیر عامل متا خاطرنشان کرد که بیش از ۳۰ میلیون نفر برای آزمایش برنامه جدید ثبت نام کرده اند. رشد تردز با توجه به اینکه به دلایل حفظ حریم خصوصی هنوز در اتحادیه اروپا راه اندازی نشده است قابل توجه است و این آمارها می توانست خیلی بیشتر از اینها هم باشد.

محدودیت های ارسال در Threads چیست؟

کاربران می توانند ۵۰۰ کاراکتر را در یک پست در برنامه ارسال کنند. این پست از تصاویر، ویدیوها و GIF پشتیبانی می کند. یک پست تردز از حداکثر ۱۰ آیتم رسانه ای پشتیبانی می کند.

آیا می توانید از تردز در وب استفاده کنید؟

شما می توانید پست ها و نمایه های موضوع را در وب از طریق یک پیوند مشاهده کنید. اما در حال حاضر نمی توانید از طریق حساب کاربری خود وارد شوید و پست بگذارید.

آخرین به روز رسانی تردز چیست؟

اولین آپدیت تردز تعداد انگشت شماری تغییرات کوچک، ویژگی های اضافه شده و رفع اشکال مختلف را به همراه دارد، از جمله پشتیبانی از نسخه بتای عمومی iOS 17 که اخیراً منتشر شده است. این به روز رسانی شامل موارد زیر است که توسط مهندس نرم افزار اینستاگرام کامرون راث منتشر شده است:

مشکل باز شدن در IOS 17

رفع مشکل ضربه زدن دوبار روی آیکن جستجو

بزرگ کردن عکس ها در پروفایل
عکس های بسیار بلند اکنون به طور کامل قابل مشاهده هستند
تصاویر تصادفی روی تیم لاین ثابت می شوند
بهتر شدن فرایند اسکرول کردن تایم لاین و …

تردز اینستاگرام

چگونه حساب تردز خود را حذف می کنیم؟

این یکی از مشکلات بزرگی است که خیلی ها به آن اشاره کرده اند . برخی هم با حذف حساب تردز، حساب اینستاگرامشان را هم از دست داده اند. در حال حاضر فقط می‌توانید حساب تردز خود را غیرفعال کنید، اما برای حذف کامل حساب، باید حساب اینستاگرام خود را طبق «خط‌مشی رازداری تکمیلی متا» حذف کنید. پس از گلایه کاربران در مورد این موضوع، موسری گفت که این شرکت “به دنبال راهی برای حذف حساب تردز شما به طور جداگانه است.”

هشدار مهم:در حال حاضر امکان حذف حساب تردز به صورت جداکانه وجود ندارد. با حذف حساب تردز، اکانت اینستاگرام شما هم حذف خواهد شد.

آیا تردز  یک جدول زمانی «دنبال کردن» دارد؟

در حال حاضر، تردز هیچ جدول زمانی ندارد که پست‌ها را فقط از حساب‌هایی که شما دنبال می‌کنید نشان دهد. جدول زمانی خانه الگوریتمی است و ترکیبی از پست‌های حساب‌هایی است که شما دنبال می‌کنید و افراد دیگر.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام در پاسخ به یکی از کاربران گفته است : «ما پست‌ها را به‌ندرت رتبه‌بندی می‌کنیم و توصیه‌هایی (پست‌هایی از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید) را در فید نشان می‌دهیم، که به ویژه برای یک برنامه جدید مهم است قبل از اینکه افراد حساب‌های کافی را دنبال کنند.

آیا تردز قابلیت ارسال به دایرکت دارد؟ و یا به آن اضافه خواهد شد؟

شما نمی توانید برای کاربران در برنامه پیام ارسال کنید. موسری گفت که هدف این است که “یک صندوق ورودی دیگر ایجاد نکنیم و در عوض به مردم اجازه دهیم تا موضوعاتی را به برنامه های دیگر ارسال کنند.”

آیا امکان مهاجرت از تردز به شبکه های اجتماعی مشابه آن وجود دارد؟

به گفته آدام موسری در زمان راه اندازی، برنامه جدید متا از ویژگی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز پشتیبانی نمی کند. این بدان معنی است که شما نمی توانید به داخل یا خارج از سرور مهاجرت کنید. با این حال، امکان پشتیبانی از این شیوه وجود خواهد داشت. بزودی احتمالا انتقال به ماستدون وجود دارد. و کاربران می توانند از تردز به این برنامه مهارج کنند.

اگر برای شما سوال ایجاد شده که چرا این موضوع مهم است؟ باید بگوییم که به هر حال شاید شما قصد این را داشته باشید تا فعالیت خود را در یک پلتفرم دیگر ادامه دهید و بخواهید به جای دیگری مهاجرت کنید. بنابراین باید بتوانید، محتوا، حساب کاربری و کاربران خود را در پلتفرم جدید همراه هود داشه باشید. (بزودی در رابطه با ActivityPub در یک مطلب دیگر توضیحات کاملتری ارائه خواهد شد)

چه ویژگی هایی وجود دارد که در حال حاضر در Threads وجود ندارد؟
  • فید «دنبال کردن».
  • پشتیبانی از GIF
  • پشتیبانی کامل از نسخه وب
  • ویرایش پست ها
  • ترجمه درون خطی
  • پشتیبانی از متن تصویر Alt تولید شده توسط کاربر
  •  هشتگ ها
  • راهی برای دیدن پست های لایک شده خودتان
  • و …

شیوه های جمع آوری داده تردز چیست؟

از آنجایی که از یک حساب اینستاگرام برای ورود به تردز استفاده می کنید، متا می گوید که “این بخشی از حساب اینستاگرام شما است.” با توجه به برچسب‌های حریم خصوصی ذکر شده در فروشگاه برنامه ، کاربران قبلاً سؤالاتی در مورد جمع‌آوری داده‌های برنامه مطرح کرده‌اند.

راب شرمن، معاون مدیر ارشد حریم خصوصی متا در پاسخ به سوالاتی در مورد برچسب های حریم خصوصی برنامه در اپ استور گفت که این برچسب ها مشابه سایر برنامه های این شرکت هستند.

او در پست تردز گفت: «برچسب‌ها شبیه به بقیه برنامه‌های ما از جمله اینستاگرام هستند، زیرا برنامه‌های اجتماعی ما هر اطلاعاتی (از جمله دسته‌های داده‌های فهرست‌شده در اپ استور ) را که در برنامه به اشتراک می‌گذارید، دریافت می‌کنند.

 

امیدوارم که سوالات و پاسخ ها تونسته باشه تا حدودی  ابهامات شما رو در رابطه با این برنامه جدید اینستاگرام، برطرف کنه. اما اگر هنوز سوالاتی دارید که جوابش در بالا نبود ، در قسمت نظرات مطرح کنید تا پاسخ داده بشه.

موفق باشید

تردز رسا نشر رو هم دنبال کنید :

https://www.threads.net/@rasanashr

مهدی سوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.