همه چیز درباره الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

الگوریتم ۲۰۲۳ اینستاگرام حل شد: چگونه محتوای خود را مشاهده کنیم؟

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام روی همه کسانی که از این پلتفرم استفاده می کنند – به خصوص برندها – تاثیر می گذارد. در اینجا آخرین فاکتورهای رتبه بندی را یاد بگیرید و ببینید چگونه محتوای خود را مشاهده کنید.

الگوریتم اینستاگرام یک اکولایزر عالی است. چه شما دنبال کننده ترین فرد در این پلتفرم باشید و چه یک خالق کوچک که تازه شروع به کار کرده است، هر کاربری تحت تاثیر الگوریتم IG قرار می گیرد – و اینکه چقدر خوب درک می کنید برای موفقیت استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما ضروری است.

در این راهنما به بررسی سیگنال های رتبه بندی الگوریتم، تغییرات مهم اخیر در الگوریتم اینستاگرام و هر چیز دیگری که برای افزایش دیده شدن محتوای خود در این پلتفرم باید بدانید، می پردازیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ چگونه کار می کند و مطمئن شوید که محتوای اجتماعی دست ساز شما مورد توجه قرار می گیرد.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از قوانین است که محتوا را در این پلتفرم رتبه بندی می کند. این برنامه تصمیم می گیرد که چه محتوایی و به چه ترتیبی در تمام فیدهای کاربران اینستاگرام، صفحه اکسپلور، فید ریلز، صفحات هشتگ و… نمایش داده شود.

الگوریتم اینستاگرام هر بخش از محتوای ارسال شده به این پلتفرم را تحلیل می کند. این روش متادیتا (شامل عنوان ها و متن alt به کار رفته در تصاویر)، هشتگ ها و معیارهای تعامل را در نظر می گیرد. براساس این اطلاعات، محتوا را به گونه ای توزیع می کند که اطمینان حاصل شود کاربران دسترسی آسانی به آنچه بیش از همه علاقه مند به دیدن آن هستند، دارند.

به زبان ساده، الگوریتم اینستاگرام به اطلاعات مربوط به محتوا (ریلز، پست های فید و استوری ها) و اطلاعات مربوط به کاربران (علایق و رفتار در این پلتفرم) نگاه می کند تا محتوای مناسب را در اختیار افراد مناسب قرار دهد.

هدف اصلی الگوریتم اینستاگرام این است که تجربه هر کاربر با این پلتفرم را تا حد امکان دلپذیر کند. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام از این الگوریتم به عنوان “رتبه بندی” یاد می کند (شاید به این دلیل که این عبارت کم تر رباتیک به نظر می رسد)و بر اهمیت لایک شدن برخی پست ها بیش از دیگران تاکید می کند.

چرا این موضوع برای بازاریابان اهمیت دارد؟ دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و بهینه سازی محتوای شما براساس آن می تواند منجر به نمایش پست های شما توسط اینستاگرام به کاربران بیشتری شود.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

هر بار که کاربر برنامه را باز می کند، الگوریتم اینستاگرام فورا تمام محتوای موجود را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که چه محتوایی را به آن ها (و به چه ترتیبی)ارائه دهد.

سه فاکتور مهم رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ عبارتند از:

رابطه بین خالق و بیننده. آیا از یکدیگر پیروی می کنید؟ آیا به یکدیگر پیام می دهید یا نظرات را رها می کنید؟ اگر در گذشته بارها با یک کاربر خاص تعامل داشته باشید، به احتمال زیاد محتوای جدیدی که آن ها پست می کنند را مشاهده خواهید کرد. (این موضوع برای کسب و کارها بسیار مهم است: مدیریت فعال جامعه، از جمله پاسخ به کامنت ها و نظرات، می تواند دید یک برند را در اینستاگرام بهبود بخشد).
علاقه. آیا کاربر معمولا با این نوع محتوا تعامل دارد؟ زمانی که الگوریتم اینستاگرام تشخیص می دهد که کاربر از یک نوع محتوا یا فرمت خاص لذت می برد، آن ها را بیشتر نشان می دهد.
ارتباط برقرار کنید. اینستاگرام تصمیم می گیرد که هر بخش از محتوا چقدر “مرتبط” باشد. این شامل تجزیه و تحلیلی است که در آن متناسب با موضوعات گرایشی و همچنین عامل زمان بندی است (پست های اخیر نسبت به پست های قدیمی تر مرتبط تر در نظر گرفته می شوند).

عوامل ثانویه رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام عبارتند از:

دفعات استفاده از این پلتفرم. اگر کاربر زیاد اینستاگرام را باز نکند، تنها زمانی که تصمیم به مرور برنامه بگیرد، مرتبط ترین محتوا را خواهد دید. این بدان معنی است که کسب وکارها ممکن است توسط خانواده و دوستان از فید چنین کاربری خارج شوند.
اینکه یک شخص چند کاربر را دنبال می کند. هر چه یک کاربر حساب های بیشتری در اینستاگرام دنبال کند، حساب های بیشتری برای فضا در فید خود رقابت می کنند.
زمان نشست. اگر کاربر زمان بسیار کمی را در این اپلیکیشن سپری کند، احتمالا تنها پست های دوستان و خانواده خود را که اغلب در این پلتفرم با آن ها تعامل دارند، خواهد دید و این موضوع کار را برای کسب وکارها دشوارتر می کند.

فراتر از این سیگنال های اصلی، الگوریتم اینستاگرام فرمت های محتوایی خاصی را توزیع می کند.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم فید اینستاگرام ۲۰۲۳

الگوریتم اینستاگرام برای فید شما محتوای حساب هایی که دنبال می کنید را دسته بندی کرده و براساس معیارهای زیر میزان احتمال تعامل شما با یک پست را پیش بینی می کند:

اطلاعات مربوط به این پست. یک پست چند لایک داشت؟ چه زمانی ارسال شد؟ آیا با مکانی برچسب گذاری شده است؟ اگر یک ویدیو باشد، چقدر طول می کشد؟ این سیگنال ها به الگوریتم اینستاگرام کمک می کنند تا ارتباط و محبوبیت یک پست را تعیین کند.
اطلاعاتی در مورد شخصی که پست کرده و سابقه تعامل شما با آن ها. اینستاگرام تعداد دفعاتی که با هر شخص خاصی تعامل داشته اید (با نظرات، لایک ها، نظرات پروفایل و غیره)را ردیابی می کند تا متوجه شود یک فرد چقدر ممکن است برای شما جالب باشد.
فعالیت شما در سراسر پلتفرم. کمیت و محتوای پست هایی که با آن ها تعامل داشته اید، به اینستاگرام این سرنخ را می دهد که ممکن است به دیدن چه نوع پست های دیگری علاقه مند باشید.

الگوریتم استوری های اینستاگرام ۲۰۲۳

الگوریتم داستان های اینستاگرام شبیه به الگوریتم فید است که در آن از سیگنال های رتبه بندی برای تصمیم گیری در مورد اینکه اول کدام محتوا نمایش داده شود، استفاده می کند؛ به همین دلیل احتمالا در دومین باری که برنامه را باز می کنید، داستان بهترین دوست خود را خواهید دید.

در اینجا اینستا انتخاب می کند که داستان های شما به چه ترتیبی باشند:

اطلاعات مربوط به داستان. اطلاعاتی مانند زمان ارسال داستان، استیکرها یا موسیقی مورد استفاده، و تعامل (لایک کردن، همچنین تعامل در نظرسنجی ها و سوالات)همگی برای این الگوریتم مهم هستند.
اطلاعات مربوط به شخصی که پست کرده است. اینستاگرام می داند که شما چقدر با استوری های برخی کاربران از جمله لایک، پاسخ، اشتراک گذاری و تعامل با استیکرها تعامل دارید. از این معیارها برای تعیین میزان اهمیت دادن شما به محتوای فرد استفاده می شود.
فعالیت شما در سراسر پلتفرم. اگر به تازگی با پست یک کاربر خاص تعامل داشته باشید، به احتمال زیاد استوری او را مشاهده خواهید کرد و بالعکس.

الگوریتم ریلز اینستاگرام ۲۰۲۳

الگوریتم اینستاگرام برای ریلز از هر دو حساب کاربری که دنبال می کنید و حساب هایی که دنبال نمی کنید، می گیرد و سعی می کند شما را با محتوایی سرگرم کند که احتمالا در تمام طول مسیر تماشا خواهید کرد.

الگوریتم این مساله را با نگاه کردن به موارد زیر ارزیابی می کند:

فعالیت شما. سیگنال هایی مانند اینکه کدام ریلز را لایک کرده اید، درباره آن نظر داده اید و با آن ها درگیر شده اید، به اینستاگرام کمک می کنند تا بفهمد چه نوع محتوایی می تواند برای شما مناسب تر باشد.
سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. با ریلز (همانند اکسپلور)، احتمالا محتوای ویدیویی از سازندگانی دریافت می کنید که نامشان را نشنیده اید… اما اگر قبلا به نوعی با آن ها تعامل داشته اید، اینستاگرام این موضوع را در نظر می گیرد. احتمالا به همین دلیل است که محتوای زیادی را از سازندگانی که می شناسید می بینید، اما هنوز ماشه را به سمت ادامه نکشیده اید.
اطلاعات مربوط به ریل  الگوریتم اینستاگرام تلاش می کند تا براساس عنوان، مسیر صوتی و تحلیل پیکسل ها و فریم ها، حدس بزند که ویدیو در مورد چه چیزی است و محبوبیت کلی ویدیو را در نظر بگیرد.
اطلاعات مربوط به شخصی که پست کرده است. آیا پوستر اصلی کسی با مخاطب درگیر است یا محتوای او لایک های ثابتی دریافت می کند و به اشتراک می گذارد؟ اینستاگرام هم از این اطلاعات استفاده می کند.

اگر شما هم از علاقه مندان به یادگیری بصری هستید، ویدیوی توضیح الگوریتم اینستاگرام برای مبتدیان را مشاهده کنید.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام ۲۰۲۳

برای تب اکسپلور، الگوریتم به پست های قبلی که لایک کرده اید یا با آن ها تعامل داشته اید نگاه می کند و مجموعه ای از عکس ها و ویدیوهای حساب های مرتبط را که دنبال نمی کنید (هنوز!) .

سپس این عکس ها و ویدیوها براساس میزان تمایل شما به لایک، ذخیره یا اشتراک گذاری یک پست رتبه بندی می شوند. آنچه مهم است این است:

اطلاعات مربوط به این پست. این الگوریتم محبوبیت کلی یک پست را با استفاده از سیگنال هایی مانند تعداد لایک، نظر دادن، اشتراک گذاری و ذخیره کردن و سرعت انجام این فعالیت ها ارزیابی می کند.
سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. بیشتر محتوای اکسپلور از حساب های جدید به شما خواهد بود، اما حساب هایی که در گذشته با آن ها تعامل داشته اید در اینجا کمی تقویت می شوند.
فعالیت شما. در گذشته چه پست هایی را لایک، نظر یا ذخیره کرده اید؟ پیش از این در صفحه اکسپلور چگونه رفتار کرده اید؟ تاریخچه فعالیت شما بر آنچه اینستاگرام فرض می کند که ممکن است علاقه مند به دیدن بیشتر آن باشید، تاثیر می گذارد.
اطلاعات مربوط به شخصی که پست کرده است. اگر یک حساب کاربری در چند هفته گذشته تعامل زیادی با کاربران داشته باشد، این علامتی برای اینستاگرام است که محتوای جذابی در حال پخش است که دیگران هم ممکن است آن را دوست داشته باشند.

۲۰۲۳ تغییر در الگوریتم اینستاگرام

یکی از بزرگ ترین لذت ها (بخوانید: دیوانه کننده ترین ویژگی ها)الگوریتم اینستاگرام این است که دائما تغییر می کند، بنابراین سازندگان و مدیران رسانه های اجتماعی باید انعطاف پذیر باشند و پذیرای به روزرسانی های جدید باشند. در اینجا به برخی از جدیدترین تغییرات در الگوریتم IG می پردازیم.
تمرکز بیشتری روی عکس ها و ویدیوها وجود خواهد داشت

در سال ۲۰۲۲، بسیاری از سازندگان اینستاگرام نارضایتی (و در برخی موارد، خشم)خود را از اینکه اینستاگرام – اپلیکیشنی که در اصل برای اشتراک گذاری عکس ساخته شده بود – به نظر می رسید بیشتر از تصاویر ثابت طرفدار ویدیوها است، ابراز کردند. کاربران احساس می کردند که ویدیوها نسبت به عکس ها، دیدگاه ها، نظرات و سهام بیشتری دارند و تغییر در الگوریتم را مقصر می دانستند.

در واقع، دادخواستی برای استدلال اینکه الگوریتم باید بیشتر متمرکز بر عکس باشد (و بیش از ۳۰۰ هزار امضا به دست آورد)راه اندازی شد. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام در اوایل سال ۲۰۲۳ به این موضوع پرداخت. موسری در بخشی از صحبت های خود در اینستاگرام گفت: “من فکر می کنم در سال ۲۰۲۲ بیش از حد روی ویدئو تمرکز کرده ایم و رتبه بندی را بیش از حد بالا برده ایم – و اساسا ویدیوهای زیادی را نشان داده ایم و عکس های کافی نداریم”.

او در ادامه صحبت های خود به سازندگان اطمینان داد که اینستاگرام در تلاش است تا این الگوریتم را با ویدیوها و عکس ها یک سان تر کند و تحلیل ها نشان داده اند که این تغییرات در حال ایجاد تفاوت هستند: ” چیزهایی مثل اینکه یک نفر چقدر عکس ها را دوست دارد در مقابل. ویدیوها، و اینکه یک نفر چقدر در مورد عکس ها نظر می دهد در مقابل. موسری می گوید: ویدئوها تقریبا برابر هستند و این نشانه خوبی است که همه چیز متعادل است.

بنابراین عکاسان، هنوز از IG دست نکشید.
اینستاگرام بر نشان دادن چیز جدیدی به کاربران تاکید خواهد کرد

در توییتی که در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، موسری، مدیرعامل اینستاگرام، اهداف اینستاگرام برای سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد. یکی از اولویت های اصلی او “کمک به مردم برای کشف چیزهایی است که دوست دارند” او گفت که این فقط در مورد ویدیوها نیست (احتمالا با اشاره به نکته بالا)و تاکید کرد که “اینستاگرام باید جایی باشد که شما هر بار که از آن استفاده می کنید چیزهای شگفت انگیزی را کشف کنید”.

باتوجه به این گفته، می توانیم فرض کنیم که به روزرسانی الگوریتم اینستاگرام، نشان دادن محتوای جدید از سوی سازندگان به کاربران را که لزوما قبلا ندیده اند، در اولویت قرار می دهد. به عبارت دیگر، بدانید که محتوای شما فقط به دنبال کنندگان شما تحمیل نمی شود: IG می خواهد پست های شما را به مخاطبان تازه نشان دهد.
اینستاگرام محتوایی را ترویج خواهد کرد که الهام بخش مکالمات باشد

موسری در همان مقاله ای که در بالا ذکر شد، رقابت را تایید کرد (او نامی از آن نبرد، اما تیک تاک و BeReal پلتفرم های جدیدتری هستند که دنیای اجتماعی را طوفانی می کنند). او گفت اینستاگرام به “جرقه زدن ارتباط بین مردم بر سر چیزی که پیدا می کنند” کمک می کند و IG با “یک تجربه ناب” بودن خود را از رقبا جدا می کند.

به عبارت دیگر، اینستاگرام فقط به تعداد فالوورهای یک پست اهمیت نمی دهد. این پلتفرم (و الگوریتم)از محتوایی بهره می برد که الهام بخش مکالمات باشد، بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که نظرات برای موفقیت یک پست در سال ۲۰۲۳ بسیار مهم باشند.
محتوای اصلی رتبه بالاتری نسبت به محتوای بازنشر شده یا بازنشر شده خواهد داشت.

موسری همچنین اعلام کرده است که محتوای اصلی اکنون در الگوریتم اینستاگرام رتبه بالاتری خواهد داشت: ” اگر شما چیزی را از ابتدا ایجاد کنید، باید اعتبار بیشتری نسبت به زمانی که چیزی را که از شخص دیگری پیدا کرده اید، به دست آورید.”

در سال ۲۰۲۳، محتوای اصلی بیشتر از محتوای ارسال شده مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ بنابراین هرچه خلاق تر باشید، پست شما عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

۱۰ نکته برای کار با الگوریتم اینستاگرام (و دیده شدن محتوای شما)

خب، ما همه حقایق رو داریم: حالا وقتشه که از اون ها به نفع خودمون استفاده کنیم. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم.
۱- به دستورالعمل های جامعه احترام بگذارید

چه در فید، چه در ریلز و چه در استوری ها پست بگذارید، الگوریتم های اینستاگرام قابلیت مشاهده محتوایی که خلاف دستورالعمل های اجتماعی برنامه است را محدود می کنند.

اگر اطلاعات نادرست را به اشتراک می گذارید، پست هایی که ماهیت سیاسی دارند، محتوایی که به طور بالقوه ناراحت کننده یا حساس هستند، یا حتی رسانه هایی با وضوح پایین، ممکن است محتوای شما کم تر توزیع شده باشد.

نکته مهم: اگر فکر می کنید سایه بان شده اید، احتمالا به همین دلیل است!
۲. محتوای اصلی بسازید

آدام موسری (Adam Mosseri)، مدیرعامل اینستاگرام می گوید که این پلتفرم ارزش محتوای اصلی را نسبت به محتوای بازنشر شده یا بازنشر شده می داند؛ بنابراین تا جای ممکن در زمان طوفان فکری پست های جدید خلاق باشید. سعی کنید از صدای اصلی خود برای رینگتون ها استفاده کنید، با عنوان هایی آشنا شوید که متمایز و آموزنده هستند و ایده های غیر معمول را در بر می گیرند.

البته، هیچ ایده ای در خلا متولد نمی شود: ریل بالا روی محتوای تاثیرگذار سنتی بازی می کند، اما سازنده برداشتی تازه (و خنده دار)دارد. لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید – فقط از یک دیدگاه جدید به چرخ نگاه کنید.
۳. پست های خود را در زمان مناسب برای حداکثر دسترسی برنامه ریزی کنید

تعامل مخاطب یک سیگنال مهم در سراسر صفحه در اینستاگرام است، بنابراین ارسال محتوای شما در روز و زمان مناسب تفاوت زیادی با دسترسی ارگانیک شما خواهد داشت.

خوشبختانه داشبورد Hootsuite به شما کمک می کند تا براساس رفتار منحصربه فرد مخاطبان خود، بهترین زمان ها را برای ارسال پیشنهاد دهید.

۴. مشارکت را تشویق کنید

قوانین مشارکت در اینستاگرام (در واقع یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در تمام پلتفرم های برتر شبکه های اجتماعی است).

نظرات عالی هستند، اما لایک ها، نظرات، سهام و پس انداز اهمیت بیشتری دارند. در نظر داشته باشید که مخاطبان خود را با پرسیدن سوال، میزبانی از فالوور یا ایجاد پست های فوق العاده جذاب به تعامل با محتوای شما تشویق کنید (این یک پست وبلاگ کامل است که به افزایش تعامل شما اختصاص دارد).

شاید این ویدیو از یک حشره در حال خوردن غذای ژاپنی به خودی خود به اندازه کافی جذاب بوده باشد، اما سازنده با طرح این سوال که “غذای ژاپنی مورد علاقه شما چیست؟” )در این عنوان، نظرات بسیاری را برانگیخت.

۵. به کامنت ها و نظرات پاسخ دهید

این استراتژی در مورد تعامل نیز صادق است: هرچه بیشتر با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، احتمال تعامل آن ها با شما بیشتر خواهد بود. پاسخگو بودن در بخش نظرات و کامنت های شما باعث می شود به دنبال کنندگان خود اعتماد کنید و به آن ها یادآوری کنید که افراد واقعی در آن سوی صفحه وجود دارند.

به عنوان مثال، این هنرمند نظرات مثبت زیادی در مورد پست های IG خود دریافت می کند و زمان می برد تا به بسیاری از آن ها پاسخ دهد. یک “متشکرم” ساده یا چند ایموجی می توانند در مسیر دیده شدن نظرات قرار بگیرند، به علاوه شما با پاسخ دادن تعداد کل نظرات را در پست خود افزایش می دهید.
۶. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

هشتگ ها به اینستاگرام کمک می کنند تا بداند پست شما درباره چیست و استفاده از آن ها محتوای شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار می دهد.

به علاوه، برخلاف تبلیغات اینستاگرام (راه دیگر برای گسترش دسترسی به مخاطبان فعلی شما)، هشتگ ها رایگان هستند.

این صخره نورد از هشتگ های مرتبط زیادی در پست خود استفاده می کند و اطمینان حاصل می کند که به مخاطبان هدف خود رسیده است. ⁇ Climbing، ⁇ Soundclimbing، ⁇ Soundclimbing، ⁇ Soundclimbing و ⁇ Soundclimb همگی به اینستاگرام کمک می کنند تا محتوای مورد نظر را درک کند و با کاربرانی که می خواهند این نوع پست را ببینند، به اشتراک بگذارد.
۷. مکان خود را تگ کنید

درست مانند هشتگ ها، تگ های مکانی راهی رایگان برای دادن اطلاعات حیاتی به اینستاگرام در مورد پست شما هستند. این الگوریتم محتوای شما را با افراد دیگر در منطقه شما به اشتراک می گذارد، با این فرض که عکس یا ویدیو مربوط به آن ها باشد. به علاوه، کاربرانی که به دنبال محتوای منتشرشده در یک منطقه خاص هستند، پست های برچسب گذاری شده با آن مکان را مشاهده خواهند کرد.

پست بالا با عبارت “تورنتو، انتاریو” برچسب گذاری شده بود که موقعیت مکانی خالق را به اینستاگرام آموزش می دهد. بنابراین هنگامی که دیگر تورنتویی ها در جستجوی سرامیک های دست ساز هستند، این همان پستی است که آن ها خواهند دید – همه به این دلیل که الگوریتم می داند که سازنده به آن ها نزدیک است.
۸. به طور مداوم پست کنید

این نکته کلیدی است که آیا به دنبال کمک برای دسترسی، تعامل یا رشد پیرو هستید. (البته چون این سه چیز به هم مربوط هستند).

به طور متوسط، کسب وکارها روزانه ۱.۷ پست به فید خود ارسال می کنند. اگر به نظر می رسد که این کار برای بیز کوچک شما خیلی زیاد است، مطمئن باشید که فقط ظاهر شدن مداوم (مثلا هر روز هفته)برای غلتاندن توپ کافی است.

نایجلا لاوسون (Nigella Lawson)نویسنده غذا تقریبا هر روز (اغلب با هشتگ ⁇ RecipeOfTheDay)پست می کند تا دنبال کنندگانش بدانند به دنبال محتوای او بگردند – و الگوریتم اینستاگرام می داند که او خالقی است که ارزش برجسته کردن در صفحه اکتشاف، در فیدها و در داستان ها را دارد.

نکته مهم: ثبات نیازمند برنامه ریزی است. اینجاست که داشتن تقویم محتوای رسانه های اجتماعی و همچنین زمان بندی پست های خود از قبل با Hootsuite بسیار مهم می شود.

به این موضوع دقت کنید که پست های اینستاگرام شما از هفته ها یا ماه ها قبل به خوبی برنامه ریزی شده اند!

۹. از صداهای رونده استفاده کنید

الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام ریلز به یکی از ویژگی های بسیار مهم (و سودآور)این پلتفرم تبدیل شده است. برخلاف فید معمولی، اکثر ریلزهایی که کاربر مشاهده می کند، از سوی سازندگانی هستند که آن ها را دنبال نمی کنند، بنابراین ریلز فرصت خوبی برای گسترش مخاطبان شما فراتر از دنبال کنندگانتان است.

اما برای این کار، الگوریتم باید محتوای شما را در مقابل مخاطبان جدید قرار دهد. یکی از ساده ترین راه ها برای نشان دادن این موضوع به اینستاگرام که ریپلای شما ارزش بالایی دارد، استفاده از یک آهنگ ریپلای است.

زمانی که یک آهنگ در ریلز پخش می شود، الگوریتم اینستاگرام ویدیوهای زیادی را با همان آهنگ به کاربران نشان خواهد داد (می دانید چگونه گاهی اوقات آهنگ های ریل را در ذهن خود گیر می دهید؟ به همین دلیل است).

اما فقط یک آهنگ روند تصادفی انتخاب نکنید: سعی کنید آهنگی پیدا کنید که هم روند داشته باشد و هم به برند شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، ریل بالا در رابطه با نوآموزان بر روی “من مادر شما هستم” تنظیم شده است.
۱۰. تحلیل های خود را پی گیری (و درک)کنید

مهم نیست چقدر مشغول هستید، گرفتن گزارش های تحلیلی خودکار تقریبا به شما در انجام تمام نکات بالا کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال یک بار در ماه وقت بگذارید تا به اعداد و ارقام نگاه کنید و ببینید چه چیزی از نظر محتوا، زمان ارسال و هشتگ ها کار می کند و چه چیزی شما را از تلاش بی هوده نجات خواهد داد.

برای فهمیدن این موضوع از ابزار تحلیلی اینستاگرام استفاده کنید:

زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند (بنابراین می توانید پست های خود را در طول آن پنجره زمان بندی کنید)
کدام هشتگ ها عملکرد خوبی دارند
چه پست هایی باعث جلب مشارکت واقعی می شوند

در همین حال، یک ابزار واقعا عالی (مانند Hootsuite)به برند شما در همه چیز از تحلیل احساسات مخاطبان گرفته تا کلیک های کمپین و زمان پاسخگویی به خدمات مشتری کمک می کند.

در این مطلب نگاهی به Hootsuite Analytics می اندازیم که مهم ترین معیارهای اینستاگرام را در کنار آمار عملکرد سایر شبکه های اجتماعی برای مقایسه آسان به شما نشان می دهد. به عنوان مثال، ریل بالا در رابطه با نوآموزان بر روی “من مادر شما هستم” تنظیم شده است.
۱۰. تحلیل های خود را پی گیری (و درک)کنید

مهم نیست چقدر مشغول هستید، گرفتن گزارش های تحلیلی خودکار تقریبا به شما در انجام تمام نکات بالا کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال یک بار در ماه وقت بگذارید تا به اعداد و ارقام نگاه کنید و ببینید چه چیزی از نظر محتوا، زمان ارسال و هشتگ ها کار می کند و چه چیزی شما را از تلاش بی هوده نجات خواهد داد.

برای فهمیدن این موضوع از ابزار تحلیلی اینستاگرام استفاده کنید:

زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند (بنابراین می توانید پست های خود را در طول آن پنجره زمان بندی کنید)
کدام هشتگ ها عملکرد خوبی دارند
چه پست هایی باعث جلب مشارکت واقعی می شوند

در همین حال، یک ابزار واقعا عالی (مانند Hootsuite)به برند شما در همه چیز از تحلیل احساسات مخاطبان گرفته تا کلیک های کمپین و زمان پاسخگویی به خدمات مشتری کمک می کند.

در این مطلب نگاهی به Hootsuite Analytics می اندازیم که مهم ترین معیارهای اینستاگرام را در کنار آمار عملکرد سایر شبکه های اجتماعی برای مقایسه آسان به شما نشان می دهد.

 

بونوس: اخیرا به افت یا افزایش بزرگی در آمار خود توجه کرده اید؟ تحلیل اغلب اولین جایی است که یک مدیر رسانه های اجتماعی می تواند بگوید آیا چیزی در الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است یا خیر و استراتژی خود را براساس آن تنظیم کند.

البته، پلتفرم های رسانه های اجتماعی همیشه در حال تکامل هستند، بنابراین قطعا با گذشت سال ها، تغییرات بیشتری در الگوریتم اینستاگرام رخ خواهد داد. اما هر سیگنال، ویژگی یا دستورالعمل های فوق سری هوش مصنوعی که در آینده ممکن است برای این برنامه در نظر گرفته شود، ایجاد محتوای جذاب اینستاگرام همیشه یک استراتژی برنده است.

الگوریتم اینستاگرام FA ⁇ s
الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از قوانین است که محتوا را در این پلتفرم رتبه بندی می کند. این برنامه تصمیم می گیرد که چه محتوایی و به چه ترتیبی در سراسر برنامه نمایش داده شود (فید کاربران، صفحه اکسپلور، فید ریلز، صفحات هشتگ و غیره).
چه چیزی الگوریتم اینستاگرام را تحریک می کند؟

راه های راه اندازی الگوریتم اینستاگرام شامل موارد زیر است: ایجاد محتوای مرتبط با مخاطبان و ترندها، ارسال پست در زمان آنلاین بودن مخاطبان، استفاده از هشتگ های مناسب، ارسال فالوور در فید، ارسال مکرر Reels، امتحان کردن فرمت ها و ویژگی های جدید محتوا به محض انتشار و نوشتن کامنت های طولانی.
چگونه الگوریتم اینستاگرام خود را اصلاح کنم؟

اگر فکر می کنید الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را انتخاب نمی کند، این نکات را رعایت کنید: به دستورالعمل های اجتماعی احترام بگذارید، در ریلز خلاقیت به خرج دهید، پست های خود را در زمان مناسب برای دسترسی حداکثری زمان بندی کنید، به نظرات و کامنت ها پاسخ دهید، از هشتگ های مناسب استفاده کنید، به طور مداوم پست بگذارید و تحلیل های اینستاگرام خود را بررسی کنید.

با استفاده از Hootsuite شروع به ساخت اکانت اینستاگرام خود کنید. پست ها را مستقیما در اینستاگرام برنامه ریزی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، عملکرد خود را بسنجید و تمام پروفایل های دیگر رسانه های اجتماعی خود را اجرا کنید که همگی از یک داشبورد ساده تشکیل شده اند. امروز امتحانش کنید.

منبع رسا نشر
از طريق مهدی سوری

نظرات بسته شده است.