دغدغه اسکارلت جوهانسون درباره چهره اش در هوش مصنوعی

اسکارلت جوهانسون از برنامه هوش مصنوعی می خواهد که بدون اجازه او از شباهت او در تبلیغات استفاده نکند.

اسکارلت جوهانسون

 

پایگاه خبری رسا نشر – مهدی سوری : وکیل اسکارلت جوهانسون، که در تصویر در اینجا نشان داده شده است، می‌گوید که اپلیکیشن Lisa AI از شباهت او در یک تبلیغ تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کرده است.

به نظر می رسد یک تبلیغ آنلاین که نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی اسکارلت جوهانسون را بدون اجازه او نشان می دهد، پس از درخواست وکیل این بازیگر، دیگر آنلاین نیست.

براساس گزارش Variety، Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar از فیلم واقعی جوهانسون از کمپینی که او در همکاری با امپاز، یک شرکت جمع‌آوری سرمایه انتفاعی که اغلب با افراد مشهور شریک است، و مارول استودیو استفاده کرده است.

نگارنده پس از بررسی این آگهی را مشاهده نکرده است. به نظر می رسد که این تصویر دیگر در X (توییتر)، جایی که منشأ گرفته است، وجود ندارد.

کوین یورن، وکیل جوهانسون، در بیانیه ای گفت: «ما این چیزها را ساده نمی گیریم. طبق روال معمول خود در این شرایط، با تمام راه‌حل‌های قانونی که خواهیم داشت، با آن برخورد خواهیم کرد.»

تبلیغات این اپلیکیشن برای اولین بار در  X منتشر شده است. در زیر آگهی نوشته شده بود: «تصاویر تولید شده توسط Lisa AI.

اپلیکیشن لیزا ای آی یکی از اپلیکیشن های هوش مصنوعی است که در ماه های اخیر بازار را پر کرده است. وب‌سایت آن می‌گوید این به کاربران اجازه می‌دهد «آثار هنری شگفت‌انگیزی با هوش مصنوعی ایجاد کنند»،بدینوسیله که پیشنهادهای متنی شما می تواند تصاویر خارق العاده ای  تولید کنند. از چهارشنبه شب، به نظر می‌رسد که این برنامه در فروشگاه Play Google و App Store اپل در دسترس است.

در رابطه با درخواست این بازیگر و وکلای او، نمایندگان Lisa AI تاکنون به درخواست آنان پاسخی ندادند.

جوهانسون جدیدترین فرد مشهوری است که با سوء استفاده ادعایی از شباهت خود در هوش مصنوعی به عنوان دیپ فیک( نوعی رسانه مصنوعی که در آن چهره افراد با چهره افراد دیگر جایگزین می شود) واکنش نشان داده است.

بازیگران دیگری نیز مدتی است که زنگ خطر را در مورد تصاویر هوش مصنوعی به صدا در آورده اند. تصاویر تغییر داده شده دیجیتالی، برخی از این هنرمندان در آگهی های تبلیغاتی غیر واقعی و یا بدون اجازه از آنان مشاهده شده است.

ماه گذشته، تام هنکس در اینستاگرام پستی منتشر کرد که “هیچ ربطی به” تصویری که توسط کامپیوتر از او “طرح های دندانپزشکی را تبلیغ می کند” ندارد. زلدا ویلیامز، دختر بازیگر/کمدین فقید رابین ویلیامز، سرگرمی‌های هوش مصنوعی از پدرش را که در اینترنت منتشر می‌شود «آزاردهنده» نامید. و جیمی دونالدسون، ستاره یوتیوب، که به نام آقای هیولا شناخته می‌شود، نیز تصویری را با میلیون‌ها دنبال‌کننده‌اش به اشتراک گذاشت که یک تبلیغ دیپ فیک با استفاده از شباهت او در یک کلاهبرداری است. تبلیغاتی که او درباره آن پست کرده بود به سرعت از تیک تاک حذف شد.

به نظر می رسد دنیای پر از دوق و شوق هوش مصنوعی بیشترین آزار و دردسر را برای افراد مشهور، سلبریتی ها و ورزشکاران خواهد داشت و امکان سوء استفاده از تصاویر، ویدیوها و صدای آنان برای فریب کاربران وجود خواهد داشت.

نظرات بسته شده است.