عدم تحقق وعده های تامین اجتماعی، حقوق ناچیز بیمه بیکاری کرونا چه شد؟؟

آقای وزیر! بیکار شدگان کرونا شرایط بدی دارند. بجای وعده و شعار لطفا به مشکلات این قشر که هنوز هم بیکارند توجه کنید.
پایگاه خبری رسا نشر- پس از گذشت سه ماه از بیکاری عده ای از کارگران به واسطه همه گیری ویروس کرونا، عملکرد تامین اجتماعی به قدری ضعیف بوده است که می توان گفت برخی از بیکاران اسفند و همه بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری در فرودین هنوز یک ریال از تامین اجتماعی نگرفته اند. و وعده های این سازمان محقق نشده است.

عدم تحقق وعده های تامین اجتماعی، حقوق ناچیز بیمه بیکاری کرونا چه شد؟؟

پیامهای بسیاری دریافت کردیم مبنی بر عدم تحقق وعده پرداخت حقوق فروردین بیمه بیکاری کرونا که همه از اعلام چندباره زمان و عدم واریز حقوقشان گلایه داشتند. هر چند روز خبرهایی از سازمان تامین اجتماعی به بیرون داده می شود. مسئولین وعده هایی می دهند. اما از عمل خبری نیست. حقوق برخی از بیکاران اسفند را اواسط خرداد پرداخت کردند. و برخی هم به دلیل اشتباه در ارسال شماره شبا از دریافت حقوق جا ماندند. اکنون و پس از کلی معطلی بهانه جدید تامین اجتماعی همین شماره حساب های اشتباه است که اجازه نمی دهد واریز جدیدی صورت پذیرد. بله! این یک اشتباه از طرف متقاضی است. اما اشتباه بزرگتر متوجه سازمان تامین اجتماعی است که یک پلتفرم مناسب برای این کار راه اندازی نکرده است. و گناه کسانیکه شماره حساب درست را وارد کرده اند چیست که باید بپای دیگری بسوزند؟
طی ۲ ماه گذشته برای مشمولان بیمه بیکاری پیامکی مبنی بر درج شماره حساب و شبا ارسال شده است. نام ۶ بانک در صفحه درج شماره حساب وجود دارد. جالب اینجاست که در سایت درستی و انطباق شماره شبا با کد ملی مقرری بگیر را بر عهده خود فرد گذاشته اند. و فرم درج شماره حساب یک فرم ساده است و فقط اطلاعات را ذخیره می کند. در حالیکه می توانستند با دسترسی به بانک اطلاعاتی دولتی شماره شبا و کد ملی افراد با بصورت خودکار بررسی و تائید کنند. بعد از ۲ ماه عدم واریز به دلیل اشتباه در ارسال شماره حساب، اصلاً بهانه ی خوبی برای تامین اجتماعی نیست. ضمن اینکه مبلغ این مقرری بقدری ناچیز است که جز شرم برای کارگر بیکار شده مقابل خانواده اش چیز دیگری بهمراه ندارد. بیمه ای که نمی تواند در مواقع اینچنینی نیاز بیمه شدگانش را برطرف کند ، نامگذاری آن بنام تامین اجتماعی کاملاً غلط است. و بهتر است برای این سازمان نام دیگری برگزینند. مثلاً ببینیم چی میشه و یا تا چی از دستمون بر بیاد… آقای وزیر! بیکار شدگان کرونا شرایط بدی دارند. بجای وعده و شعار لطفا به مشکلات این قشر که هنوز هم بیکارند توجه کنید.
مهدی سوری
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.