بهترین سرورهای DNS رایگان و عمومی سال ۲۰۲۰

مرور خود را با این سرویس های DNS جایگزین سرعت بخشیده و ایمن کنید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رسا نشر – DNS (Domain Name System) سیستمی است که نام دامنه هایی را که در یک مرورگر وارد می کنید به آدرس های IP مورد نیاز برای دسترسی به آن سایت ها ترجمه می کند.
ISP شما هر زمان که به اینترنت وصل شوید ، به شما سرور DNS اختصاص می دهد ، اما اینها همیشه ممکن است بهترین انتخاب نباشند. سرورهای DNS آهسته می توانند باعث به تأخیر افتادن قبل از بارگیری وب سایت ها شوند و اگر گاهی سرور شما پایین می رود ، ممکن است به هیچ وجه قادر به دسترسی به هیچ سایتی نباشید.
جابجایی به یک سرور DNS عمومی رایگان می تواند یک تغییر واقعی ایجاد کند ، در حالی که مرور سریعتر جواب می دهد و رکورد های حداکثر ۱۰۰٪ طولانی دارند به این معنی که احتمال مشکلات فنی بسیار کمتر است.
برخی خدمات همچنین می توانند دسترسی به سایت های فیشینگ یا آلوده را مسدود کنند ، و برخی از آنها فیلتر محتوا را ارائه می دهند تا فرزندان خود را از بدترین وب دور نگه دارند.
شما باید خدمات خود را با احتیاط انتخاب کنید – همه ارائه دهندگان لزوماً بهتر از ISP شما نیستند – اما برای کمک به شما در مسیر صحیح ، این مقاله شش مورد از بهترین سرورهای رایگان DNS رایگان در اطراف را نشان می دهد.
چرا DNS پرداخت شده بهتر از رایگان است
مانند هر سرویس ، آنچه را می پردازید دریافت می کنید و اینجا فرقی نمی کند. DNS رایگان می تواند خوب باشد اما هیچ مقایسه ای با نسخه پولی Premium ندارد. اعطا می شود ، هر کسی مایل به پرداخت نیست و بسته به نیاز خود ممکن است نیاز نداشته باشد ، اما پرداخت DNS همیشه انتخاب بهتری است. جدای از افزایش عملکرد و امنیت وب سایت ، ویژگی های دیگری نیز دریافت می کنید.
به عنوان مثال ، Dynamic DNS و Secondary DNS جزء اصلی خدمات DNS ممتاز هستند. Dynamic DNS با آدرس های IP پویا کار می کند و به کاربران این امکان را می دهد تا از هرجای دنیا به رایانه خانگی خود دسترسی پیدا کنند. Secondary DNS به عنوان نسخه پشتیبان از انواع مختلف کار می کند که همیشه به علاوه. این فقط بخش کوچکی از کاری است که یک DNS ممتاز می تواند انجام دهد و تعداد دقیق ویژگی ها به ارائه دهنده خدمات بستگی دارد.
ما بهترین خدمات  dns وب سایت را گردآوری کرده ایم.
 

۱. OpenDNS

Primary, secondary DNS servers: 208.67.222.222 and 208.67.220.220

OpenDNS در سال ۲۰۰۵ تأسیس و در حال حاضر متعلق به سیسکو است ، یکی از بزرگترین نامهای DNS عمومی است.
خدمات رایگان مزایای زیادی را ارائه می دهد: سرعت بالا ، ۱۰۰٪ به موقع ، سایت های فیشینگ به طور پیش فرض ، فیلتر وب تحت کنترل والدین اختیاری برای مسدود کردن وب سایت ها بر اساس نوع محتوا ، همراه با پشتیبانی رایگان ایمیل در صورت اشتباه.
برنامه های تجاری امکان مشاهده سابقه فعالیت اینترنت شما را تا سال گذشته فراهم می کند و می تواند با اجازه دسترسی به وب سایت های خاص ، سیستم شما را به صورت اختیاری قفل کند. اینها به طور متوسط برای کاربر معمولی از ویژگی هایی برخوردار نیستند ، اما اگر علاقه مند باشید ، آنها می توانند حدود ۲۰ دلار (۱۴.۳۰ پوند) در سال برای شما باشند.
اگر در تعویض DNS قدیمی هستید ، می توانید بلافاصله با پیکربندی مجدد دستگاه خود برای استفاده از سرورهای نام OpenDNS ، فوراً کار خود را آغاز کنید.
اگر تازه وارد هم باشید ، اشکالی ندارد ، زیرا OpenDNS دستورالعمل های تنظیم رایانه های شخصی ، مکینتاش ، دستگاه های تلفن همراه ، روترها و موارد دیگر را نیز در اختیار دارد.
از اینجا امتحان کنید

۲. Cloudflare

Primary, secondary DNS servers: 1.1.1.1 and 1.0.0.1

Cloudflare که به دلیل داشتن شبکه تحویل محتوای دارای رتبه برتر شناخته می شود ، دامنه خود را گسترش داده است تا یک سرویس DNS عمومی جدید با نام ۱.۱.۱.۱ جذاب را ارائه دهد.
این محصول هیچ گونه لوازم جانبی دیگری را که اغلب در جای دیگر مشاهده می کنید ندارد. هیچ ضد فیشینگ ، هیچگونه مسدود کردن آگهی ، هیچ فیلتر محتوا یا تلاش دیگری برای نظارت و کنترل آنچه می توانید دسترسی داشته باشید ، و آنچه نمی توانید وجود دارد.
در عوض ، Cloudflare خیلی بیشتر روی اصول تمرکز کرده است. این کارها با عملکرد شروع می شوند و آزمایش مستقل از سایت هایی مانند DNSPerf نشان می دهد Cloudflare سریعترین سرویس عمومی DNS در اطراف است.
حفظ حریم خصوصی یکی دیگر از برجسته های مهم است. Cloudflare فقط قول نمی دهد که از داده های مرور شما برای ارائه تبلیغات استفاده نمی کند. متعهد می شود که هرگز آدرس IP (querying IP) مورد نظر خود را روی دیسک ننوشت. هر سیاهه ای که وجود داشته باشد ظرف ۲۴ ساعت حذف می شود. و این ادعاها فقط اطمینان کلمات در وب سایت نیستند. Cloudflare KPMG را برای ممیزی رویه های خود در سال حفظ کرده و یک گزارش عمومی را برای تأیید شرکت در وعده های خود تهیه کرده است.
وب سایت ۱.۱.۱.۱ دارای راهنمایی هایی در مورد تنظیمات است که آموزش های ساده شامل ویندوز ، مک ، اندروید ، iOS ، لینوکس و روتر را در بر می گیرد. اینها بسیار عمومی هستند – به عنوان مثال ، شما برای همه نسخه های ویندوز یک مجموعه دستورالعمل دریافت می کنید – اما برخی موارد اضافی (جزئیات IPv6 و همچنین جزئیات IPv4) وجود دارد و باید بتوانید آنرا تشخیص دهید. علاوه بر این ، کاربران تلفن همراه می توانند از WARP استفاده کنند که ترافیک اینترنت تلفن را تضمین می کند.
اگر مشکلی دارید ، Cloudflare یک انجمن انجمن را ارائه می دهد که می توانید در آن سؤال کنید یا ببینید دیگران چه می کنند
از اینجا امتحان کنید

۳. Google Public DNS

Primary, secondary DNS servers: 8.8.8.8 and 8.8.4.4

Google بیشتر انگشتان خود را در بیشتر سرویس های مرتبط با وب قرار داده است ، و DNS نیز از این قاعده مستثنا نیست: این برنامه رایگان DNS رایگان جایگزینی ساده و مؤثر برای سرویس دهنده های ISP شما است.
حریم خصوصی نمی تواند کاملاً مطابق با وعده های “ما چیزی را نگه نداریم” از Cloudflare ، اما بد نیست. این سرویس اطلاعات مربوط به آدرس IP کامل دستگاه پرس و جو را برای حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت برای عیب یابی و اهداف تشخیصی ثبت می کند. سیاهههای مربوط به “دائمی” اطلاعات شناسایی شده شخصی را رها می کند و جزئیات موقعیت مکانی را به سطح شهر کاهش می دهد و همه جز نمونه تصادفی کوچکی از اینها پس از دو هفته حذف می شوند.
در توضیحات دقیق گوگدرباره خدمات ، برای کاربران با تجربه مزیت بیشتری وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید اهمیت سیاست حفظ حریم خصوصی Google را ارزیابی کنید ، می توانید مطلقاً آنچه را که سرویس های مربوط به شما در آن قرار دارند بخوانید تا خودتان بدانید.
سایت پشتیبانی Google فقط راهنمایی های بسیار اساسی را در اختیار کاربران با تجربه قرار می دهد و هشدار می دهد که “فقط کاربرانی که با پیکربندی تنظیمات سیستم عامل کار می کنند [باید] این تغییرات را انجام دهند.” اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهید ، آموزشهای ارائه دهنده مانند OpenDNS را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که سرورهای نام آن را با Google جایگزین کنید: ۸.۸.۸.۸ و ۸.۸.۴.۴.
از اینجا امتحان کنید
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.