نقد و بررسی هدست واقعیت مجازی اپل

یک هفته با اپل ویژن پرو

هیچ‌کس در زمان ما شاهد اختراع چاپخانه، تلگراف و تلفن نبوده است – فناوری‌های بزرگی که ارتباطات را دگرگون کردند. در قرن گذشته، اندک نوآوری‌هایی به چنین ارتفاعات تحول‌آفرینی رسیده‌اند. در این پس‌زمینه، Apple Vision Pro به عنوان یک تجربه یکپارچه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصر به فرد برجسته است که ممکن است آزمون زمان را پشت سر بگذارد.

اپل ویژن پرو پایگاه خبری رسا نشر – مهدی سوری: می‌دانیم – قیمت ۳,۴۹۹ دلاری اپل ویژن پرو بسیار گران است و برای اکثر مصرف‌کنندگان دور از دسترس خواهد بود، با این حال، این محصول چقدر جالب و مفید است. حتی اگر نتوانم پس از یک هفته استفاده از آن دست بردارم، هنوز یک محصول ‘باید داشته باشی’ برای همه نیست، در ردیف یک آیفون و آیپد اپل. با این حال، این محصول نگاهی حیاتی، اگرچه اولیه، به آینده‌ای که به نظر می‌رسد ارائه می‌دهد. این دیدگاه ممکن است یک دهه یا بیشتر طول بکشد تا به جریان اصلی تبدیل شود، اما در مقابل این بیانیه، اپل ویژن پرو یک پیروزی است.

وزن، کاربرد و اندازه همه مواردی هستند که بسیار شخصی هستند و غیرممکن است برای طیف وسیعی از کاربران مصرف‌کننده اصلی برطرف شوند. من اذعان می‌کنم که بسیاری از کاربرانی که هنوز با هدست ویژن پرو  آشنا نیستند – احتمالاً بیشتر از آنچه اپل تصور می‌کند – ممکن است آن را سنگین یا ناخوشایند بیابند. این روی سر من می‌نشیند و وزن آن، که کمی سبک‌تر از متا کوئست ۳ است، برای من مشکلی ایجاد نکرده است.

در حالی که راه‌اندازی اولیه اپل ویژن پرو بیشتر یا کمتر بدون مشکل پیش رفت، ویژن پرو نمی‌تواند موفقیت بی‌چون و چرایی باشد تا زمانی که برنامه‌های بومی بیشتری در دسترس قرار گیرند. این نکته یک آزمون حیاتی برای اپل خواهد بود اگر شرکت قصد دارد آرزوهای خود را برای ویژن پرو محقق کند.

با استفاده از ویژن پرو برای حدود یک هفته از زمان نگارش این مقاله، ذهن من پر از دیدگاه‌های مختلف است. در حالی که برخی از همکاران تحلیلگر من ممکن است موافق نباشند، من تمایل داشته‌ام که موضع خوش‌بینانه‌ای در مورد جذابیت ویژن پرو داشته باشم. به طور ساده، ویژن پرواولین دستگاه اپل برای محاسبات فضایی است. اپل “محاسبات فضایی” را به عنوان یک شعار بازاریابی هنگام اعلام ویژن پرودر ماه ژوئن گذشته ابداع کرد، و حالا برای من روشن شده است که چرا پس از صرف زمان قابل توجهی با آن. حتی در حالی که فناوری و طراحی ویژن پرو شگفت‌انگیز است (به راحتی قیمت بالای آن را توجیه می‌کند)، عینک‌های AR درجه یک همیشه توسط قوانین فیزیک و در دسترس بودن قطعات فعلی محدود شده‌اند. امروز، در دوران کودکی خود، پلتفرم ویژن پرو امکانات بی‌پایانی دارد. با این حال، زمان برای ظهور مدل‌های استفاده‌ی کشنده‌ی درست و محکم شدن آن‌ها با کاربران جریان اصلی طول خواهد کشید.

پردازنده R1 با دوربین‌ها و سنسورهای خارجی ترکیب می‌شود تا فضای کاربر را در سه بعد درون نمایشگرها تکرار کند. گاهی اوقات، این تصور را دارید که هدستی به سر ندارید و به نمایشگرهای کوچک خیره شده‌اید، اما این توهم شکسته می‌شود اگر اتاق خیلی تاریک باشد.”

منبع رسا نشر
از طريق مهدی سوری

نظرات بسته شده است.