آیفون ۱۶ اپل با سیستم خنک‌کننده گرافن همراه خواهد بود

موضوع استفاده از Graphene برای سیستم خنک‌کننده موبایل مدت‌هاست که مد بررسی قرار دارد. بیش از سه سال پیش برای شما در ترنجی نوشتیم که گرافن، جدیدترین فناوری هوآوی برای مدیریت گرمای تولیدی در گوشی‌های هوشمند خواهد بود. با این حال خروجی عملی از آن و تاکنون ندیده‌ایم. به تازگی شایعه‌ای درباره نسل بعدی آیفون‌ها می‌گوید که آیفون ۱۶ اپل با سیستم خنک‌کننده گرافن همراه خواهد بود.

آیفون ۱۶ اپل با سیستم خنک‌کننده گرافن همراه خواهد بود

سیستم خنک کننده آیفون ۱۶ اپل

گوشی های هوشمند به لطف پیشرفت پردازنده‌هایشان به طور فزاینده ای قدرتمند می شوند. امروزه عملکرد گوشی‌های هوشمند به سطحی رسیده که با کنسول‌های مدرن بازی رقابت می کند. حقیقتا این اغراق نیست زیرا آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با تراشه اپل A17 Pro می توانند چند بازی را در نسخه کنسول‌شان اجرا کند.

این افزایش توان پردازشی جذاب است اما یک اثر جانبی ناخواسته دارد و آن گرمای بیش از حد است. طبق گزارش‌ها، اپل برای رفع این مشکل قصد دارد سیستم خنک کننده گرافن‌ی را در سری آیفون ۱۶ استفاده کند.

 

آیفون ۱۶ اپل با سیستم خنک‌کننده گرافن همراه خواهد بود

آغاز عرضه آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس در بازار با مشکل قابل توجه کنترل دما مواجه شد. بسیاری از کاربران گزارش کردند که آیفون‌ها بیش از حد داغ می‌شود. اپل وارد عمل شد و با به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید این مشکل را برطرف کرد. با این حال آن‌ها نمی‌خواهند این مشکل در سری آیفون ۱۶ وجود داشته باشد.

بر اساس یک گزارش جدید، اپل با اضافه کردن یک بلوک گرافن به آیفون‌ها، مشکل گرمایش بیش از حد را برطرف خواهد کرد. البته این شرکت از هیچ “فناوری خنک کننده فعال”ی استفاده نخواهد کرد. اما گرافن که یک رسانای حرارتی عالی است، با جذب گرما از پردازنده، آن را به مناطق دیگر منتقل می‌کند تا راحت‌تر دفع شود.

گرافن ماده‌ای با رسان‌ش حرارتی عالی است. در دمای اتاق، گرافن دارای رسانایی حرارتی ۵۰۰۰ وات بر متر کلوین بوده که این تقریباً ۲ برابر مس و ۳ برابر نقره محسوب می‌شود.

نظر شما چیست؟‌ فکر می‌کنید این راه حل اپل می‌تواند آیفون‌های خنک‌تر و با عملکرد بهتری را ارائه کند؟

نظرات بسته شده است.