ایرپاد اپل، جان یک گل فروش را از مرگ حتمی نجات داد

ایرپاد اپل و دستیار هوشمند آیفون جان یک گل فروش ۶۰ ساله را پس از برخورد شدیدی از ناحیه سر نجات داده‌اند. در ادامه جزئیات بیشتر را مشاهده کنید.

یک گلفروش ۶۰ ساله ساکن نیوجرسی آمریکا به‌تازگی داستان نجات خود از مرگ به لطف ایرپاد اپل و دستیار هوشمند آیفون یعنی سیری را به اشتراک گذاشته است. «سوزان پوتمن» (Susan Putman) اغلب در کارگاه خود هنگام کار با ایرپاد موسیقی گوش می‌دهد و خوش‌شانس بوده که همین عادت، جان او را پس از آسیب دیدن سرش نجات داده است.

ایرپاد اپل، جان یک گل فروش را از مرگ حتمی نجات داد

با توجه به توضیحات وی در گفت‌وگو با People، او مشغول کار روی یک حلقه گل به شکل نعل اسب بوده و زمانی که به عقب رفته تا نگاهی به آن بیندازد، پایش به یک جعبه گیر کرده و با سر به این شی فلزی برخورد کرده است. وی سپس مشاهده کرد که از ناحیه سر در حال خون‌ریزی است و به‌جای اینکه بلند شود و به دنبال کمک بگردد، در همان حالت از سیری خواست تا با اورژانس تماس بگیرد. وی پس از برقراری تماس، همچنان پای خط ماند تا پلیس و امدادگران برسند. هرچند وی جزئیات را دقیق به یاد نمی‌آورد، گفته است که دو افسر پلیس آمدند و حوله‌ای دور سر او پیچیدند و نهایتاً با آمبولانس تماس گرفتند. وی می‌گوید شاید اگر کمی دیرتر به او کمک می‌رسید و ایرپاد اپل او ناجی جانش نمی‌شد، اکنون زنده نبود.

صادقانه بگویم، مطمئن نیستم اگر یک ربع دیگر بیشتر می‌گذشت الان اینجا بودم یا نه. هیچ شکی درباره این موضوع نیست – اگر ایرپادهایم را نداشتم، ممکن بود بمیرم.

ایرپاد اپل، جان یک گل فروش را از مرگ حتمی نجات داد

پوتمن به بیمارستان منتقل شد و تشخیص داده شد که دچار ضربه مغزی شده است و یک ماه و نیم نباید به هیچ نمایشگری نگاه کند. سر او ۷ عدد بخیه خورد. با وجود این، خوشبختانه وی از آن زمان تاکنون بهبود پیدا کرده و به کارگاه خود بازگشته است.

بارها گزارشاتی از نجات جان افراد در حوادث توسط اپل واچ منتشر شده و حال مشاهده می‌کنیم که گجت کوچک و ساده دیگری مثل ایرپاد اپل نیز چطور می‌تواند به‌صورت کاملاً اتفاقی در نجات جان یک نفر تاثیرگذار باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.