هفت گوشی پرفروش دنیا در سال ۲۰۲۳ آیفون بوده است!

موسسه کانترپوینت به تازگی لیست ده گوشی پرفروش جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی را به اشتراک گذاشته که سلطه همه جانبه اپل بر بازار را نشان می‌دهد.

هفت گوشی پرفروش دنیا در سال ۲۰۲۳ آیفون بوده است!

به مانند سال ۲۰۲۲ میلادی، ۷ گوشی از ۱۰ گوشی پرفروش بازار در سال ۲۰۲۳ میلادی به سری آیفون تعلق داشته است. به طور دقیق‌تر، هفت گوشی اول پرفروش جهان همگی از سری آیفون ۱۳، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ هستند.

به گزارش جی اس ام، در این لیست که توسط موسسه تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint) منتشر شده است شاهد قرارگیری آیفون ۱۴ به عنوان پرفروش‌ترین گوشی جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی هستیم. تنها نمایندگان اندروید در این لیست گوشی‌های ارزان‌قیمت سامسونگ هستند که به ترتیب رده‌های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

هفت گوشی پرفروش دنیا در سال ۲۰۲۳ آیفون بوده است!

علی‌رغم آن که آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه شده است، پرچمدار اپل در رده نخست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان کانترپوینت قرار گرفته است. آیفون ۱۴ در حدود ۳٫۹ درصد از کل گوشی‌های عرضه‌شده برای بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است.

کانترپوینت ادعا کرده که نصف حجم عرضه آیفون ۱۴ برای بازارهای چین و ایالات متحده بوده است. در رده‌های دوم و سوم نیز به ترتیب گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و ۱۴ پرو جای گرفته‌اند.

نکته عجیب لیست کانترپوینت حضور آیفون ۱۳ است چرا که این گوشی در سال ۲۰۲۱ عرضه شده ولی به نظر می‌رسد همچنان طرفداران بی‌شماری در سطح جهان دارد.

هفت گوشی پرفروش دنیا در سال ۲۰۲۳ آیفون بوده است!

پرچمدار حال حاضر اپل یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس در جایگاه پنجم ایستاده و برادر کوچک‌تر آن، آیفون ۱۵ پرو نیز رده ششم را به خود اختصاص داده است. نسخه استاندارد سری آیفون ۱۵ نیز که آخرین آیفون لیست کانترپوینت محسوب می‌شود جایگاه هفتم را تصاحب کرده است.

بعد از مدل‌های مختلف آیفون، به تنها نمایندگان اندروید می‌رسم. در رده سه جایگاه آخر، سه گوشی گلکسی A14 5G، گلکسی A04e و گلکسی A14 4G قرار گرفته‌اند. غایبین بزرگ لیست کانترپوینت سری گلکسی اس ۲۳ به عنوان پرچمدارهای سامسونگ هستند.

تحلیلگران کانترپوینت پیش‌بینی کرده‌اند که در لیست ۱۰ گوشی پرفروش جهان برای سال ۲۰۲۴ میلادی، شاهد حضور برندهای بیشتری خواهیم بود و حداقل یک برند چینی در این لیست وجود خواهد داشت.

نظرات بسته شده است.