طوفان گل‌محمدی پس از برد؛ نمی‌خواهم با آبروی باشگاه بازی کنم/تیم ما رها شده است!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پی برتری شیرین تیمش در خانه تراکتور از مشکلات پرتعداد سرخپوشان گفت و از این موضوع گلایه کرد.

طوفان گل‌محمدی پس از برد؛ نمی‌خواهم با آبروی باشگاه بازی کنم/تیم ما رها شده است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل تراکتور در نشست خبری اظهار داشت: فکر می‌کنم بازی خیلی جذابی بود، البته برای ما. با توجه به سختی کار و جو فوق‌العاده‌ای که هواداران تراکتور ساخته بودند نتیجه خیلی خوبی گرفتیم.

وی ادامه داد: از هواداران اندک‌مان تشکر می‌کنم که ما را تشویق کردند. شاهد فرهنگ خوب هواداری در استادیوم بودیم. از همه هواداران تشکر می‌کنم. بازی زیبایی را در مجموع دیدیم و توانستیم به گل برسیم. ۱۰، ۱۵ دقیقه از نیمه اول بازی را به حریف دادیم، اما در دقایق دیگر توانستیم موقعیت گل بسازیم و در ضدحملات خطرناک باشیم. علیرغم اینکه بازی سختی‌های زیادی داشت، بچه‌ها بازی خوبی انجام دادند و به غیرت و شرف آنها درود می‌فرستم. با وجود مشکلات زیاد که توجهی به آنها نمی‌شود توانستیم سه امتیازی باارزش را بگیریم.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: از بازیکنانم فقط می‌توانم تعریف کنم، چون واقعاً بازی سختی بود. تراکتور تیمی جوان و خطرناک در فاز حمله است ولی بازیکنان ما امروز اراده برد داشتند و توانستند بازی خیلی خوبی انجام دهند. نمی‌دانم با چه زبانی از آنها تشکر کنم و فقط می‌توانم به غیرت‌شان درود بفرستم. امیدوارم این نتایج را بتوانیم ادامه دهیم؛ علیرغم مشکلاتی که ادامه دارد. امیدوارم با حمایت هواداران و دلگرمی آنها راه‌مان را ادامه دهیم.

گل‌محمدی درباره اینکه به نظر می‌رسید تیمش آنالیز خوبی از تراکتور داشته است، گفت: آنالیز هم بخشی از فوتبال است. جا دارد از همه بچه‌های فنی و آنالیزمان تشکر کنم. این حاصل یک کار جمعی است و همه در این برد دخیل هستند. ما توانستیم شناخت خوبی از حریف داشته باشیم. با توجه به اینکه تراکتور یک بازی بیشتر انجام نداده بود، شناخت ما بیشتر فردی بود. تراکتور تیمی پرمهره است و با تعویض‌هایی که در نیمه دوم انجام دادند به نظرم پتانسیل اینکه یکی از مدعیان قهرمانی شوند را دارند.

«شما تاکنون دو بار تیمِ تحت هدایت خمس را شکست دادید، کدام تراکتور را قوی‌تر می‌دانید؟ آیا به نظرتان این تیم آمادگی تیم فصل قبل را داشت؟»، وی در پاسخ به این دو سؤال خاطر نشان کرد: به هر حال خمس تأثیرات خوبی به وجود آورده است. مثلاً بازیکنان خوبی جذب کرده است. هم تیم امسال و هم تیم سال قبل تراکتور جزو تیم‌های خطرناک لیگ بودند. البته تراکتور تغییرات زیادی در خط دفاع داشته است، ولی در خط حمله تیم زهرداری است. تیمی به تراکتور فضا بدهد آنها می‌توانند موقعیت‌های زیادی خلق کنند. به نظرم امروز بچه‌ها می‌دانستند از بازی چه می‌خواهند و در فاز دفاعی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. به جز یکی دو مورد که تراکتور روی دروازه ما خطرناک بود در مابقی صحنه‌ها آنها توانستند بازی را کنترل کنند. ما هم دفاع تیمی خوب داشتیم و هم دروازه‌بان‌مان واکنش دفاعی خوبی داشت. به نظرم بازی سختی بود، ولی نمایش خوبی داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد تیمش تمام‌کننده خوبی ندارد و به همین دلیل بعد از به ثمر رساندن گل سعی می‌کند از گل زده‌اش حفاظت کند، گفت: خیر، اینطور نیست. ما دوست نداریم توپ دست حریف باشد. وقتی گل جلو هستید ناخواگاه و به صورت ذاتی تیم دفاعی‌تر می‌شود، ولی ما در ضدحملات نشان دادیم می‌توانیم موقعیت‌های خوبی بسازیم. ما می‌توانستیم کار را تمام کنیم و به گل‌های دوم و سوم برسیم. خیلی مهم است بعد از اینکه توپ را از دست می‌دهید دفاع تیمی خوبی داشته باشید و فکر می‌کنم امروز این اتفاق افتاد. ما زمانی که می‌توانستیم از جلو پرس کردیم. این هم یک نوع دفاع کردن است و به نظرم هر زمانی این کار را انجام دادیم توپ را زود از حریف گرفتیم.

گل‌محمدی در واکنش به سؤالی درباره حضور ستارگان بزرگ دنیا در لیگ عربستان و اینکه با این وضعیت پرسپولیس آمادگی لازم برای رویارویی با این تیم‌ها دارد یا خیر،‌ توضیح داد: شاید یک جورهایی تیم‌های عربستانی دارند از آسیا فاصله می‌گیرند. شاید بعضی موقع‌ها این احساس به ما دست می‌دهد که برای آسیا نمی‌جنگند و هدف‌های دیگری دارند. این نوع نگاه شاید اغراق زیادی داشته باشد، ولی شاید هدف‌های دیگری داشته باشند. به جز تیم‌های عربستانی تیم‌های قطری هم هزینه می‌کنند. هزینه‌هایی که آنها می‌کنند شاید زیر سایه هزینه عربستانی‌ها رفته باشد. امسال یکسری محدودیت‌ها و قوانین جدید وجود دارد و هم به خاطر مشکلات زیاد باشگاه‌های ما. می‌خواستم یک اسمی برای مشکلات پیدا کنم، اما نتوانستم. تیمی که در هفت سال گذشته شش بار فقط قهرمان لیگ شده، این وضعیت باشگاهش است! نه پاداشی از سمت فدراسیون داده شده است و نه امکانات بهتری. این تیم رها شده است و به آن توجه نمی‌شود. ما باید با حریفان تا بیخ دندان مسلح بازی کنیم، ولی یکسری چیزها را نمی‌توانم بگویم، چون نمی‌خواهم با آبروی باشگاه بازی کنم یا شخصیت باشگاه را زیر سؤال ببرم.

وی ادامه داد: ما امسال دریافتی نداشتیم و از پارسال طلب داریم. اصلاً بحث من مالی نیست. ما یا می‌خواهیم در آسیا رقابت کنیم که باید همه از سمت فدراسیون و مالکان باشگاه کمک کنند تا تیم‌مان قوی‌تر از پارسال باشد. ما ۲۰ روز دیگر زمین تمرین‌مان از بین می‌رود. متأسفانه زمین تمرین نداریم. این‌قدر هم در مورد این مسائل حرف زدیم. نمی‌شود خیلی وارد جزئیات شد، ولی بازیکنان نیاز به توجهات بیشتری دارند و امکانات می‌خواهیم. من یک بار این را گفتم و بعضی‌ها یک برداشت دیگر کردند، چرا پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور نباید دنبال بازیکن چند میلیون دلاری و ۱۰ میلیون دلاری بروند؟ باید اتفاقات خوب اینچنینی بیفتد. باید امکانات خوب باشد. باید کیفیت بازی‌ها بالا برود و مربی و بازیکنان خوب بیایند، ولی کلاً دیدگاهی که در فوتبال است، حرفه‌ای نیست. فقط صرف برگزاری بازی‌ها و تمام شدن مسابقات هدف اصلی برگزارکننده‌هاست.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که «یعنی فرقی بین تیم اول و چهاردم جدول نیست؟»، تأکید کرد: هیچ فرقی! در این هفت سال شش قهرمانی آوردیم، ولی یک هزار تومانی به تیم ما داده نشده است. اینها به کنار؛ ما نه منبع درآمدزایی پیدا کردیم و نه چیز دیگر. اینها مشکلاتی است که در فوتبال ایران وجود دارد. بارها من و کارشناسان گفتیم، ولی توجهی نمی‌شود. نگاه حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری در فوتبال نداریم. به هر حال کشوری هستیم که دارای استعدادهای زیادی است. همه کشورهای آسیایی دوست داشتند، مثل ایران استعداد داشته باشند. امروز دیدید نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر برای بازی آمده بودند. این سرمایه‌ای است که باید از آن برای استعدادیابی و رقابت در آسیا استفاده کرد، ولی آن نگاه حرفه‌ای وجود ندارد که به‌صورت کلان به مسائل نگاه کند. امیدواریم این نگاه به وجود بیاید، ولی من با این وضعیت بعید می‌دانم.

نظرات بسته شده است.