حسن نصرالله فرمان اعزام نیرو به ایران داد؟ / تصویر نامه‌ای که «وایرال» شد

حزب‌الله هیچ‌گاه چنین واحدهایی در ساختار خود معرفی نکرده است و این مطالب صرفاً به‌کرّات توسط رسانه‌های اسرائیل تولید و انتشار یافته‌اند!

حسن نصرالله فرمان اعزام نیرو به ایران داد؟ / تصویر نامه‌ای که «وایرال» شد

تسنیم نوشت: از روز گذشته تصویر نامه‌ای مجعول منتسب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در فضای مجازی در حال بازنشر است و به‌شدت از سوی اکانت‌های ضدایرانی به‌اصطلاح وایرال شده است.
در این پیام‌ها ادعا شده است دبیرکل حزب‌الله در نامه‌ای سرّی و فوری خطاب به شخصیتی خیالی(!) تحت عنوان «فرمانده شورای‌عالی جهادی» از وی درخواست کرده است اقدامات لازم به‌منظور اعزام نیروهای ۲ واحد ۱۳۳ و گردان عملیات خارجی حزب‌الله تحت نام واحد ۹۱۰، به ایران جهت مقابله با معترضین و حفاظت از شخصیت‌های مهم سیاسی ایرانی صورت پذیرد.
اما ماجرا چیست؟ بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد این نامه جعلی نخستین بار توسط یک خبرنگار زن صهیونیستی به‌نام «امیلی شرادر» که ستون‌نویس روزنامه جروزالم پست است تولید و پس از آن توسط بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی معاند جمهوری اسلامی ایران از جمله صدای آمریکا نیز بازنشر شده است.
حسن نصرالله فرمان اعزام نیرو به ایران داد؟ / تصویر نامه‌ای که «وایرال» شد

این خبرگزاری در گفت‌وگو با یک کارشناس ارشد امنیتی درباره مطالب مندرج در این نامه به نکاتی دست یافته است؛ نخست آنکه علاوه بر جعل آشکار قالب سربرگ و مهرهای مورد استفاده در این نامه، قالب و لحن نگارش نامه از چارچوب نامه‌های رسمی و اداری به‌دور است، مانند استفاده کلمه عربی (ارجو) به‌معنی لطفاً که در نامه‌های رسمی اگر دستوری باشد به‌کار نمی‌رود.

دوم آنکه اساساً جایگاه و پست سازمانی تحت عنوان شورای‌عالی جهادی در ساختار حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان وجود خارجی ندارد!
سوم اینکه واحدهای نظامی با شماره‌های معرفی‌شده در این نامه جعلی تحت عنوان بخش‌های اداری و عملیاتی حزب‌الله اساساً وجود خارجی ندارند و یا آنکه نام‌های اطلاق‌شده صحیح نیست!
علاوه بر این حزب‌الله هیچ‌گاه چنین واحدهایی در ساختار خود معرفی نکرده است و این مطالب صرفاً به‌کرّات توسط رسانه‌های اسرائیل تولید و انتشار یافته‌اند!
آنچه مسلم است در این اقدام نیز مانند دیگر اخبار دروغ رسانه‌ای برای تشدید اعتراضات در ایران، این بار روابط نزدیک ایران و لبنان و به‌خصوص حزب‌الله نشانه گرفته شده است و تولیدکنندگان آن همان کسانی هستند که بارها از حمایت ایران از غزه و لبنان در مقابله با تروریسم بین‌الملل و اسرائیل به تنگ آمده‌اند و سعی در تحریک احساسات ضدمقاومت در مردم ایران دارند.

نظرات بسته شده است.