انجمن صنفی راهنمایان گردشگری: برخی گردشگرانی که از روی کنجکاوی از اعتراضات عکاسی کردند دستگیر شده‌اند

محسن حاجی سعید: همه گردشگرانی که در جای نادرست دیده می‌شوند جاسوس نیستند.

انجمن صنفی راهنمایان گردشگری: برخی گردشگرانی که از روی کنجکاوی از اعتراضات عکاسی کردند دستگیر شده‌اند

نمایندگان تشکل‌های گردشگری مسائلی از جمله گردشگری سلامت، توجه به امنیت گردشگران خارجی در اتفاقات اخیر و طرح توسعه برق را با نمایندگان مجلس در میان گذاشتند.
به گزارش مهر، نشست توسعه راهبردهای صنعت گردشگری و بررسی موانع موجود با حضور ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی، اعضای تشکل‌های گردشگری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و مدیران این معاونت شب گذشته در هتل اوین تهران برگزار شد.
 رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور گفت: راهنمایان گردشگری کشور ارتباط مستقیمی با گردشگران خارجی دارند. اگر توجه ویژه ای به آنها نشود مهاجرت خواهند کرد. بعد از شیوع کرونا، گردشگری به صفر نزدیک شد.
محسن حاجی سعید افزود: در نه ماه گذشته طبق آمار سازمان جهانی گردشگری ۶۰ درصد صنعت گردشگری در دنیا احیا شده است ولی در ایران فکر نمی‌کنم بیشتر از ۱۵ درصد این احیا انجام شده باشد. چرا نتوانستیم در این زمینه موفق شویم؟ نمایندگان مجلس می‌توانند این گره کور را باز کنند. گره‌های گردشگری کلان هست. بودجه خیلی از شرکت‌های تبلیغاتی دنیا با بودجه تبلیغات گردشگری ایران رقابت می‌کند. چون ما هنوز متوجه نشده ایم گردشگری ایران به تبلیغات گسترده‌ای نیاز دارد.
این راهنمای گردشگری بیان کرد: کشورمان ۲۰ میلیارد تومان بودجه تبلیغات گردشگری داشته درحالی که مالزی ۱۵۰ میلیون یورو برای تبلیغات گردشگری کشورش هزینه می‌کند. بنابراین بازده آنها بیشتر از ماست.
وی گفت: متأسفانه شاهد بودیم برخی از گردشگرانی که تنها از روی کنجکاوی از حوادث اخیر عکاسی کرده اند دستگیر شدند. این موضوع باید آموزش داده و به کسانی که جلوی اعتراضات می‌ایستند گفته شود امنیت گردشگر و بازتاب بین المللی آن هم مهم است. لزوماً همه آنهایی که در جای نادرست دیده می‌شوند جاسوس نیستند. این موضوع به یک مطالبه حیاتی برای گردشگری تبدیل شده است. نمایندگان مجلس کمک کنند موجی که در ماه‌های اخیر علیه ما در کشورهای بازارهای هدف ایجاد شده را برعکس کنیم.
وی بر این موضوع تاکید کرد که ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است و فضای رقابت را از بین برده بنابراین به ورود دو هزار خودور صرفاً برای صنعت گردشگری نیاز داریم.

 

نظرات بسته شده است.