غربالگری جنین، ضرورت یا جنایت ؟!

مشخص است که دیده اند نمی توانند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند، تصمیم گرفته اند کسری نفرات را به شیوه دیگری جبران کنند. و چه بهتر که غربالگری را حذف کنند. این نشان می دهد که برای این نوع تفکر مهم نیست که انسانهای بی‌گناهی که پا به عرصه گیتی می‌گذارند سالم باشند یا دچار نقص و معلولیت! اینان فقط کمیت را می‌شناسند و کیفیت برایشان مهم نیست.

پایگاه خبری رسا نشر- شبنم حاجی اسفندیاری: اگر در اطرافیان شما خانواده هایی هستند که فرزندان دارای معلولیت های شدید جسمی و ذهنی هستند، بهتر است به سراغشان بروید و از آنان بپرسید که چه حالی دارند. و در چه شرایط سختی خودشان و فرزند معلولشان زندگی می کنند. من با برخی از آنها صحبت کرده ام. نه برای خودشان، بلکه بیشتر برای آن طفل معصومی که با این نواقص به دنیا آورده اند ناراحتند. بله! خدا را شکر هم می‌کنند. اما از اینکه عزیزشان را در یک گوشه بدون هیچ حرکتی می‌بینند، زجر می کشند. و آنجاست که می گویند کاش در زمان ما غربالگری جنین وجود داشت!

غربالگری جنین، ضرورت یا جنایت ؟!

من کاری به سیاست های فرزندآوری و تفکر غلط و بدون استدلال روحانی تلویزیونی ندارم. ضمن اینکه ایشان نادانسته کل نظام سلامت را زیر سوال برده و به آن اَنگ جنایت و خیانت می زند، گویی که وزارت بهداشت آمریکا را نشانه گرفته است! اگر ایشان هم صاحب فرزندی با نقص و معلولیت بود باز هم چنین بی محابا خواهان تعطیلی غربالگری می شد؟

می خواهند فرزندآوری را باب کنند. اما  خودشان هم می دانند دلیل اصلی کاهش جمعیت مشکلات اقتصادی و معیشتی است که به واسطه سیاست های غلط چندساله مسئولین کشور به مردم تحمیل شده است. خانواده ای که با این حقوق و دستمزد و گرانی افسار گسیخته نمی تواند شکم خودش را سیر کند چگونه می تواند ریسک فرزندآوری آن هم با تعداد مورد نظر حضرات را بپذیرد؟ شما از قیمت چند برابر شده پوشک خبر ندارید؟ و یا از هزینه های سرسام آور البسه ، خورد و خوراک و لوازم تحصیل و …؟

مشخص است که دیده اند نمی توانند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند، تصمیم گرفته اند کسری نفرات را به شیوه دیگری جبران کنند. و چه بهتر که غربالگری را حذف کنند. این نشان می دهد که برای این نوع تفکر مهم نیست که انسانهای بی‌گناهی که پا به عرصه گیتی می‌گذارند سالم باشند یا دچار نقص و معلولیت! اینان فقط کمیت را می‌شناسند و کیفیت برایشان مهم نیست. اگر به شیوه تولید محصول در یک کارخانه مواد غذایی نگاه کنید می بینید که محصولات معیوب را از چرخه تولید حذف می‌کنند. و تلاش می کنند بهترین و سالم ترین کیفیت را ارائه دهند. این که دیگر انسان است. اینکه نه فقط درون خانواده، بلکه آینده یک جامعه با وجود افراد ناقص و معلول را به مخاطره می اندازد!

از هر عقل سلیمی اگر بپرسید که دلت میخواست در صورت داشتن معلولیت شدید به دنیا می آمدی، قطعاً می گوید خیر. با شاید و اگر نمی شود سرونشت انسانها را رقم زد. شاید اگر به دنیا بیایند آدم های مفیدی باشند؟ من احترام بسیار زیادی برای هموطنان معلول که بشدت انسان های مهربان و تلاشگری هستند قائلم. برخی از محدودیت ها مانند بینایی، شنوایی و … اتفاقاً این روزها دیگر عیب نیست. و با کمک همین علم کمک بسیاری به این عزیزان شده است تا زندگی بهتری داشته باشند. اما وقتی جنینی که ثابت شده است نقیصه فراوانی دارد، هیچ آینده خوبی را نمی توان برایش ترسیم کرد.

نعوذ بالله در کار خداوند نباید دخالت کرد. اما همان خداوند عقل و خرد را داده است تا با عقلانیت و کسب دانش انسان دنیا و آخرتش را بهتر و مطمئن تر بسازد. غربالگری جنین از تولد نوزادان دچار نقص های فراون جلوگیری میکند. حداقلش این است که پدر و مادر نوزاد را آگاه می سازد که چه آینده ای در انتظار خودشان و فرزندشان است. اگر خواستند و توانش را داشتند قدمش مبارک. از موجودی که خلقت خدای بی همتاست با هر شرایطی میزبانی کنند. دمشان هم گرم. اما از آنجایی که حمایت از معلولین جسمی و ذهنی در کشور ما حداقلی است و این خانواده است که به تنهایی زیر بار سنگین مراقبت و درمان این نوع کودکان می روند، هیچ حکومتی و هیچ مسئولی نمی تواند به آنها به زور بگوید که این بارداری را بپذیرند و فرزند را به دنیا بیاورند.

نه آن نماینده مجلس و نه آن آقای روحانی هیچکدام قرار نیست از یکی از آن فرزندان معلول و مشکل دار را نگهداری کنند و هزینه های سنگینشان را متقبل شوند. و اگر چنین نسخه هایی برای جامعه می پیچند از سر لجاجت با عقلانیت یا سیاست های دولت هاست که احتمالاً از نظر حزبی در خلاف جهت آنها قرار دارد. چگونه است که برای تمام بیماری هایشان به مجموعه پزشکی وزارت بهداشت اعتماد می کنند؟ اما در این باب، فلسفه چینی می کنند که با تغییر پارامترها کودک کشی در این وزارتخانه رواج یافته است. بهتر است کمی تحقیق کنید و ببینید آینده موجودات معصومی را که توان مراقبت از خود را ندارند و با فوت پدر و مادر و عدم حمایت از طرف سایر بستگان چگونه آواره شده اند، به کجا رسیده است. به بهزیستی و مراکز نگهداری کودکان معلول بروید و ببنید چه وضعی دارند. انتهایش این است. همین را می خواهید؟ بسم الله هرآنچه می خواهید بکنید.

 

منبع رسا نشر
از طريق شبنم حاجی اسفندیاری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.