فیفا و مقررات جدید در مورد ایجنت‌های فوتبال

 

فیفا و مقررات جدید در مورد ایجنت‌های فوتبال|خبر فوریفدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قوانین جدیدی را در خصوص ایجنت های فوتبال وضع کرده است.

فیفا قرار است از ژانویه ۲۰۲۲ مقررات جدیدی در مورد ایجنت های فوتبال در سرتاسر جهان به اجرا بگذارد. در این راستا فیفا سومین و آخرین پروسه مشورتی خود را در مورد مقررات جدید پیش از به رای گذاشتن اصلاحات در شورای فیفا برای اجرایی شدن در فصل بعد آغاز نموده است. بدین منظور فیفا در صدد است تا سقف معینی برای کمیسیون ایجنت ها در نقل و انتقالات مشخص نماید که عبارت خواهد بود از حداکثر ۱۰% حق انتقال برای ایجنت باشگاه انتقال دهنده و ۳% دستمزد بازیکن برای ایجنت باشگاه انتقال گیرنده. بعلاوه، برخی دیگر موضوعات مهم در این مقررات عبارت خواهد بود از لزوم قبولی کلیه متقاضیان در آزمون فیفا، شفاف شدن مبالغ دریافتی توسط ایجنت ها برای هواداران فوتبال از طریق دسترسی عموم به تبادلات ایجنت ها، تست شخصیت، آموزش مستمر، بیمه اجباری و تشکیل محکمه حل و فصل اختلافات ایجنت های فوتبال.

مدیر حقوقی فیفا این مقررات و الزامات را به نفع خود ایجنت ها دانسته و گام مهمی در این زمینه قلمداد نموده است. در حال حاضر فیفا در حال رایزنی با نمایندگان ایجنت ها برای تصویب این مقررات است اما اعلام نموده است که حتی در صورت مقاومت و مخالفت ایجنت ها با این مقررات باز هم آن را تصویب خواهد نمود. شایان ذکر است در سال ۲۰۱۹ مبلغ کمیسیون دریافتی توسط ایجنت ها در جهان حدود ۶۵۴ میلیون دلار برآورد شده است که نسبت به سال ۲۰۱۵ چهار برابر رشد نشان می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.