معرفی تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره ۱۴۰۳

یکی از تور‌های خاص و البته محبوب میان زائران ایرانی، تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره است. تور‌هایی که بیشتر از مبدأ تهران در زمان‌های مختلف سال برگزار می‌شود. اسکان در بهترین ‌هتل‌ها و با بهترین امکانات، این تور را به بهترین کاروان‌های عتبات عالیات تبدیل کرده است. در این مطلب به معرفی جزئیات این نوع تور‌ها خواهیم پرداخت. تورهایی که از سوی سازمان حج و زیارت برای عاشقان زیارت حرم امام حسین (ع) ارائه می‌شود.

معرفی تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره ۱۴۰۳

 

مزیت این نوع تور‌ها

کشور عراق، نسبت به ایران سطح پایین‌تری از هتل‌ها را دارد؛ مثلاً بسیاری از هتل‌هایی که تحت عنوان ۳، ۴ یا ۵ ستاره عنوان می‌شود، در واقعیت سطح کیفی پایین‌تری قرار دارند. از این رو، باید بررسی دقیق‌تری نسبت به هتل‌ها داشت که در بخش‌های بعد به آن خواهیم پرداخت. با این حساب، مسافران به دنبال آن هستند که در بهترین هتل‌های موجود در کربلا، نجف و کاظمین اسکان داشته باشند.

درواقع مزیت تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره، به همین دو بخش وسیله نقلیه و نوع هتل‌ برمی‌گردد. سازمان حج و زیارت، بقیه امکانات خود، ازجمله زیارت دوره، وعده‌های غذایی، بیمه و مدیر و مداح کاروان، حمل و نقل در عراق را یکسان در نظر می‌گیرد.

ازسویی سفر با هوایپما خود یک مزیت دیگر ایجاد می‌کند و آن هم دریافت ارز مسافرتی عراق با قیمت مصوب است. شما می‌توانید حداکثر یک هفته قبل از حرکت از طریق بانک‌های ملی، ملت یا سامان درخواست ارز مسافرتی تا سقف ۱۰۰۰ دلار به‌ازای هر نفر بالای ۱۸ سال ثبت کنید؛ درنهایت پس از گیت پلیس گذرنامه مقدار ارز موردنیاز را از دستگاه‌های خودپرداز ارزی یا باجه‌های حضوری این بانک‌ها دریافت کنید.

تور کربلا VIP چگونه است؟

تور کربلا VIP به‌ تورهایی گفته می‌شود که امکانات VIP دارند که این امکانات وی‌آی‌پی بیشتر به نوع هتل‌ و نوع وسیله نقلیه و خدمات برمی‌گردد. تورهای زمینی کربلاvip به این صورت است که نوع اتوبوس آن از نوع وی آی پی ۲۵ نفره است. که این نوع اتوبوس ها نسبت به اتوبوس اسکانیا ۴۲ نفره صندلی های راحت تری دارند. در تورهای هوایی کربلا vip ، هتل های اقامت ۵ ستاره است و از بهترین هتل ها انتخاب می شوند. تور VIP کربلا توسط حج و زیارت، تحت این عنوان، چندین مرتبه در سال و از مبدأ تهران برگزار می‌شود.

البته لازم است پیش از خرید درباره تفاوت تور vipکربلا با تورهای عادی را بدانید.

قیمت تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره

قیمت این نوع تور‌ها، طبیعتاً بیشتر از تور‌های دیگر است؛ البته قیمت دقیقی برای این تور‌ها نمی‌توان درنظر گرفت؛ چراکه علاوه بر تفاوت هزینه‌های سفر در ایام مختلف سال، خود هتل‌ها نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. با این حساب می‌توان قیمت این تور‌ها را از ۱۵ میلیون تومان به بالا در نظر گرفت.

هتل‌های ۵ ستاره اسکان در عراق

معرفی تور کربلا هوایی هتل ۵ ستاره ۱۴۰۳

نکته مهمی که در این میان وجود دارد، درجه‌بندی متفاوتی است که سازمان حج و زیات برای ارزیابی بهتر هتل‌های عراق ارائه داده است. درجه‌بندی که از ۳ سطح ۱ و ۲ و ۳ تشکیل شده است و هر سطح به سه بخش الف، ب و ج تقسیم می‌شود. یعنی به‌ترتیب، درجه ۱الف، ۱ب، ۱ج، ۲الف، ۲ب، ۲ج، ۳الف، ۳ب و ۳ج درجه‌بندی هتل‌های عراق را از بالاترین تا پایین‌ترین کیفیت را تشکیل می‌دهند. بهترین هتل‌های عراق از درجه ۱ب شروع می‌شود و می‌توان با اندکی چشم‌پوشی، هتل‌هایی تا درجه ۱الف را جزو هتل‌های ۵ ستاره عراق دانست.

ازاین‌رو، از هتل‌های ۵ ستاره کربلا می‌توان به هتل عطاء‌الوارث، امپراطور، کربلاالدولی، کورال، جابر، جواهر، ابراج‌الشرق، الریان، برج‌النقاش، برج‌الحارث و برج‌الاماره اشاره کرد.

هتل برج‌المولی، اوروک، کوثر، یاقوت، ارض‌القداح، کروان پلاس و المحاسن نیز از‌جمله هتل‌های ۵ ستاره نجف به حساب می‌آیند.

در کاظمین اما هتل‌های ۵ ستاره کمی وجود دارد و که از میان آنها می‌توان به هتل برج‌الجواد و خفاجی اشاره کرد.

با این توضیحات، پیش از رزرو تور کربلا خود، هتل‌های اسکان تور‌ها را به‌دقت بررسی کنید تا بتوانید در بهترین هتل‌های عراق اسکان پیدا کنید.

زمان برگزاری و نحوه رزرو این نوع تور‌ها

این تور‌ها از شهر‌های بزرگ همچون تهران، اصفهان و مشهد برگزار می‌شوند؛ اما به‌دلیل قیمت بالاتر و خاص بودن آنها، در برخی از روز‌های سال برگزار می‌شود. قابل ذکر است که بهتر است این نوع تور‌ها را در ایام پیک سفر یعنی تعطیلات و مناسبت‌های مذهبی از مبدأ تهران بیابید؛ چراکه مجریان تور‌ها ترجیح می‌دهند در این ایام که متقاضیان سفر به کربلا بیشتر هستند، این کاروان‌ها را برگزار کنند تا ظرفیت آنها به‌راحتی تکمیل شود. همچنین شما می‌توانید جهت رزرو این تورها، به دفاتر زیارتی تهران که زیرنظر حج و زیارت فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید.

نظرات بسته شده است.