پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات هتلداری ۱۴۰۲

 صنعت هتلداری در ایران از جمله صنایع جدید و نوپا در کشور محسوب می‌شود که همواره در حال رشد و شکوفایی است. هتلداری در جهان شاید یکی از قدیمی‌ترین تلاش‌های انسان برای داد و ستد و تجارت  در زمینه اجاره مکان به شخصی دیگر باشد. این صنعت با توجه به قدمت و پیشینه‌ای که دارد به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد.

پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات هتلداری 1402

اگر بخواهیم به صنعت هتلداری و قدمت آن در ایران پی ببریم باید به ساخت و احداث اولین کاورانسراها در این سرزمین بپردازیم. کاروانسراها به نوعی شکل ابتدایی اولین هتل‌ها در ایران به‌شمار می‌روند که برای استراحت و اقامت مسافران ساخته شده است.

صنعت هتلداری در ایران به‌شکل امروزی، برای نخستین بار در سال ۱۳۰۶ توسط یک مهاجر روسی به نام خاچینگ مادیکیانس در خیابان لاله زار راه‌اندازی و آغاز شد. این هتل با نام کافه نادری در ابتدا به‌عنوان کافه‌ای برای سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌های فرنگی مشغول به فعالیت بود اما کم‌کم با پذیرش مهمانان فرنگی در طبقه بالا این کافه، به رزرو هتل و هتلداری در شکل امروزی پرداخت.

پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات هتلداری 1402

ایران در زمینه صنعت هتلداری با ۲۰۰۰ هتل و هتل آپارتمان در میان ۱۴۱ کشور جهان رتبه ۱۱۳ را دارد. همانطور که به آن اشاره کردیم این صنعت از جمله صنایع نوپای کشور به‌شمار می‌رود از اینرو شرکت‌ها و سرمایه‌گذارانی که در این حیطه و این صنعت مشغول به فعالیت هستند همواره با چالش‌های مهم و اساسی روبرو هستند.

با توجه به اینکه این صنعت همچنان در تلاش است که گام موثر و رو به جلویی را در میان صنایع دیگر بردارد در طی پنج سال گذشته هتل‌ها و سرمایه‌گذاران بسیار زیادی سعی در شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران دارند. این سرمایه‌گذاران و مجریان بخش هتلداری معمولا با شرکت در این آوردگاه‌ها به ارائه خدمات و پیشرفت‌های نوین خود می‌پردازند. لازم به ذکر است که نمایشگاه بین المللی صنعت هتلداری تهران علاوه بر ایجاد فرصت برای سرمایه گذاران این صنعت امکان بسیار ویژه‌ای برای هتلداران است. هتلداران با شرکت در این نمایشگاه‌ها می‌توانند از آخرین خدمات و تجهیزات این صنعت مطلع شده و در جهت بهبودی اضاع و شرایط خدمت‌رسانی خود تلاش مستمر کنند.

نمایشگاه خدمات و تجهیزات هتلداری بهترین فرصت برای هتلداران است

در واقع با برگزاری این نمایشگاه مسیرهای تامین کالا و تجهیزات هتل برای هتلداران بسیار آسان‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود. با توجه به این موضوع شرکت کردن همه هتل‌ها و هتلداران در این نمایشگاه به نوعی می‌تواند الزامی باشد. چنانچه هتل‌هایی مانند: هتل آزادی تهران، هتل پارک وی تهران و هتل استقلال تهران با قرار گرفتن در چند قدمی این نمایشگاه، بهترین شرایط و موقعیت دسترسی را به این امکان دارند.

با توجه به قرارگیری نمایشگاه بین‌المللی تهران در پایتخت این فرصت برای هتل‌ها و اقامتگاه‌های موجود در تهران یک فرصت طلایی به‌شمار می‌رود. هتلداران پایتخت معمولا با حضور در این نمایشگاه‌ها سعی در ارتقای هرچه بیشتر امکانات و خدمات خود دارند به طور مثال می‌توان از هتل سه ستاره پارک وی نام برد که در همین راستا تجهیزات و معماری کلی هتل را مورد بازسازی قرار داده است.

امکانات به روز و تجهیزات مدرن هتل ها

هتل پارک وی با عنوان هتل تلاش از سال ۱۳۷۵ همواره افتخار میزبانی از مهمانان و گردشگران را داشته است. این هتل تهران در سال ۱۳۹۱ با تعویض و به روز رسانی تمامی امکانات داخل اتاق‌ها و سوئیت‌ها توانسته خدمات بیشتر و بهتری را ارائه دهد. مالک این هتل با توجه به تجهیزات به روز و مدرن موجود در بازار اقدام به نصب و راه‌اندازی تسهیلات جدید در اکثر اتاق‌های هتل کرده است. امکان DND از جمله تجهیزات به روز اسن هتل است، چنانچه این تکنولوژی هنوز در بسیاری از هتل‌های چهار ستاره و حتی پنج ستاره نیز وجود ندارد. هتل سه ستاره پارک وی هم اکنون از تیر ماه ۱۴۰۱  با بازسازی کل مجموعه اقامتی و در جهت ارتقا به عنوان یک هتل سه ستاره تاپ، برای خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان خود آمادگی لازم را دارد.

 

آشنایی با هتل پارک وی تهران

 

هتل سه ستاره پارک وی تهران در خیابان ولیعصر و چهارراه پارک وی قرار دارد. از مزیت‌های این هتل می‌توان به فاصله بسیار نزدیک آن تا نمایشگاه بین‌المللی تهران، دسترسی آسان آن به سالن اجلاس سران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مجموعه فرهنگی سعدآباد، پیست اسکی توچال، ارتفاعات شمیران و پارک زیبای ملت اشاره کرد.

پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات هتلداری 1402

این هتل در میان مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش واقع شده و بغیر از مجموعه اقامتی اتاق‌ها و سوئیت‌ها دارای استخر، رستوران و انواع سالن همایش است. این هتل دارای ۱۳ باب اتاق و سوئیت برای اقامت است که واحد های اقامتی در طبقه اول و همکف آن بدون آسانسور قرار دارد. لازم به ذکر است که با توجه به نزدیک بودن این هتل به بزرگراه مدرس و چمران و همچنین مسیر بی آر تی یکی از بهترین دسترسی‌ها را در میان هتل‌های منطقه یک دارد.

 

به‌عنوان سخن آخر باید اشاره کنیم که صنعت هتلداری در کشور معمولا با چالش‌هایی مانند: محدودیت‌های شرعی و اسلامی روبرو است و همواره فضای بسیار کمی را برای رشد و درآمد زایی دارد و از این رو همواره از صنعت‌های نوپا و در حال توسعه در کشور به شمار می‌رود. از سوی دیگر نوسانات ارزی نیز از جمله دیگر مشکلاتی است که بر سر راه این صنعت قرار گرفته و همچنان مانع پیشرفت آن می‌شود. با این وجود پرداختن به این موضوع و سعی در بهبود بخشیدن به وضعیت آن گام مثبت و روبه جلویی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

نظرات بسته شده است.