القاء نگرانی به جامعه با هشدار دروغ صدا و سیما / دادستان کجاست؟؟

آنجاییکه چاقوهای ساخته شده رسانه ملی دسته دار نیستند،  بلافاصله وزارت بهداشت، سازمان غذا دارو ، انجمن های بهداشتی ، اتحادیه تهیه کنندگان فراورده های لبنی و در نهایت وزیر کشور وجود این سم را در شیر و فراورده های ان تکذیب و تضمبن کردند که با خیال راحت می توان شیر مصرف کنید . توضیحات کارشناس مد نظر کاملاً غلط و آمار ارائه شده نیز دروغ است.

 
به گزارش پایگاه خبری رسا نشر در کمتر از یک ساعت پس از پخش برنامه سلام صبح بخیر از شبکه سه سیما درباره آلودگی های مواد لبنی و هشدار بازرس و کارشناس بهداشت !! برنامه به آلوده بودن شیرهای پاستوریزه تولید داخل به درصد بالایی از سم کشنده آفلوتوکسین، ویدیوی این برنامه در فضای مجازی دست به دست شد. و یک نگرانی بزرگ را نسبت به مصرف شیر و فراورده های لبنی به وجود آورد. طبق آمار ارائه شده توسط این فرد تمام مواد لبنی پاستوریزه از ۱۰ تا ۶۰ درصد به سم کشنده آفلاتوکسین آلوده اند. و این یک فاجعه بزرگ است. و از همه مهمتر سلامت کودکان را بیشتر تهدید می کند.

اما از آنجاییکه چاقوهای ساخته شده رسانه ملی دسته دار نیستند،  بلافاصله وزارت بهداشت، سازمان غذا دارو ، انجمن های بهداشتی ، اتحادیه تهیه کنندگان فراورده های لبنی و در نهایت وزیر کشور وجود این سم را در شیر و فراورده های ان تکذیب و تضمبن کردند که با خیال راحت می توان شیر مصرف کنید . توضیحات کارشناس مد نظر کاملاً غلط و آمار ارائه شده نیز دروغ است.
البته که اولین بار نیست از خروجی یک رسانه بزرگ با آن همه تشکیلات و نظارت و سانسور ، چنین اخبار کذبی و حاشیه سازی منتشر می شود.آن هم در برنامه پر حاشیه ای چون سلام صبح بخیر. و جالب اینجاست که یکی از برنامه های همین رسانه ملی قصد داشت این ماجرا را به شبکه های اجتماعی نسبت دهد که با هشیاری یکی از مسئولین مرتبط با این جریان ، نیرنگ  به خودشان بازگشت و ایشان به صراحت اذعان داشت که این مطلب اولین بار از طریق یکی از برنامه های تلویزیونی مطرح شده و نه شبکه های اجتماعی!
به هر حال در این برنامه مطلبی کذب مطرح شده که آرامش عمومی جامعه را بر هم زده است. خانواده ها را نگران کرده است. و اگر سرعت در تکذیب توسط وزرات بهداشت و سایر مسئولین نبود شاید حاشیه های بیشتری برای شرکت های تولیدی فراورده های لبنی به وجود می آمد. سوأل اینجاست. که اگر یک فرد ، یا یک رسانه دیگر چنین شایعه یا مطلب کذبی را منتشر می کرد، دادستان محترم کل  براحتی از کنار آن می گذشت؟ بر اساس برخوردهایی که تاکنون دیده ایم، خیر. پس انتظار می رود در این زمینه نیز دادستانی بعنوان مدعی العموم به دلیل انتشار خبر کذب و بر هم زننده آرامش روانی جامعه نسبت به برخورد با تهیه کننده، مجری و کارشناس آن برنامه ورود کند. نمی شود که یک مطلب با این اهمیت را در جامعه نشر دهید و فقط با یک عذر خواهی همه چیز تمام شود. در خبرها می خواندم کارشناس مطرح کننده این موضوع از دسترس خارج شده است و تلفن کسی را هم پاسخ نمی دهد.
چقدر راحت با جان آدمها در تلویزیون ایران بازی می شود. هر آن ممکن است یک دستور غلط توسط پزشک مهمان در این برنامه های اسپانسری جان مردم

 

را هم به خطر اندازد. هرچند شما هم می دانید که رسانه ملی بجز برخی از سریال ها و بخش های خبری مخاطب آنچنانی ندارد …
مهدی سوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.