Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

پارتیشن بندی هارد با EaseUS Partition Master بدون حذف اطلاعات

عوض کردن پارتیشن بندی هارد به تعداد و اندازه دلخواه

گاهی می بینیم که پارتیشن های قبلی هارد، جوابگوی نیاز ما نیستند، شاید بخواهیم فایل های بیشتری در یک درایو قرار دهیم و شاید درایو دیگری فضای کمتری احتیاج داشته باشد. برای تغییر وضعیت پارتیشن بندی هارد، تصور عمومی این است که هارد باید فرمت شده و از نو ویندوز روی آن نصب شود تا بتوانیم ترکیب پارتیشن ها را از نظر اندازه و تعداد تغییر دهیم. اما واقعیت این است که روش دیگری هم بدون این که مجبور به فرمت کردن هارد، باشیم، وجود دارد.

برنامه EaseUS Partition Master برای تغییر پارتیشن های هارد

شرکت EaseUS که بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه تولید نرم افزارهای کامپیوتری دارد، نرم افزار EaseUS Partition Master  را منتشر کرده است که کار آن تغییر در ساختار پارتیشن بندی هارد می باشد. به وسیله برنامه EaseUS Partition Master  می توانید بدون نیاز به پاک کردن اطلاعات درایوهای هارد، اندازه های آنها را تغییر دهید، درایوهایی که لازم است را با هم ترکیب کرده و تعداد درایوها را مدیریت کنید.

تکثیر و کلون کردن یک درایو کامپیوتر

برای مواقعی که می خواهید از تمام یک درایو کپی درست کنید از قابلیت کلون این برنامه می توانید استفاده کنید. به این ترتیب درایو مورد نظر با حجمی کمتر از آنچه قبلا اشغال کرده بود، تکثیر می شود.

وایپ هارد و نابود کردن دائمی اطلاعات

قابلیت بعدی این نرم افزار وایپ کردن هارد می باشد. این عمل به این معنی است که نه فقط هر چه روی هارد هست، پاک می شود بلکه، هر چه قبلا روی آن بوده و پاک شده هم نیست و نابود می شود و دیگر قابلیت بازگردانی نخواهد داشت. این قابلیت به ویژه برای کسانی که حریم خصوصی اطلاعات هارد برای شان اهمیت دارد، امکانی کاربردی است تا دیگر نگران بازیابی ناخواسته اطلاعات پاک شده توسط افراد سودجو در آینده نباشند.

ساخت، فرمت و حذف یک پارتیشن از هارد

امکان دیگر نرم افزار پیش رو، ایجاد درایو جدید، فرمت کردن درایوهای موجود و نیز حذف کامل یک پارتیشن از روی هارد می باشد. قابلیت تغییر لیبل و چک کردن خطاهای هر پارتیشن دیگر قابلیت های قابل ذکر این نرم افزار هستند.

آموزش استفاده از نرم افزار EaseUS Partition Master و کار با پارتیشن های هارد

۱.  به سایت رسمی شرکت EasuUs رفته و برنامه EaseUS Partition Master  را رایگان دانلود و نصب کرده و آن را اجرا کنید. اکنون همه درایوها و فضاهای آزاد و اشغال شده هارد را می بینید، به عنوان مثال ما می خواهیم ترکیب پارتیشن انجام دهیم، برای این کار پارتشین مورد نظر را انتخاب کنید و از منوی سمت راست گزینه Merge را بزنید.

۲. در پنجره باز شده پارتیشن دومی که قرار است با آن ترکیب شود را انتخاب کرده و OK کنید.

۳. حالا از بالای صفحه گزینه Execute ۱ Operation را بزنید. سپس در پنجره بعدی Apply کنید. بعد از این کار سیستم باید ریستارت شود تا عملیات ترکیب پارتیشن ها انجام گیرد. در راه اندازی مجدد سیستم مشاهده می کنید که دو پارتیشن با هم ترکیب شده اما اطلاعات شان دست نخورده باقی مانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.