Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

سیل تاثیر پذیری در فضای مجازی ایرانی داره میریزه!

سرعت انتشارو اشتراک نسخه های دیگر این کلیپ به حدی بالا بود که در ۴۸ ساعت گذشته هشتک #داره_میریزه جزء مهم ترین هشتک های روز قرار گرفت.کلیپ های فانی که با این صوت چند ثانیه ای درست شده اند بازدیدهای فراوانی داشته اند و هنوز هم این روند ادامه دارد.

 
رسا نشر، مهدی سوری: چند روزی است هر شبکه اجتماعی را که مشاهده می کنیم کلیپ ها و داسمش های متنوعی با مولودی کریم منصوری دیده می شود. و موضوع داره می ریزه تبدیل به یک چالش بزرگ شده است.
کلیپ های سه گانه مونتاژ شده با صدای این مداح برای اولین بار توسط نیک یوسفی در اینستاگرام شخصی وی منتشر و بازتاب فروانی داشته است. نیک یکی از فیمس ها اینستاگرامی است که تدوین ها و دوبله های اجتماعی و انتقادی وی بسیار معروف است. در کمتر از چند ساعت تمام فضای مجازی بخصوص اینستاگرام پر شد از کلیپ های مونتاژی و دابسمش ها با صدای کریم منصوری . گسترش این چالش به حدی بود که امیر مهدی ژوله نیز بخش های سانسور شده فیلم سامورایی در برلین را با صداگذاری این مولودی در صفحه اش منتشر کرد.
البته این اولین بار نیست که یک کلیپ در فضای مجازی وایرال می شود و به صورت گسترده به اشتراک گذاشته می شود. اما سرعت انتشار و اشتراک نسخه های دیگر این کلیپ به حدی بالا بود که در ۴۸ ساعت گذشته هشتک #داره_میریزه جزء مهم ترین هشتک های روز قرار گرفت.کلیپ های فانی که با این صوت چند ثانیه ای درست شده اند بازدیدهای فراوانی داشته اند و هنوز هم این روند ادامه دارد.
در این باره دو موضوع به ذهنم می رسد که در ادامه به آن می پردازم:
اول اینکه رویه ی صدا گذاری روی کلیپ های مولودی  و بالعکس چندسالی است که رواج پیدا کرده. خیلی ها دانسته یا دانسته این محتواها را تولید و منتشر می کنند. از آنجاییکه این مجالس برای ولادت ائمه معصومین (ع) برگزار میشود، هرگونه صداگذاری، میکس و تلفیق صداهای دیگر نوعی بی احترامی بشمار می رود. البته در این سه گانه اخیر از آنجاییکه نامی از اهل بیت برده نشده و فقط اشعار معمولی خوانده شده اند نمی توان گفت که بی حرمتی و یا توهین صورت گرفته است. اما ادامه این روند نتیجه خوبی را نخواهد داشت و بهتر است سازندگان محتواهای مجازی بیشتر دقت کنند و سوژه های دیگری را برای کارهای خود برگزینند.
دوم اینکه سرعت فراگیری و انتقال اطلاعات در کشور ما با توجه به افزایش استفاده کنندگان از فضای مجازی بقدر بالا رفته که در کوتاهترین زمان محتوای طنزی مانند این کلیپ به سرعت در جامعه پخش می شود و همه را درگیر خود می کند. به جرأت می توان گفت این سرعت انتقال دهها برابر تلویزیون و رادیوی ملی ایران است. میل شدید به سرگرمی ، ارتباط و کسب اطلاعات صحیح آن هم بدون واسطه و نگارش دوباره و دستکاری شده ، باعث افزایش گرایش به این فضا شده است. چیزی که در رسانه های رسمی  به دلیل محدودیت ها و خط قرمزهای فراوان امکانش وجود ندارد. مخاطب در این فضای وسیع منبع خود را به آسانی و با معیارهای مورد نظر آزادنه انتخاب می کند. اما شما در کدام یک از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی می توانید این حق انتخاب و جور بودن با سلایق و عقاید خود را داشته باشید؟؟
عمر این کلیپ شاید فقط چند روز باشد و بعد به فراموشی سپرده شود، اما آنچه مهم است شیوع یک جریان تاثیر پذیری با سرعت بالا از فضای مجازی است که می تواند خیلی خوب باشد و گاهی وقت ها هم بشدت خطناک و خطر آفرین. آیا در میان مسئولین، ادارات و نهاد ها کسی هست که جز فیلتر کردن به چنین مسائلی از زاوایای مختلف فکر کند؟؟ بعید می دانم!!

منبع رسا نشر
از طريق مهدی سوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.