بیرانوند استقلالی که نشد هیچ، مدیران استقلال را هم از کار بیکار کرد!!

پس از ۳ روز حاشیه و خبرهای جنجالی از دروازه‌بان پرسپولیس، بالاخره علیرضا بیرانوند پرسپولیسی ماند، و در عوض مدیرعامل و قائم مقام استقلال استعفا کردند!

بیرانوند در پرسپولیس ماندنی شد

پایگاه خبری رسا نشر – مهدی سوری: اتفاقات روز چهارشنبه همه در حوالی بیرانوند، باشگاه پرسپولیس و استقلال می گذشت. رویدادی که همه را غافلگیر کرد. چراکه نتنها بیرانوند استقلالی نشد و برای ۲ فصل دیگر با پرسپولیس تمدید کرد، بلکه این جریان برای استقلالی‌ها بسیار گران تمام شد و در نهایت به فاصله چد ساعت ابتدا قائم مقام و سپس حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال هر دو استعفاء کردند.
امروز در ادامه خبرهای حاشیه ای در رابطه با فسخ قرارداد بیرانوند سنگربان پرسپولیس و احتمال پیوستن او به تیم استقلال، گفته شده بود بیرانوند به پرسپولیسی ها تا ساعت ۱۸ مهلت داده تا علاوه بر بستن قرارداد جدید، ۵ میلیارد تومان از طلبش را وصول کنند. وگرنه او مستقیم به استقلال خواهد رفت و پبشنهاد آنان را می پذیرد. در واقع همه منتظر به وقوع پیوستن یکی از این دو احتمال بودند که در اواسط روز ناگهان ورق برگشت. ابتدا بیراوند حوالی باشگاه دیده شد. کمی بعدتر درویش مدیرعامل پرسپولیس هنگام ورود به ساختمان باشگاه در پاسخ خبرنگاران این موضوعات را شایعه خواند و فسخ قرارداد بیرانوند را به یک شوخی تشبیه کرد و گفت: الان بیرانوند در حال تمرین با تیم است و جایی هم نخواهد رفت.
بعدتر پای وحید امیری همشهری بیرانوند به ماجرا باز شد. وحید امیری پس از حضور کوتاه در باشگاه، هنگام خروج به خبرنگاران گفت تا نیم ساعت دیگر باز می گردم و می روم تا با علیرضا صحبت کنم. همه چیز حل شده است!
با نزدیک شدن به پایان روز خبری منتشر شد و یحیی گلمحمدی سرمربی پرسپولس به طور ضمنی خبر از رفع کدورت‌ها داد و گفت “با بیرانوند صحبت کرده. او می ماند و مشکلی نیست”. با این حال اما استقلالی ها گویا هنوز منتظر بودند و میخواستند برنده این قمار بزرگ باشند. به همین دلیل هیچ بیانیه و حرف جدیدی از سمت باشگاه استقلال منتشر نشد تا زمانیکه، وکیل بیرانوند به باشگاه پرسپولیس رفت و نیم ساعت بعد استقلال بیانیه داد که دیگر بیرانوند را نمی خواهد و موضوع تمام شده است! به نظر می رسید اینجا دیگر خبر رسیده بود که بیرانوند به آنها “نه” گفته است.
چند دقیقه بعد خبر استعفای قائم مقام استقلال منتشر شد و حوالی ساعت ۹ شب خبر رسید که بیرانوند برای مذاکره با مدییران به ساختمان باشگاه رفته و مذاکرات به نتیجه رسیده است. در نهایت حاصل آن قهر و آشتی‌ها، ناراحتی و دلنگرانی‌های هواداران به آنحا رسید که علیرضا بیرانوند برای دو فصل دیگر در پرسپولیس ماندنی شد. پایان سوء تفاهمات، دلخوری‌ها و گلایه ها به شادی منجر شد و عکس های یادگاری در رسانه ها منتشر گردید. اینطرف پرسپولیسی ها برای حفظ دروازه بان شماره یک فوتبال ایران در جشن و پایکوبی، و در مقابل اما نا امیدی و غم آنطرف در اردوگاه رقیب دیرینه؛ یک بمب ترکید : حجت کریمی به ناگاه و در کمال ناباوری از سمت خود استعفاء داد و رفت!!
استعفای حجت کریمی مدیرعامل استقلال
الیته که قطعاً ماجرای مذاکره با دروازه‌بان پرسپولیس در استعفای مدیرعامل و قائم مقامش نقش داشته است، اما نمی توان موضوع مشکوک جذب بیرانوند را به همه این رویداد نسبت داد، مشکلات مالی باشگاه، بدهی های گذشته و عدم موفقیت در جذب بازیکنان مد نظر جواد نکونام هم حتماً از عواملی است که حجت کریمی را مجاب کرده از این باشگاه برود و عطای آن را به لقایش ببخشد. به گفته برخی هم ماجرای کتک زدن هوادارن دلسوز و متعصب استقلال توسط اوباش سابقه داری چون هانی کرده و نوچه های او نیز در روند استعفای سرپرست سابق تاثیر داشته است. و در این میان کش و قوس های مدیران باشگاه با ساپینتوی پرتقالی هم کم برای این باشگاه هزینه ساز نبود.

پایان ماجرا

داستان بیرانوند یاغی به پایان رسید و علی بیرو محبوب پرسپولیس ها دوباره به خانه اش بازگشت و دل هوادارانش را حتما دوباره به دست خواهد آورد. این ماجرا برای قرمزهای پایتخت ختم به خیر شد، اما جایگاه متزلزل آبی ها را با حاشیه های همیشگی که همواره به دلیل عدم ثبات مدیریتی از آن ضربه خورده اند را دوباره با یک زلزله جدید با ریشتر بالاتری لرزاند و به قول جواد نکونام که در استوری امشب خود نوشت “مظلوم هوادار استقلال” . و حقیقتاً جای تاسف دارد که این تیم باسابقه و محبوب، آن هم با هوادارن متعصب و دلسوز چرا نباید رنگ آرامش را ببیند و تمرکز کادر فنی و بازیکنانش فقط برای بازی خوب در وسط مستطیل سبز باشد!
استوری جواد نکونام
استوری جواد نکونام پس از استعفای مدیرعامل استقلال
استوری بیرانوند پس از ثبت قرارداد و دلجویی از هواداران پرسپولیس
استوری بیرانوند پس از ثبت قرارداد و دلجویی از هواداران پرسپولیس

نظرات بسته شده است.