روز تلخ فوتبال ایران تکمیل شد/ ایران پیروزی مقابل ازبکستان را با تساوی عوض کرد

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف ازبکستان رفت و به تساوی ۲ – ۲ دست یافت.

روز تلخ فوتبال ایران تکمیل شد/ ایران پیروزی مقابل ازبکستان را با تساوی عوض کرد

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ پیروزی مقابل ازبکستان را با تساوی عوض کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف ازبکستان رفت و به تساوی ۲ – ۲ دست یافت.

ایران نیمه نخست را با گل‌های رامین رضاییان (۱۴) و سردار آزمون (۳۸) به پایان برد، اما در نیمه دوم ازبک‌ها بهتر کار کردند و توسط اوستون اورونوف (۵۲) و سرگیف (۸۳) بازی را به تساوی کشاندند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با این تساوی چهار امتیازی شدند و در صدر گروه E مسابقات ماندند. در این گروه ازبکستان با همین تعداد امتیاز (چهار امتیاز) و تفاضل گل کمتر در رده دوم و ترکمنستان و هنگ‌کنگ نیز با یک امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم ایستادند.

ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، هوجیاکبار آلیجونوف، فاروح سایفیف، روستم آشورماتوف، اوتابک شوکوروف، اودلیبک هامروبکوف، جلولیدین ماشاریپوف(۶۲ – فیض الایف)، اوستون اورونوف(۸۹ – خوسانف)، الدور شومورودوف، اومار اشمورودوف(۸۱ – سرگیف) و هوسنیدین آلیکولوف.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، مهدی ترابی (۴+۹۰ – رضا اسدی)، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی (۷۵ – مهرداد محمدی)، سامان قدوس (۴۳ – علی کریمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۷۵ – روزبه چشمی).

داور: محمد عبدالله محمد از امارات

نیمه اول

دقیقه ۳: هوسنیدین آلیکولوف با خطا روی میلاد محمدی اولین بازیکنی بود که با کارت زرد داور روبه‌رو شد.

دقیقه ۸: مهدی طارمی در محوطه جریمه ازبکستان در برخورد با دروازه‌بان حریف روی زمین افتاد، ولی داور اماراتی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۴: پاسکاری عالی بازیکنان و پاس دیدنی سردار آزمون به رامین رضاییان رسید و این بازیکن از زاویه بسته موفق شد دروازه ازبکستان را باز کند.

دقیقه ۳۸: سامان قدوس به خوبی از بازیکن ازبکستان توپ‌ربایی کرد و آن را به سردار آزمون رساند تا مهاجم ایران گل دوم را به ثمر برساند.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: ضربه فنی ماشاریپوف نزدیک محوطه جریمه ایران را شجاع خلیل‌زاده دور کرد.

دقیقه ۴۸: محمدحسین کنعانی‌زادگان با خطایی که مرتکب شد از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه ۵۲: اشتباه علی کریمی باعث شد تا توپ در محوطه جریمه به اوستون اورونوف رسید و این بازیکن یکی از گل‌های خورده ازبکستان را جبران کرد.

دقیقه ۷۶: فاروح سایفیف با خطایی که کنار خط انجام داد از داور اماراتی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۸۱: علی کریمی از ایران دیگر بازیکنی بود که با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۸۳: توپ گیری بازیکنان ازبکستان تبدیل به ضدحمله شد و سرگیف بازیکن تعویضی این تیم روی ارسال موفق شد گل تساوی ازبک‌ها را به ثمر برساند.

نظرات بسته شده است.