قانون جدید فوتبال؛ رونمایی از کارت آبی!

در کارت جدید بازیکنانی که مرتکب خطای مشکوک شوند یا با تصمیمات داور مخالفت کنند به مدت ۱۰ دقیقه از زمین اخراج خواهند شد.

قانون جدید فوتبال؛ رونمایی از کارت آبی!

اگر بازیکنی در طول مسابقه دو کارت آبی بگیرد از بازی اخراج می‌شود!

به گزارش طرفداری، در کارت جدید بازیکنانی که مرتکب خطای مشکوک شوند یا با تصمیمات داور مخالفت کنند به مدت ۱۰ دقیقه از زمین اخراج خواهند شد.

به گزارش تلگراف، قرار است کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای به عنوان بخشی از تست‌های داوری که روز جمعه اعلام می‌شود، معرفی شود. قانون‌گذاران هیئت بین‌المللی فوتبال (Ifab)، اولین کارت جدیدی را که از زمان ظهور کارت‌های زرد و قرمز در مسابقات جام جهانی ۱۹۷۰ در بالاترین سطح ورزش استفاده می‌شود، تایید و به امضا رسانده‌اند. این حرکت انقلابی توسط Ifab به عنوان بخشی از پروتکل‌های sin-bin اعلام می‌شود که در صورت انجام خطای مشکوک یا ابراز مخالفت نسبت به یک مقام آن مسابقه، بازیکنان به مدت ۱۰ دقیقه از زمین اخراج خواهند شد.

اتحادیه فوتبال ولز در نظر داشت در این فصل از کارت آبی در مسابقات با پروتکل سین-بین در مسابقات فوتبال پایه خود استفاده کند. البته مسئولان فوتبال ولز به جای رنگ آبی، رنگ نارنجی را انتخاب کرده بودند تا به وضوح از کارت زرد یا قرمز متمایز شود. اما در نهایت آنها نتوانستند مجوز استفاده از کارت نارنجی را بدست آورند.

دو کارت آبی، به منزله یک کارت قرمز است

پروتکل جدیدی که روز جمعه اعلام می‌شود، کارت جدید را محدود به خطاهایی می‌کند که همانطور که گفته شد خطاهای مشکوک از دید داور باشند یا بازیکن با داور مسابقه یا سایر مسئولین برقراری مسابقه مخالفت علنی کند. اگر بازیکنی در طول مسابقه، دو کارت آبی دریافت کند، به منزلۀ اخراج او از زمین بازی خواهد بود.

قانون جدید فوتبال؛ کارت آبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در صورتی که پروتکل‌ها نیاز به اصلاح بیشتری داشته باشند، رقابت‌های سطح بالا از آزمایش اولیه در بازی حرفه‌ای حذف می‌شوند، اما تست‌های بیشتر در زمینه مسابقات حرفه‌ای می‌تواند از تابستان شروع شود. این مسابقات می‌توانند شامل جام حذفی و جام حذفی زنان (اف‌ای کاپ) نیز شود و اتحادیه فوتبال انگلیس در نظر دارد برای آزمایش در مسابقات فصل آینده داوطلب شود.

البته الکساندر چفرین در گذشته مخالفت علنی خود را با چنین طرح‌هایی اعلام کرده و گفته با وضع چنین قوانینی این دیگر فوتبال نیست و نمی‌شود نام فوتبال را روی آن گذاشت. با این وجود، اگر همانطور که انتظار می‌رود، این تست‌ها منجر به اضافه شدن آنها به قوانین بازی شود، هیئت حاکمه اروپا می‌تواند مجبور شود آنها را معرفی کند.

این فوتبال است یا راگبی؟

قانون‌گذاران هیئت بین‌المللی فوتبال (Ifab)، در حال وضع قوانینی در مسابقات فوتبال هستند که رفته‌رفته این مسابقات را شبیه راگبی ساخته است. Ifab، که هیئت مدیره آن شامل مارک بولینگام، مدیر اجرایی FA است، برای اولین بار در ماه نوامبر موافقت کرد که معیار سبک راگبی را در رقابت‌های فوتبال حرفه‌ای مثل لیگ برتر امتحان کنند. Sin-bins سال‌ها در مقابله با مخالفانش در سطح مردمی و جوانان با موفقیت کار کرده است و آزمایشات جدید همچنین شاهد استفاده آنها برای مجازات خطاهای تاکتیکی خواهند بود.

Ifab همچنین آزمایش جهانی یک قانون دیگر اتحادیه راگبی را هم تایید کرده که فقط کاپیتان‌های تیم، مجاز به صحبت با داور مسابقه در مورد تصمیمات او هستند. اما همانطور که گفته شد وضع چنین قوانین جدیدی، مخالفان زیادی چه در بین افکار عمومی و هواداران، چه بازیکنان و حتی رئیس یوفا دارد. آنها براین باور هستند که چنین قوانینی فوتبال را از آن شکلی که ما در ذهن داریم خارج می‌کند و دیگر نمی‌توان نام فوتبال را روی چنین ورزشی گذاشت.

نظرات بسته شده است.