واکنش سازمان بهشت زهرا به یک تخلف/ مردم هیچ هزینه‌ای به جز فیش پرداخت نکنند

همشهری آنلاین نوشت: معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) گفت : شهروندان هیچ مبلغی به جز هزینه‌هایی که در فیش پذیرش مندرج می‌شود، پرداخت نکنند.

در همین زمینه
واکنش سازمان بهشت زهرا به یک تخلف/ مردم هیچ هزینه‌ای به جز فیش پرداخت نکنند

به تازگی برخی از رسانه‌ها ادعایی مبنی بر پرداخت غیرمتعارف از سوی شهروندان برای دفن متوفی در بهشت زهرا (س) را منتشر کردند. در همین رابطه، علی رباطی معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) اظهار کرد: در این خصوص، هم از طریق مباشران به همه مجموعه برای رعایت قوانین پذیرش در تمام سطح محدوده سازمان بهشت زهرا (س) اطلاع رسانی کردیم و هم بصورت مکتوب بنرهایی نصب کردیم مبنی بر اینکه هیچ مبلغی به جز هزینه هایی که در فیش پذیرش مندرج می شود به هیچ فردی پرداخت نشود.

او ادامه داد: متاسفانه در شرایطی خود مردم به این دلیل که کارشان تسهیل شود حاضر به پرداخت هزینه خارج از چارچوب می‌شوند و افرادی خارج از مجموعه اداری که هیچ رابطه استخدامی با سازمان بهشت زهرا (س) ندارند،با مردم ارتباط برقرار می‌کنند.

رباطی با اشاره به اینکه بهشت زهرا حدود ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و سودجویان از برخی مناطق نقاط سوء استفاده می‌کنند، افزود: در فاصله زمانی که نیروهای رسمی در قطعه مستقر شوند، گاهی افراد سودجو به قطعه‌های دیگر فرار می‌کنند.برای مداحان و بخش تشریفات هم جلسه توجیهی گذاشتیم تا کاملا طبق قانون و ضوابط پذیرفته شده برخورد کنند.

محمد جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) هم در همین رابطه پیشتر گفته بود که با توجه به گزارش هایی که گاهی در این زمینه به مدیران سازمان ارائه می‌شود، اقدامات جدید و جدی انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: متاسفانه این هم یکی از میراث‌هایی است که از سال‌ها قبل برای ما باقی مانده است. در این راستا اقدامات متعددی در دست انجام است به عنوان مثال بخش بازرسی ما موظف شده تا به صورت اتفاقی با خانواده‌های متوفیان تماس بگیرد و ببیند تخلفی صورت گرفته یا نه؟ و بنرهای اطلاع‌رسانی برای اطلاع شهروندان تهیه شده که در جای جای سازمان نصب شده تا شهروندان مطلع شوند و پول اضافی پرداخت نکنند. همچنین با کارکنان و پیمانکاران جلسات متعددی داشته‌ایم و به آنها یادآوری کرده‌ایم که در صورت مشاهده و شکایت شهروندان، به‌شدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

نظرات بسته شده است.