مدیرعامل بهشت زهرا(س): بیشتر جانباختگان کرونایی واکسن نزدند

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران گفت: تجربه نشان داده آمار جانباختگان ناشی از کرونا در میان افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند بسیار کمتر از کسانی است که واکسن نزده اند.

مدیرعامل بهشت زهرا(س): بیشتر جانباختگان کرونایی واکسن نزدند

سعید خال  با اشاره به آمار بالای متوفیانی کرونایی که واکسن دریافت نکرده اند، اظهارداشت: تجربه چند ماه این سازمان نشان داده کسانی که واکسن دریافت نکرده اند بیشتر در معرض مرگ قرار می‌گیرند.

این مسئول افزود: عاجزانه از مردم تقاضا داریم که تزریق واکسن را جدی بگیرند و در اسرع وقت نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با اشاره به راه اندازی پایگاه تزریق واکسن کرونا در کنار مترو بهشت زهرا (س)، خاطرنشان کرد: سوله مدیریت بحران کرونای سازمان بهشت زهرا (س) با همکاری سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران به مرکز واکسیناسیون کرونا تبدیل شده است و همه افراد می توانند بدون ثبت نام در سامانه واکسن دریافت کنند.

خال اضافه کرد: مرکز واکسیناسیون کرونای بهشت زهرا (س) فقط با دریافت کارت ملی واکسن تزریق و کارت نیز صادر می کند، همچنین اتباع خارجی نیز می توانند مانند شهروندان ایرانی از خدمات این مرکز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران به صورت جهادی و انقلابی اماکن زیادی را برای واکسیناسیون شهروندان تهرانی تدارک دیده است، تاکید کرد: شهروندان باید از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را کنند تا شاهد کاهش آمار مرگ و میر باشیم.

مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا (س) پیشتر گفته بود که آمار جانباختگان کرونایی در پایان شهریور ماه نزدیک به ۲ رقمی شدن است و شمار جانباختگان ناشی از ویروس کرونا که تعدادشان در سازمان بهشت‌زهرا (س) تهران ثبت می‌شود در روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته و روزهای سخت کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

به گفته خال، مرداد ماه عجیب‌ترین روزهای این سازمان را به خود اختصاص داد به طوری که شمار متوفیان به بیش از ۳۹۰ نفر در روز رسید که در طول ۵۱ سال فعالیت بهشت‌زهرا (س) بی‌سابقه بود.

بهشت زهرا (س) نیز بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

 

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.