دادستان کل کشور: مخلان امنیت مردم ‌استحقاق عفو ندارند/ مؤثرین اغتشاشات مجازات شدند‌

قطعاً در میدان مقابله و مبارزه با دشمن هزینه‌هایی وجود دارد و هزینه‌هایی که ما در راه امربه‌معروف و نهی از منکر دادیم تقدیم شهدایی در ادامه شهدای اسلام هستند.

دادستان کل کشور: مخلان امنیت مردم ‌استحقاق عفو ندارند/ مؤثرین اغتشاشات مجازات شدند‌

دادستان کل کشور گفت: مجرمانی که امنیت جامعه را مورد هدف قرار دادند استحقاق عفو ندارند و باید جامعه از شر حضور این‌ها مصون و محفوظ باشد و لذا درخواست قوه قضاییه برخورد با مجرمین است و تغییر نخواهد کرد.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت (امربه‌معروف و نهی از منکر) که در سالن شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تبریک دهه فجر اظهار داشت: تمام شهدای انقلاب در پیشگاه الهی عزیزند و وظیفه ما صیانت از راهی است که شهدا جانشان را در این راه فدا کردند.
وی افزود: همه ما امروز که قدرت و مدیریت کشور را بر عهده‌داریم از نیروهای مسلح، آن‌هایی که در حوزه اقتصاد و فرهنگ و آنانی که برای مدیریت امروز کشور و تأمین نیازهای مردم تلاش دارند و چه آن‌هایی که در سنگر عدالت وظیفه مقابله با جرائم را دارند، ‌باید در دفاع از دستاوردهای اسلام و انقلاب تلاش کند.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: قطعاً در میدان مقابله و مبارزه با دشمن هزینه‌هایی وجود دارد و هزینه‌هایی که ما در راه امربه‌معروف و نهی از منکر دادیم تقدیم شهدایی در ادامه شهدای اسلام هستند.

وی تصریح کرد: دشمنی دشمنان تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) پایان ناپذیر است لذا پیمان می‌بندیم که راه شهدای عزیز را علاوه بر تبیین دستاوردهای انقلاب ادامه خواهیم داد.

منتظری ابراز داشت: حوادث اخیر برگ دیگری از توطئه‌های دشمن بود و حقیقتاً برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده بود و خیلی حساب شده ده‌ها مرکز اندیشه نسبت به تقابل با نظام اسلامی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند. دشمنان آن‌چنان مطمئن بودند که این برنامه به نتیجه نهایی خواهد رسید و نظام ساقط خواهد شد لذا انواع و اقسام ابزارهایی که در اختیار داشتند را به کار گرفتند.

دادستان کل کشور با اشاره به عوامل پشت پرده ناآرامی‌های اخیر گفت: برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده بود و دشمن بسیار دقیق بود اما محاسباتشان غلط بود و آن عدم شناخت مردم بود لذا هرچه تلاش کردند که مردم را به صحنه بیاورند جز در روزهای نخست و از میان برخی جوانان موفق نشدند.

منتظری تصریح کرد: مردم وقتی از پشت پرده‌ها و صحنه گردانان مطمئن شدند هرچه تلاش کردند به نتیجه‌ای نرسیدند و با همه تنگناهای اقتصادی و معیشتی وقتی از مسائل پشت پرده مطلع شدند کنار کشیدند.

وی با بیان اینکه بصیرت مردم و حمایت آن‌ها از انقلاب در طول این ۴۴ سال با وجود مشکلات قائل تقدیر است گفت: اگر مدیری فسادی انجام دهد با او برخورد خواهد شد اما نظام هیچ فسادی را نگه نداشته و همه را دفع کرده است.

دادستان کل کشور با اشاره به فساد اعتقادی اظهار داشت: برخی به دنبال انحراف جامعه و جوانان بودند و هرازگاهی نغمه‌هایی سر می‌دهند و تصور می‌کنند می‌توانند با این گونه بیانیه‌ها مسیر انقلاب را منحرف کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل کرده و ادامه خواهد داد و حتی در جریان ناآرامی‌های اخیر نیز دستگاه نظارتی و انتظامی بسیار عملکرد مناسبی داشتند و به میدان آمدند و مقابله کردند.

منتظری با بیان اینکه بیش از ۹۰ شهید از نیروی انتظامی و بسیج در کل کشور در حوادث اخیر داشتیم، بیان کرد: تعداد شهدای نیروی انتظامی و بسیج با تعداد اغتشاشگرانی که بعضاً توسط گروه خودی یا در درگیری کشته شدند قابل مقایسه نیست.

وی با تأکید بر اینکه تعدادی از مؤثرین دستگیر شده و به مجازات رسیدند افزود: در این حوادث افرادی بودند که تقاصیر کوچکی داشتند و رفتاری تحت فضای جامعه نشان دادند لذا استحقاق عفو داشتند و توسط رئیس قوه قضائیه گزارشی تنظیم و به رهبر معظم انقلاب ارائه شد که رهبر نیز این افراد را شامل عفو دانست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در نظام اسلامی براساس ضوابط و قانون عمل می‌شود تصریح کرد: باید با اقتدار با مجرم برخورد شود اما رأفت اسلامی و کرامات رهبر معظم انقلاب نیز باید شامل افراد شود.

وی اظهار داشت: مجرمانی که امنیت جامعه را مورد هدف قرار دادند استحقاق عفو ندارند و باید جامعه از شر حضور این‌ها مصون و محفوظ باشد و لذا درخواست قوه قضاییه برخورد با مجرمین است و تغییر نخواهد کرد در پایان اجرای این عفو و کرامت مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم که چه تعداد از اغتشاشگران و زندانیان آزاد شدند.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در طول ۴۴ سال در لوای ارزش‌های اسلام و در سایه امامت و ولایت به پیشرفت‌های ارزنده‌ای دست‌یافتیم و یکی از ثمرات قدرت یافتن این است که ویژگی‌های اقامه نماز، پرداخت زکات و امربه‌معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) آمد و دستبندها و پابندهایی که ملت و کشور را غل و زنجیر کرده بودند گشود، بیان کرد: دشمن، میدان وسیعی را از دست داده بود لذا نمی‌توانست آرام بنشیند و کینه‌ها را شروع کرد و در طول ۴۴ سال یک روز نمی‌توانیم پیدا کنیم که از توطئه‌های دشمن فراغت داشته باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: با همه دشمنی‌ها شاهدیم به خاطر عنایت الهی، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی و بصیرت مردم و حضور جوانان در صحنه همه توطئه‌های دشمن با شکست مواجه شده است اما بدانیم دشمن هرگز دست از کیدها و نیرنگ‌ها برنداشته است.

منتظری با تأکید بر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام از روز بعثت تا حکومت ظاهری امام علی(ع) در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر حوادث عجیبی اتفاق افتاده و کسانی که در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند برای این بود که نماز و زکات و امربه‌معروف و نهی از منکر پابرجا بماند.

دادستان کل کشور با بیان این‌که بزرگترین امربه‌معروف حمایت از ولایت است در پایان خاطرنشان کرد: الگوی شهدای مدافع امربه‌معروف امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و دشمنی دشمنان پایان ناپذیر است تا زمانی که حضرت حجت(عج) با ظهور خود تباه تبهکاران را پاک کند.

نظرات بسته شده است.