وزیر ارتباطات: آنتن های همراه اول و ایرانسل بی خطر هستند

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه آنتن های همراه اول و ایرانسل بی خطر هستند گفت عدم اجازه برخی مردم برای نصب دکل مخابراتی روی پشت‌بام‌ها باعث مشکل آنتی‌دهی شده است.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد اخیرا در یکی از محله‌های شهر با کندی اینترنت مواجه شدم و نتیجه تست سرعت اینترنت آن منطقه نیز زیر ۱ مگ بود، از این رو بلافاصله لوکیشن و اسکرین شات نتیجه تست سرعت را برای همکارانم ارسال کردم تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. در همین راستا نمایندگان دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به همان موقعیت رفتند تا این موضوع را بررسی کنند.

وزیر ارتباطات: آنتن های همراه اول و ایرانسل بی خطر هستند

آنتن های همراه اول و ایرانسل خطرناک نیستند

وزیر ارتباطات عنوان کرد بررسی همکارانم نشان داد عدم اجازه ساکنین محل برای نصب دکل مخابراتی روی پشت‌بام‌ها باعث مشکل آنتی‌دهی و در نتیجه کندی سرعت اینترنت شده است؛ مشکلی که تقریبا در تمام نقاط کشور وجود دارد. وی افزود متاسفانه بسیاری تصور می‌کنند دکل‌های مخابراتی خطرناک هستند و سلامت جسمی و روحی آنها را به خطر می‌اندازند، اما این تصور نادرست است.

عیسی زارع پور در ادامه بیان کرد طبق بررسی‌های مداومی که همکارانم در سازمان تنظیم مقررات انجام می‌دهند، امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه از حد استانداردهای ملی و جهانی بسیار کمتر بوده و برای سلامت افراد خطرناک نیست، اما سابقه ذهنی هموطنان در این مورد باعث شده تا از این دکل‌ها بترسند و آنها را نوعی ناامنی روانی بدانند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد تجمیع، استتار و زیباسازی آنتن‌های مخابراتی از جمله آنتن های همراه اول و ایرانسل یکی از اقداماتی محسوب می‌شود که می‌تواند نگرانی مردم را کاهش دهد که البته اپراتورهای مخابراتی آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند و چند مدل از این دکل‌ها در مشهد و اصفهان نیز راه‌اندازی شده است.

زارع پور در پایان خاطرنشان کرد به‌زودی اپلیکیشنی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت که با آن می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز وضعیت شبکه در منطقه خود را به ما اطلاع دهند و اگر هم افراد در مورد میزان تشعشع در محل زندگی یا کار خود نگرانی داشتند، امکان ثبت درخواست در این اپلیکیشن وجود خواهد داشت تا همکارانم با حضور در محل آنها این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.