نحوه ایجاد یک باغ کوچک در تراس با گل آپارتمانی

نحوه ایجاد یک باغ کوچک در تراس با گل آپارتمانی گل آپارتمانی یکی از گیاهانی است که باعث شادابی و طراوات منازل مسکونی آپارتمانی می شود و با خرید گل آپارتمانی و دسته گل ها می توان منظره دوست داشت…

 

گل آپارتمانی یکی از گیاهانی است که باعث شادابی و طراوات منازل مسکونی آپارتمانی می شود و با خرید گل آپارتمانی و دسته گل ها می توان منظره دوست داشتنی را در بالکن ایجاد کرد.

اگرچه برخی از مردم داشتن یک باغ پر از گل و گیاه را ترجیح می دهند ولی می توان در تراس هم باغ کوچکی را ایجاد کرده و از آن لذت برد. اگر تراس شما بزرگ باشد می توانید تا حد ممکن، انواعی از گل ها و گیاهان را در تراس خود در گلدان های کوچک کاشته و باغ کوچکی داشته باشید.

تراس گل آپارتمانی
تراس گل آپارتمانی

 

 

نور لازم برای ایجاد باغ کوچک با مجموعه ای از گل آپارتمانی در تراس

در صورتی که گل آپارتمانی مناسبی را در باغ کوچک بکارید، باغچه کوچک شما زیبا به نظر خواهد رسید. گل های سایه دوست را زیر نور خورشید قرار ندهید. به عنوان یک اصل گل و گیاهی که میوه و رنگ داشته باشد حداقل به شش ساعت نور طبیعی نیاز دارد. گیاهان سایه دوست را می توانید به طور متناوب زیر نور خورشید قرار دهید. گل آپارتمانی را در تراس بگذارید و اجازه دهید که از نور خورشید استفاده کند.

گل آپارتمانی تراس

تراس خود را مانند تابلوی نقاشی در نظر بگیرید و از انواع گل ها و گیاهان استفاده کنید تا تراس رنگارنگی از گل ها و گیاهان داشته باشید. شما می توانید از گل های به رنگ قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید. گل خرفه و گل آرزو از بهترین گل آپارتمانی است که می توانید در تراس خود برای باغ کوچک خود استفاده کنید.

تراس خود را مانند تابلوی نقاشی در نظر بگیرید و از انواع گل ها و گیاهان استفاده کنید تا تراس رنگارنگی از گل ها و گیاهان داشته باشید. شما می توانید از گل های به رنگ قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید. گل خرفه و گل آرزو از بهترین گل آپارتمانی است که می توانید در تراس خود برای باغ کوچک خود استفاده کنید.

گل ها و گیاهان باغچه تراس

رسیدگی به گل آپارتمانی و گیاهان مهم است و باعث شادابی و طراوات آن ها خواهد شد. شما می توانید در هر نقطه از تراس خود گل ها و گیاهان را قرار دهید ولی مدنظر داشتن فضای کافی باعث رشد بهتر آن ها خواهد شد. گل ها و گیاهان را در نورگیرترین نقطه تراس قرار دهید. در صورتی که فضای محدودی دارید می توانید از  گل ها و گیاهان خوشبو، خوشرنگ استفاده کنید.

بهشت کوچکی از گل آپارتمانی
بهشت کوچکی از گل آپارتمانی

 

نحوه ایجاد باغ گل عمودی در تراس

شما می توانید گل ها و گیاهان خود را از دیوار تراس خود آویزان کنید. این کار را می توانید زمانی که فضای شما محدود باشد انجام دهید. شما به روش های مختلفی می توانید باغ عمودی از گل آپارتمانی طراحی کنید. در یک روش می توانید گلدان ها را روی استندهای آهنی یا چوبی قرار دهید. در روشی دیگر می توانید ردیف های چوبی یا آهنی درست کرده و به دیوار نصب کرده و گلدان ها را روی این ردیف های آهنی یا چوبی قرار دهید.

سیستم آبیاری و دفع آب گیاهان و گل ها در این روش تخصصی است و می توانید در این مورد از تجارب و تخصص باغبان یا مهندسین کشاورزی استفاده نمایید.

برای آگاهی از روش های آبیاری گل ها و گیاهان در این روش می توانید به مقالات منتشر شده در اینترنت و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی مراجعه کنید.

شش طرح برای تراس گل آپارتمانی
شش طرح برای تراس گل آپارتمانی

انتخاب گل آپارتمانی و گیاه گلدانی

در صورتی که انواع گل ها و گیاهان رشد کننده در گلدان را بشناسید می توانید انواع گل ها و درختچه های کوچکی را نیز پرورش دهید.

علف های هرز باغ تراس خود را هرس کنید تا همیشه باغ شما شاداب و زیبا به نظر برسد. بین گدان های مختلف فضای کافی ایجاد کنید، این کار باعث استفاده بهتر از نور خورشید و هوا خواهد شد.

کاشت گل ها و گیاهان و ایجاد باغ گلدان زیبا

اندازه مناسب گلدان ها باعث خواهد شد تا باغ تراس شما زیاد شلوغ و درهم و برهم به نظر نرسد و زیبایی آن از دور یا نزدیک نیز حس خواهد شد. گلدان هایی به عرض ۳۰ سانتی متر و عمق ۲۰ سانتی متر انتخاب کنید. البته اندازه گلدان های درختچه ها حداقل دو یا سه برابر قبلی ها خواهد بود.

چیدمان صندلی در باغ تراس

متناسب با فضای تراس می توانید از صندلی های کوچک و بزرگ و نیمکت استفاده کنید. صندلی های ضد آب را انتخاب کنید تا دوام بیشتری داشته باشند. با سایبان های کوچک و بزرگ می توانید فضای دل انگیزی را در باغ تراس خود ایجاد کنید. در صورتی که فضای خیلی زیادی داشته باشید می توانید برای بازی بچه ها، تاب کوچکی را نیز درست کنید.

تراس گل آپارتمانی منازل ویلایی
تراس گل آپارتمانی منازل ویلایی

گلدان های فانتزی برای باغ تراس منزل

شما در گلدان هایی در اندازه ها و شکل ها مختلف و متفاوت می توانید گل های رنگارنگی را بکارید و با این کار باغ تراس زیبایی را خواهید داشت. شما می توانید از فروشگاه های آنلاین و فیزیکی گلدان های فانتزی به شکل های حیوانات، کشتی، قایق، هواپیما را خریداری کنید.

زیبایی متقارن و نامتقارن گل آپارتمانی باغ تراس

تقارن و ناتفارنی یکی از روش های ایجاد زیبایی در باغ تراس است و شما می توانید با قرار دادن متقارن گلدان ها در دو ردیف مقابل هم باغ تراس خود را زیبا کنید.

دسته بندی گل های هم رنگ یا ترکیب چندین گل با رنگ های متفاوت می تواند زیبایی چشم نوازی را در باغ تراس شما ایجاد کند.

مهم ترین المان های طراحی باغ تراس

  • برای ایجاد باغ تراس زیبا پلن خاصی را مدنظر داشته باشید و براساس آن عمل کنید.
  • باغ تراس را به نحوی طراحی کنید که در نگاه کلی زیبا به نظر برسد.
  • آب نمای کوچکی را به باغ تراس خود اضافه کنید، این عنصر باغچه شما را زیبا نشان خواهد داد.
  • باغ تراس خود را به نحوی طراحی کنید که محل تجمع حشرات کوچک و بزرگ نباشد.
  • گیاهانی مانند لیمو، انار، شمعدانی برای باغ تراس مناسب هستند.
  • در صورتی که دوست دارید تا سبزیجاتی را پرورش دهید از گلدان های با بدنه متخلخل استفاده کنید تا هوا جریان داشته باشد.
  • می توانید با آویزان کردن قفس طوطی، مرغ مینا، و پرندگان خوش صدا می توانید بهشت زمینی خود را تکمیل کنید.
  • پروانه ها به باغ تراس شما جذب خواهند شد و زیبایی آن را چندین برابر خواهند کرد. در بشقاب کوچکی می توانید غذای پروانه ها و پرندگان را آماده داشته باشید.
  • متناسب با عرض راهروی خود باغ تراس را طراحی کنید.
  • با مجسمه ها می توانید بهشت خود را بیشتر تزئین کنید.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای مطالعه بیشتر در مورد چیدمان گل های آپارتمانی به صورت دسته ای به سایت تایم آرامش مراجعه کنید. در این مقاله ایده هایی جدید و در عین حال ساده برای داشتن خانه ای زیبا و با طراوت بیان شده است. علاوه بر آن در این محتوا انواع گیاهان گلدار برای چیدمان گل آپارتمانی در خانه و محل کار معرفی شده است تا بتوانید به بهترین شکل از مزایای چیدمان گل آپارتمانی به صورت دسته ای در طبیعت خانه خود لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.