عوارض جانبی و مواردی که قبل از آرایش کردن باید بدانید

لوازم آرایشی در صورت عدم استفاده صحیح می تواند برای پوست مضر باشد. بدانید که به دلیل داشتن آرایش گسترده ، چه طرفی می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد.

عوارض جانبی و مواردی که قبل از آرایش کردن باید بدانید

به گزارش رسا نشر – تصویب قضاوت ها بر اساس ظاهر یک فرد بسیار معمول است. همه می خواهند زیبا به نظر برسند و هیچ مشکلی وجود ندارد. اما این که خود را خوب جلوه دهید تا از قضاوت افراد جلوگیری کنید یا ظاهر مثبتی داشته باشید شرایط را پیچیده می کند. بیشتر اوقات داشتن رنگ پوست مبهم ، نداشتن ظاهری تیز به نمادی از شخصیت نامرتب یا ضعیف تبدیل می شود. این یک نماد وضعیت برای زیبا به نظر می رسد. از این رو اکثر مردم برای جلوگیری از قضاوت و تمسخر توسط افراد جامعه ، خود را زیر آرایش پنهان می کنند. این مسابقه بهترین و جذاب ترین ظاهر هرگز به پایان نمی رسد.  اما این قطعاً می تواند باعث برخی مشکلات پوستی شود.

آیا استفاده از آرایش برای پوست شما ضرر ندارد؟

حتی محصولات آرایشی روزانه که استفاده می کنید می توانند باعث ایجاد مشکلات پوستی شوند زیرا بین پوست و محیط شما سدی وجود دارد. هوا و اکسیژن قادر به عبور از لایه آرایش نیستند ، بنابراین باعث می شود عوامل بیماری زا وارد پوست شما شوند. بیشتر خانم ها بیشتر در معرض عفونت های پوستی هستند زیرا بیشتر از آنچه آقایان استفاده می کنند از محصولات زیبایی استفاده می کنند. آکنه نمونه های بسیار شایع آن است. منافذ پوست مسدود شده است که منجر به مشکلات مختلف می شود. همچنین برخی از مواد شیمیایی در لوازم آرایشی وجود دارد که ممکن است مجموعه دیگری از مشکلات را ایجاد کند.

عوارض جانبی و مواردی که قبل از آرایش کردن باید بدانید

عوارض جانبی استفاده از آرایش

۱ # منافذ مسدود می شوند – استفاده منظم از محصولات آرایشی و ماندن آن برای ساعات طولانی می تواند منافذ پوست ما را مسدود کند. بنابراین ، پوست قادر به تنفس مناسب نیست که منجر به ایجاد آکنه و برجستگی می شود. به این حالت گرفتگی منافذ می گویند.

۲ # پیری زودرس – پوست هنگام تماس با نور مستقیم خورشید پس از آرایش می تواند منجر به چین و چروک شود. محافظت از پوست در برابر آفتاب بسیار مهم است. علائم پیری زودرس برای کسانی که تمایل به آرایش و بیرون رفتن دارند ، قابل مشاهده است. اگر فرد قبل از خواب آرایش خود را شستشو ندهد ، این اتفاق می افتد. خوابیدن با آرایش نیز می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود.

۳ # برک آوت – شکستگی به دلیل عدم تعادل هورمونی رخ می دهد. داروهای خاصی وجود دارد ، رژیم غذایی نامناسب و شرایط دیگر که می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود. استفاده از آرایش در این زمان می تواند باعث شکستگی بیشتر شود. کسانی که پوست مستعد آکنه هستند نباید مرتباً از آرایش استفاده کنند. استفاده از آرایش کمتر می تواند به بهبود سلامت پوست و کاهش جوش های سرسیاه کمک کند.

۴ # واکنش آلرژیک – مواد تشکیل دهنده داخل محصولات آرایشی از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است. برخی ممکن است متناسب با پوست شما باشد و دیگران ممکن است نباشد. از این رو در صورت مراقبت از پوست ، تغییر مارک همیشه خطرناک است. همچنین مواد شیمیایی مضر در محصولات وجود دارد که آلرژی را بدتر می کند. این باعث خارش و ناراحتی پوست می شود.

۵ # تغییر رنگ – استفاده مکرر از آرایش باعث آسیب جدی به پوست می شود. خوابیدن با آرایش می تواند به پوست شما آسیب برساند به گونه ای که ممکن است رنگ طبیعی پوست شما تغییر کند. آلودگی ، نور خورشید و رادیکال های آزاد پوست را با هم ضعیف می کند.

۶ # عفونت چشم – آرایش در کل صورت از جمله چشم و پلک شما استفاده می شود. چشم ها نسبت به سایر ذرات خارجی بسیار حساس هستند. از آنجا که محصولات سازنده انواع مواد شیمیایی در خود دارند ، اگر به داخل چشم بروند ، احتمال عفونت چشم وجود دارد.

عوارض جانبی و مواردی که قبل از آرایش کردن باید بدانید

۷ # سرطان- خوب بله ، آرایش شما حتی می تواند منجر به سرطان شود. سرطان پوست یکی از رایج ترین انواع سرطان است. با این حال ، از طریق استفاده از آرایش احتمال ابتلا به سرطان زیاد نیست زیرا بیشتر محصولات آرایشی مناسب برای پوست مناسب هستند ، اما در صورت عدم مراقبت ، مواد تشکیل دهنده می توانند در جایی به پوست آسیب برسانند و نوعی سرطان پوست ایجاد کنند.

چه مواقعی نباید آرایش کرد؟

اگر آرایش می کنید باید از دو مورد مراقبت کنید. یکی این که شما باید تاریخ انقضا محصولی را که استفاده می کنید بررسی کنید زیرا این مواد شیمیایی ممکن است بعد از انقضا روی پوست اثر نامطلوبی داشته باشند. همچنین آرایش منقضی شده می تواند باعث رشد باکتری شود که می تواند باعث عفونت های پوستی شود.

عوارض جانبی و مواردی که قبل از آرایش کردن باید بدانید

مورد دیگر در حین تمرین است. در طول جلسات تمرینی که غدد و منافذ پوستی خود را باز می کنید ، آرایش می کنید و اگر آرایش می کنید احتمال ایجاد مسدود شدن وجود دارد که باعث ایجاد جوش های سرسیاه ، چین و چروک ، تحریک و آکنه می شود. بنابراین توصیه نمی شود که در حین تمرین یا فعالیت های فشرده آرایش کنید.

چند نکته مفید برای جلوگیری از عوارض جانبی آرایش
  • محصولی مناسب پوست خود بخرید.
  • به طور مرتب پوست خود را مرطوب کنید.
  • برای جلوگیری از سوختگی هر زمان که بیرون می روید کرم ضد آفتاب بزنید.
  • بعد از آرایش برس ها را تمیز کنید.
  • قبل از خواب آرایش را تمیز کنید.
  • لوازم آرایشی خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید.

آرایش ممکن است شما را در جامعه زیبا جلوه دهد ، اما هویت یا شخصیت شما را نشان نمی دهد. مردم این روزها به طور گسترده ای از آرایش استفاده می کنند تا از همیشه بهتر به نظر برسند و در نتیجه به مشکلات پوستی مبتلا می شوند. استفاده از آرایش معایب و عوارض زیادی دارد. بنابراین ، قبل از حمل آن ، از نکات و مشکلاتی که می تواند به دلیل آرایش نادرست ایجاد شود ، بدانید.

اگر شما هم در این زمینه نقطه نظراتی دارید، حتماً در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ترجمه و ویرایش: مهدی سوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.