پیرترین شهروند اروپا کرونا را شکست داد/ عکس

“خواهر آندره” فردا (پنج شنبه) صدوهفدهمین سالروز تولد خود را جشن خواهد گرفت.
“خواهر آندره” ۱۱۷ ساله پس از ۳ هفته مبارزه با کرونا در یک خانه سالمندان در شهر “تولوز” در جنوب فرانسه، این ویروس را شکست داد و قرار است فردا (پنج شنبه) صدوهفدهمین سالروز تولد خود را جشن بگیرد.
پیرترین شهروند اروپا کرونا را شکست داد/ عکس|خبر فوری

“لوسیل راندون” راهبه کاتولیک فرانسوی که در سال ۱۹۴۴ پس از پیوستن به کلیسایی کاتولیک نام خود را به “خواهر آندره” تغییر داده، پیرترین فرد اروپا و جهان است که کرونا را شکست داده است.
او متولد ۱۱ فوریه ۱۹۰۴ است و پس از “کین تاناکای” ژاپنی که در ژانویه امسال صدوهجدهمین سالروز تولد خود را جشن گرفت، دومین فرد پیر جهان است.
تست کرونا او به همراه ۸۰ نفر دیگر از اعضای خانه سالمندان در روز ۱۶ ژانویه گذشته (۲۵ روز پیش)، مثبت اعلام شد و پس از آن پزشکان مداوای او را آغاز کردند و حالا با شکست دادن کرونا حالش خوب است و خود را مهیای برگزاری جشن تولدش در کنار گروه کوچکی از اعضای خانه سالمندان می کند.
این راهبه نابینای فرانسوی در پاسخ به سوال مجری تلویزیون فرانسه درباره ترسیدن خود از ابتلا به کرونا گفت:” نه ، من ترس نداشتم چون از مرگ نمی ترسم … خوشحالم که اینجا با شما هستم و خوشحال خواهم بود که در صورت مرگ در جایی دیگر به برادر بزرگ و پدربزرگ و مادربزرگم خواهم پیوست.”
او در مصاحبه ای دیگر با روزنامه فرانسوی” وار ماتین” گفته است: من حتی نفهمیدم به کرونا مبتلا شده ام.”
“دیوید تاولا”  سخنگوی خانه سالمندان” سنت کاترین لیبور” در شهر تولوز فرانسه با خوب اعلام کردن حال خواهر آندره  به خبرنگاران گفت:”  ما او را مداوا کردیم. او بسیار آرام است و مشتاقانه منتظر است تا روز پنجشنبه (فردا) ۱۱۷ سالگی خود را جشن بگیرد.”
او افزود: خواهر آندره تنها سوالی که از ما داشت این بود که آیا برنامه غذایی و یا زمان خواب او در اثر ابتلا به کرونا تغییر خواهد کرد یا نه…او همچنین بسیار نگران دیگر سالمندانی بود که کرونا گرفته بودند.”
به گفته این مدیر خانه سالمندان، خواهر آندره هر روز صبح عادت دارد در وعده صبحانه تکه ای شکلات بخورد.
البته همه اعضای خانه سالمندان مثل خواهر آندره خوش شانس نبودند چون از میانه ژانویه به بعد که تست کرونا ۸۱ نفر از ۸۸ نفر این خانه مثبت شد، ۱۰ نفر از آنها در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.
خواهر آندره در لیست ۲۰ سالمند بالای ۱۱۰ سال زنده جهان در رتبه دوم قرار دارد. همه افراد این لیست زن هستند.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.