ماجرای واردات واکسن کرونا به کشور صحت دارد؟

 

صبح امروز در رسانه‌های خارجی خبری مبنی بر واردات واکسن کرونا به کشور منتشر شد که واکنش مسئولان را به دنبال داشت.ماجرای واردات واکسن کرونا به کشور صحت دارد؟|خبر فوری

امروز صبح خبری درباره ورود یک محموله واکسن کرونا به کشور از طریق یکی از شرکت‌های هواپیمایی منتشر شد و بار دیگر برخی رسانه های خارجی بر  روی این خبر موج سواری و اعلام کردند که یک محموله واکسن خریداری شده ⁧‫ایران‬⁩ از ⁧‫کره‌جنوبی‬⁩ بارگیری شد و ساعتی پیش به تهران رسید.

در این خبر اعلام شده بود که محموله وارداتی از کره جنوبی واکسن کروناست و عملیات انتقال هوایی این واکسن‌ها به کشور ایران انجام شده است.

خبر ورود محموله واکسن کرونا از کره جنوبی به ایران واکنش مسئولان وزارت بهداشت و راه و شهرسازی را به دنبال داشت.

واردات واکسن کرونا به کشور صحت ندارد

کیانوش جهانپور  سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به این خبر در پیام توییتری نوشت: « تا این لحظه هیچ محموله واکسن ⁧کرونا از هیچ مبدایی به مقصد ایران بارگیری و ارسال نشده است».

ماجرای واردات واکسن کرونا به کشور صحت دارد؟|خبر فوری

علیرضا وهاب زاده مشاور رسانه ای وزیر بهداشت هم به خبر ورود محموله واکسن کرونا به کشور واکنش نشان داد و در پیام توییتری نوشت: «ما همچنان در نوبت خرید واکسن هستیم تا پیش از تولید انبوه واکسن داخلی بتوانیم گروه‌های در معرض خطر و کادر درمان را واکسینه کنیم.

ماجرای واردات واکسن کرونا به کشور صحت دارد؟|خبر فوری

تا این لحظه واکسنی به ایران تحویل داده نشده و قطعا فهرست کشورهایی که واکسن تحویل گرفته‌اند، مشخص است».

محموله وارداتی واکسن آنفلوانزا بوده است

بنابر اعلام مسئولان وزارت راه هم  خبر ورود محموله واکسن کرونا به کشور صحت ندارد و محموله واکسنی که امروز از طریق یک شرکت هواپیمایی  وارد کشور شده است، واکسن آنفلوآنزا بوده و محموله وارداتی حاوی واکسن‌های کرونا نبوده است.

یک منبع آگاه در گفت وگویی اعلام کرد که این محموله واکسن آنفلوآنزا بوده و هیچ واکسن کرونایی هنوز وارد کشور نشده است.

او اظهار کرد: ظاهرا این محموله مربوط به سازمان غذا و دارو است.

همچنین پیش از این با پیگیری های خبرنگاران از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اعلام شد که این شرکت هواپیمایی آمادگی کامل برای واردات واکسن کرونا را دارد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت ایران ایر دارای یک فروند هواپیمای کارگو برای واردات واکسن کرونا است ادامه داد: شرکت هواپیمایی ایران ایر با همکاری معاونت مهندسی و تعمیرات خود قابلیت آن را دارد که هواپیما‌های مسافری خود را به هواپیمای باری برای حمل واکسن‌کرونا تبدیل کند.

او افزود: هم اکنون یک فروند هواپیمای ۷۴۷ در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای واردات این واکسن وجود دارد در صورت نیاز هم قابلیت تبدیل هواپیمای مسافری ایرباس به هواپیمایی کارگو را داریم.

جهانی بیان کرد: با وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا رایزنی و جلساتی داشته ایم، اما وزارت بهداشت در مورد شرایط نگهداری و همچنین واردات این واکسن تاکنون با ما صحبتی انجام نداده اند.

طبق گزارش‌های اعلام شده کره جنوبی قرار بود در ازای بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران، واکسن و دارو به کشورمان صادر کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.