برگزاری سالگرد درگذشت مولانا بدون حضور مردم

 

مراسم هفتصد و چهل و هفتمین سالگرد درگذشت مولانا با نام مراسم «عرس» برای اولین بار به دلیل شیوع کرونا بدون حضور مردم و تنها با حضور عده کمی از میهمانان ویژه در قونیه ترکیه برگزار شد.

در هفتصد و چهل و هفتمین مراسم سالگرد درگذشت مولانا که شب گذشته همانند هر سال در محل آرامگاه مولانا در استان قونیه ترکیه برگزار شد، اسین چلبی ندیده بیست و دوم مولانا سخنرانی کرد.

برگزاری سالگرد درگذشت مولانا بدون حضور مردم|خبر فوری

همچنین در این برنامه نمایندگانی از کشورهای روسیه، آلبانی، مقدونیه، تاجیکستان، قزاقستان، بوسنی و هرزگوین، آلمان، لهستان، بلغارستان و ازبکستان حضور داشتند.

نمایندگانی نیز از ایران به دعوت وزارت فرهنگ و گردشگری قونیه در این برنامه حضور پیدا کرده بودند.

وزارت فرهنگ و گردشگری قونیه همچنین برای میهمانان ویژه خود برنامه بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی قونیه از جمله مدرسه کاراتای، موزه پانوراما، آرامگاه مولانا، مرکز فرهنگی تاریخی قونیه، باغ پروانه‌ها، مسجد علاءالدین، مزار و مسجد شمس و جاذبه‌های استانبول مانند موزه توپکاپی، تنگه بسفر را اجرا کرد.

مراسم بزرگداشت مولانا برای اولین بار به صورت مجازی از طریق شبکه‌های اینترنتی و شبکه‌های تلویزیونی به صورت زنده پخش شد، چرا که دولت ترکیه به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا به مردم اجازه حضور در این مراسم را نداد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.