تاثیر ۹۰ درصدی واکسن کرونا ی AstraZeneca

 

تاثیر 90 درصدی واکسن کرونا ی AstraZeneca

به گزارش پایگاه خبری رسا نشر – شرکت داروسازی انگلیس AstraZeneca روز دوشنبه گفت که واکسن آنها  برای کووید ۱۹ می تواند تا ۹۰ درصد در پیشگیری از بیماری موثر باشد. این سومین پیشرفت امیدوار کننده در مبارزه با بیماری است  که باعث کشته شدن حدود ۱.۴ میلیون نفر در سراسر جهان شده است.

تاثیر 90 درصدی واکسن کرونا ی AstraZeneca

تجزیه و تحلیل داده ها از آزمایش فاز ۳ واکسن ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد نشان داد که وقتی نیمی از دوز و به دنبال آن یک دوز کامل استفاده می شود ، ۹۰ درصد در توقف بیماری موثر است. به گفته محققان ، در یک هنگ دوز دیگر ، هنگامی که دو دوز کامل استفاده شد ، واکسن ۶۲ درصد موثر بود ، و در نتیجه کارایی آن به طور متوسط ​​۷۰ درصد بود.
محققان گفتند که هیچ مورد از کسانیکه که این واکسن را دریافت کرده است واکنش شدید و بستری وجود ندارد. برای تعیین طول مدت محافظت انجام شده توسط واکسن ، تجزیه و تحلیل بیشتر لازم است.

در اوایل این ماه ، Pfizer و Moderna نتایج اولیه آزمایشات مرحله آخر را گزارش دادند که نشان می داد نامزدهای واکسن آنها تقریباً ۹۵ درصد موثر است.

سازندگان واکسن AstraZeneca ، که از یک نسخه ضعیف شده از ویروس سرماخوردگی استفاده می کند ، گفتند که می تواند در مراکز درمانی موجود مانند کلینیک های پزشکی و داروخانه های محلی تجویز شود و در دمای یخچال از ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد نگهداری شود ( حداقل به مدت شش ماه (۳۶ تا ۴۶ درجه فارنهایت) و باعث سهولت در توزیع آن می شود.
نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون از این خبر استقبال کرد اما هشدار داد که قبل از توزیع گسترده واکسن ، تحقیقات بیشتری لازم است.
وی در یک توئیت گفت: “اخبار باورنکردنی هیجان انگیز واکسن آکسفورد در آزمایشات بسیار کارآمد است .” “هنوز بررسی های ایمنی بیشتری در پیش است ، اما این نتایج خارق العاده است.”

به گفته محققان ۱۳۱ مورد کرونا ویروس  در بیش از ۲۴۰۰۰ داوطلب از گروه های مختلف نژادی و جغرافیایی در آزمایشات بالینی در انگلیس ، برزیل و آفریقای جنوبی کشف شده است. آزمایشات بعدی نیز در ایالات متحده ، کنیا ، روسیه ، ژاپن و هند در حال انجام است.

این شرکت گفت ، از جمله در انگلیس ، اروپا و برزیل ، برای بررسی و تأیید ، داده های مربوط به اثر واکسن به تنظیم کننده های سراسر جهان ارسال می شود. همچنین این سازمان به دنبال مجوز استفاده اضطراری از سازمان بهداشت جهانی برای مسیر تسریع در دسترس بودن واکسن در کشورهای کم درآمد است.
این شرکت گفت ، AstraZeneca در حال حاضر توافق نامه های بین المللی برای تأمین سه میلیارد دوز واکسن در اختیار دارد.
منبع : رویترز

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.