امام جمعه بروجرد: به جای درخت کاج، درخت میوه بکارید / اگر پارک ها درختان میوه داشته باشند مردم و نیازمندان می توانند مصرف‌ کنند

امام جمعه بروجرد(لرستان): کاشت درختان مضر مانند کاج باید متوقف شود. کاشتن درخت مثمر و احداث پارک درختان مثمر برای جامعه امروز ضروری است.

امام جمعه بروجرد: به جای درخت کاج، درخت میوه بکارید / اگر پارک ها درختان میوه داشته باشند مردم و نیازمندان می توانند مصرف‌ کنند

امام جمعه بروجرد(لرستان) با بیان اینکه کاشت درختان مضر مانند کاج باید متوقف شود، گفت: کاشتن درخت مثمر و احداث پارک درختان مثمر برای جامعه امروز ضروری است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امروز، ۱۵ اسفندماه در مراسم درختکاری که در دانشگاه فرهنگیان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: انسان هر چه می‌تواند باید درخت بکارد و حفظ منابع طبیعی در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه باید قبل از تخریب از منابع طبیعی محافظت کرد، افزود: باید از ساخت و ساز غیر مجاز در طبیعت جلوگیری شود چون زمانیکه ساخت و ساز صوت گیرد دیگر تخریب آن فایده‌ای نخواهد داشت.

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: کاشت درختان مضر مانند کاج را باید متوقف و به جای آن پارک درختان مثمر احداث کنیم. شهرداری و منابع طبیعی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

حسینی اضافه کرد: کاشتن درخت مثمر و احداث پارک درختان مثمر برای جامعه امروز ضروری است که به یک همت متعالی نیاز دارد، اگر پارک‌ها درختان میوه داشته باشند مردم و نیازمندان می‌توانند به اندازه نیاز خود مصرف کنند.

وی بذرکاری‌ها در جلوگیری از تخریب زمین را مؤثر برشمرد و افزود: این امر در جلوگیری از سیلاب و همچنین صدمه به خاک مؤثر است.

نظرات بسته شده است.