این ویتامین موجب تقویت ریه ها میشود

ویتامینی که موجب تقویت ریه ها میشود، طبق یافته‌های یک تحقیق جدید، مصرف ماهی یا مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ به حفظ سلامت ریه‌ها کمک می‌کند.

این ویتامین موجب تقویت ریه ها میشود

پاتریشیا کاسانو، مدیر گروه علوم تغذیه در دانشگاه کرنل و یکی از نویسندگان این مطالعه، اظهار داشت: «در حالی که ما اطلاعات زیادی درباره تأثیر رژیم غذایی بر سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی داریم، بررسی‌ها در مورد اثرات رژیم غذایی بر بیماری‌های مزمن ریوی به ندرت صورت گرفته است.

افزایش سلامت ریه‌ها با ویتامینی شگفت‌انگیز

پاتریشیا کاسانو، یکی از اعضای دانشگاه کرنل و محقق در این زمینه، اخیراً نتایج یک تحقیق جدید را ارائه کرده است که نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا ۳، موجود در ماهی و برخی مکمل‌ها و ویتامین ها، می‌توانند نقش مهمی در حفاظت از سلامت ریه‌ها ایفا کنند.

به گزارش فرطب، این مطالعه که بر روی بیش از ۱۵۰۰۰ آمریکایی از مطالعه انستیتوی ملی قلب، ریه و خون انجام گرفته، به بررسی عوامل خطر بیماری‌های مزمن ریوی پرداخته است. شرکت‌کنندگان در ابتدای مطالعه عموماً سالم بودند و طی هفت سال پیگیری شدند.

نتایج این مطالعه بیانگر این است که سطوح بالای اسیدهای چرب امگا ۳ در خون، به ویژه DHA، با کاهش سرعت افت عملکرد ریه مرتبط است.

بخش دوم این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل داده‌های ژنتیکی بیش از ۵۰۰۰۰۰ بیمار اروپایی بود، که نشان داد سطوح بالاتر امگا ۳ با عملکرد بهتر ریه مرتبط است.

مطالعه تأکید می‌کند که رعایت دستورالعمل‌های غذایی وزارت کشاورزی آمریکا، که توصیه به مصرف حداقل دو وعده ماهی در هفته می‌کند، می‌تواند به بهبود سلامت ریه کمک کند. امگا ۳ همچنین در آجیل و دانه‌ها، روغن‌های گیاهی، غذا‌های غنی شده و مکمل‌های غذایی نیز یافت می‌شود.

نظرات بسته شده است.