چرا موهای ابروی من می ریزد؟

اگرچه کندن بیش از حد می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند، اما اغلب سرزنش می شود. بسیاری از مردم نمی دانند که همان عوامل هورمونی که باعث نازک شدن موهای سر ما با افزایش سن می شود، باعث ریزش ابرو نیز می شود. و سایر شرایط سلامتی نیز می تواند باعث ریزش مو در این ناحیه شود. این نوع ریزش مو شایع است، اما چگونه می‌توانیم به ریشه‌ی این مشکل برسیم؟ آیا درمان های سالن زیبایی فرشته کریمی مثل میکروبلیدینگ اصفهان یا فیبروز اصفهان می تواند کمک کند؟

چرا موهای ابروی من می ریزد؟

علت ریزش ابرو چیست؟

اختلالات تیروئید

ریزش ابرو اغلب داخلی است و شایع ترین مقصر اختلال تیروئید است. هم پرکاری و هم کم کاری غدد تیروئید می تواند منجر به ریزش مو شود، اما اگر متوجه نازک شدن انتهای ابروهای خود شدید، این معمولاً نشانه دومی استتیروئید غده ای است که مسئول تنظیم متابولیسم ما است. هنگامی که هورمون بیش از حد یا خیلی کم تولید می کند، فرآیندهای طبیعی بدن شما از جمله رشد مو می تواند مختل شود.

فشار

نوع ریزش مو که بیشتر در اثر استرس ایجاد می شود، تلوژن افلوویوم است. همه ما صدها هزار مو روی سرمان داریم و همه آنها دائماً رشد نمی کنند. موهایی که در حال رشد هستند در مرحله آناژن هستند. موهایی که در حال استراحت هستند در مرحله “تلوژن” هستند – به این معنی که رشد آنها متوقف شده است اما قبل از ریزش چند ماه دیگر روی سر باقی می مانند.

در افراد مبتلا به تلوژن افلوویوم، موهای بیشتری از فاز آناژن به فاز تلوژن منتقل می‌شوند، به این معنی که شما بیش از حد معمول موهای خود را از دست می‌دهید.

شرایط پوستی

در حالی که برخی بیماری‌های پوستی، مانند پسوریازیس و اگزما، مستقیماً باعث ریزش مو نمی‌شوند، اما اگر این بیماری در اطراف ناحیه ابرو باشد، ممکن است التهاب ایجاد شود که در صورت خارش، می‌تواند باعث ریزش موهای ابرو شود. خبر خوب این است که ریزش مو در اثر خاراندن اغلب دوباره رشد می کند.

کمبودهای تغذیه ای

برای عملکرد صحیح، بدن شما به تعادل سالم کربوهیدرات ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. اگر این مورد رعایت نشود، ممکن است ریزش مو از جمله ابروها را تجربه کنید. مواد مغذی ضروری که باید روی آنها تمرکز کرد عبارتند از ویتامین C، E، B-12، D، آهن، سیستئین و اسیدهای چرب امگا ۳.

عدم تعادل هورمونی

با نزدیک شدن به یائسگی و گذراندن آن، سطح استروژن و پروژسترون کاهش می یابد که می تواند منجر به نازک شدن موهای سر و ابروها شود.

چگونه می توانم ریزش مو را متوقف کنم و ابروهایم را برگردانم؟

دستیابی به علت اصلی مشکل اولین گام برای رسیدگی به آن است. عدم تعادل هورمونی و کم کاری تیروئید از علل مهم ریزش موی ابرو هستند که باید با آزمایش خون تشخیص داده شوند – چیزی که ما می توانیم در مورد آن به شما کمک کنیم. هنگامی که این تشخیص داده شد، می‌توانیم علت اصلی را به طور موثر درمان کنیم تا از ریزش بیشتر مو جلوگیری کنیم. این بستگی به علت ریزش مو دارد که دائمی باشد، بهبود یابد یا حتی به طور کامل رشد کند.

علت ریزش ابرو

ریزش موی ابرو چگونه درمان می شود؟

اگر ریزش مو از ابروهای خود را تجربه می کنید، طیف وسیعی از درمان های غیرجراحی و جراحی موثر برای افزایش رشد طبیعی مو یا پرتر نشان دادن ابروها وجود دارد.

اگر ریزش موی ابرو به یک بیماری زمینه‌ای مانند اختلال تیروئید مرتبط باشد، پس از مدیریت و درمان مؤثر بیماری، علائم می‌توانند بهبود یابند. اگر در کنار ریزش موی ابرو علائم دیگری نیز دارید، باید برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است آزمایش‌های بیشتری مانند آزمایش خون را برای تشخیص علت زمینه‌ای بیماری شما درخواست کند.

درمان های زیبایی

در طول سال‌ها، تغییر شکل ابروها برای افراد به طور فزاینده‌ای رایج شده است و با تغییر روند اخیر، تقاضا برای ابروهای پرتر و مشخص‌تر شده است.

طیف وسیعی از درمان های آرایشی و محصولات بدون نسخه می تواند به بهبود ظاهر ابروها یا استتار نواحی موهای نازک کمک کند. برخی از محصولات استتار بر روی موهای نازک اعمال می شود تا ظاهری پر از مو داشته باشد. آنها در رنگ های متنوعی عرضه می شوند تا با رنگ موی طبیعی مطابقت داشته باشند. همچنین طیف وسیعی از لوازم آرایش مانند ریمل ابروهای رنگی، مداد ابرو، خودکار و پودر برای پر کردن مناطق کم وجود دارد.

میکروبلیدینگ و میکروسایدینگ انواعی از آرایش های نیمه دائمی هستند که می توانند ابروها را پرتر و از نظر ظاهری طبیعی تر نشان دهند همینطور خط چشم دائم اصفهان از خدمات آرایش دائمی پر طرفدار ماست. این درمان شامل استفاده از یک تیغه ظریف برای اعمال رنگدانه (که با سایه طبیعی شما مطابقت دارد) به صورت ضرباتی شبیه مو یا نقاط ریز روی پوست در خط ابرو است.

ترمیم ابرو

ترمیم ابرو نوعی جراحی کاشت مو شبیه ترمیم موی سر است که راه حلی دائمی برای ریزش موی ابرو است. بسته به نیازها و اهداف زیبایی شناختی، تکنیک های پیوند متفاوتی وجود دارد. در بیشتر موارد، پیوند پوست سر برای بیماران استفاده می شود و معمولاً از روش فوق العاده تصفیه شده پیوند مو واحد فولیکولی (FUT) استفاده می شود. این شامل برداشتن موها در یک نوار کوچک از پشت سر و جابجایی تک تک فولیکول‌ها در ناحیه ابروهای کم پشت سر است.

برای اطمینان از دستیابی به نتایج دلخواه، جراح شما انتظارات شما و ظاهری را که می خواهید به دست آورید، مانند موقعیت ابروها، تقارن و پر بودن صحبت خواهد کرد. ابروها را می توان متناسب با صورت شما و طرحی منحصر به فرد طراحی کرد.

برای این روش، جراح شما شکل ابروی مورد نظر شما را با یک نشانگر جراحی مشخص می کند. سپس می‌توانید هر گونه تغییری را در طرح کلی ایجاد کنید و قبل از جراحی تأیید کنید. یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه و اطمینان از راحتی و ایمنی شما استفاده می شود. فولیکول‌های موی ناحیه اهداکننده برداشته می‌شوند و هر پیوند فولیکولی جداگانه با دقت و در زاویه و جهت صحیح در ناحیه مشخص شده قرار می‌گیرد و در نتیجه شکل ابرو و پری مورد نظر شما ایجاد می‌شود. به طور متوسط، جراحی حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد.

آیا ابروهای نازک می توانند دوباره رشد کنند؟

آره! بسته به علت اصلی نازک شدن ابروها، کرم‌های تجویزی، داروها یا محصولات ساده بدون نسخه می‌توانند به شما کمک کنند تا ابروهای خود را بازسازی کنید و رشد ضخیم‌تر را تقویت کنید.

آیا برای نازک شدن ابرو باید به پزشک مراجعه کنم؟

بستگی دارد. اگر پس از خواندن این مطلب، مطمئن هستید که نازک شدن ابروهای شما به دلیل موچین و موم کردن بیش از حد است، می توانید با استراحت دادن به آرایش شروع کنید. اما موارد خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. دکتر کیندرد می گوید: «اگر متوجه نازک شدن یا نازک شدن ناگهانی ابرو فقط در یک ابرو شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

چه کمبودی باعث نازک شدن ابرو می شود؟

اگر نازک شدن ابروها را تجربه می کنید، ممکن است سطوح پایینی از ویتامین D، روی و سلنیوم داشته باشید.

نظرات بسته شده است.