روحانی : اعضای خبرگان لازم نیست حتماً معمم یا مرد باشند / اگر دادستان بودم تندروها را به محکمه می‌کشیدم

حسن روحانی در گفتگویی با مجله آگاهی‌نو به سردبیری «محمد قوچانی» به مسائلی در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرات، مجلس خبرگان رهبری و انتخابات اسفند ۱۴۰۲ پرداخت.

روحانی : اعضای خبرگان لازم نیست حتماً معمم یا مرد باشند / اگر دادستان بودم تندروها را به محکمه می‌کشیدم

رئیس‌جمهور سابق گفت: یک عده در جامعه هستند که آدم‌های افراطی و تندرو هستند؛ اگر سمت قضایی می‌داشتم و دادستان تهران یا کشور بودم با این موارد برخورد می‌کردم.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی در گفتگویی با مجله آگاهی‌نو به سردبیری «محمد قوچانی» به مسائلی در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرات، مجلس خبرگان رهبری و انتخابات اسفند ۱۴۰۲ پرداخت.

روحانی تصریح کرد: یک عده در جامعه هستند که آدم‌های افراطی و تندرو هستند و حرف‌های بی‌حساب و کتاب و اتهام ناروا می‌زنند که از لحاظ حقوقی جرم است. من اگر سِمت قضایی می‌داشتم و دادستان تهران یا کشور بودم با این موارد برخورد می‌کردم.
او درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه رأی کسی که می‌خواهد عضو خبرگان بشود اجتهاد مطلق نیاز نیست. اعضای خبرگان لازم نیست حتماً معمم یا مرد باشند، گفت: زن هم می‌تواند عضو خبرگان باشد. شاید بهتر بود به جز مجتهدان دیگر کارشناسان هم امکان عضویت در مجلس خبرگان را داشتند.

رئیس‌جمهور سابق در گفتگوی خود به برنامه‌هایی که برای خبرگان رهبری تدارک دیده است اشاره می‌کند و می‌گوید: من در این دوره چون مسئولیت دیگری ندارم فرصت کافی و لازم برای پرداختن به خبرگان را دارم و با طرح‌های پیشنهادی در مجلس خبرگان حضور خواهم یافت.

نظرات بسته شده است.