۱۰ تا از کاربردی ترین استراتژی های جذب مشتری

مبحث استراتژی های جذب مشتری یکی از مباحث بسیار مهم می باشد که هر چه قدر درباره آن صحبت کنیم باز هم موضوعات جذاب و مهم دیگری باقی می ماند.

بهبود خدمات به مشتری

یک از مؤثرترین راه‌ حل‌ها برای بهبود خدمات مشتری، با نوع کسب و کار شما و وسعت و پیچیدگی موجود در سیستم کاری شما مشخص می شود. به عنوان مثال، نحوه بهبود خدمات مشتری در سوپرمارکت ها با استراتژی های طراحی شده برای افزایش فروش از طریق خدمات مشتری در یک شرکت ثبت آگهی رایگان یا تجاری به تجارت متفاوت است.

10 تا از کاربردی ترین استراتژی های جذب مشتری

آنالیز فیدبک مشتری

مهمترین داده هایی که شما به عنوان صاحبین کسب و کار می توانید در دست داشته باشید و به آن تکیه و اعتماد کنید ، بازخورد مشتریان شما می باشد. از ویژگی های حائز اهمیت بازخورد مشتری که با پتانسیل نهفته ای که دارد می تواند یکی از بهترین استراتژی های جذب مشتری باشد ، این است که تقریبا برای اکثر کسب و کارها امکان بهره گیری از آن وجود دارد. البته برای جذب مشتری باید مثلا سیستم ثبت آگهی رایگان استفاده کنید سپس شما می توانید بستری برای مشتریان خود فراهم کنید تا آن ها بتوانند نظرات خود را در خصوص خدماتی که ارائه می دهید بازگو کنند. بهترین عملکرد در این راستا این است که مشتریان به صورت ناشناس و با فرآیندی بسیار ساده و در کمترین زمان قادر به این کار باشند. سپس با توجه به آماری که به دست می آورید می توانید به ایجاد روش های ارتباط با مشتری بیشتر کار کنید.

شخصی سازی UX

متفاوت سازی محتوای نشان داده شده برای هر کاربر میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.. سعی کنید مشتریان وفادار خود را بشناسید و با ایجاد ارتباطی مستقیم و به خاطر سپردن نام آن ها این احساس را در آن ها ایجاد کنید که مکان کسب و کار شما خانه ای امن برای آن ها می باشد. این که شما به سلیقه ی شخصی مشتری خود اهمیت بدهید و این موضوع رو به وضوح به او نشان بدهید باعث می شود که احساس خوبی در او ایجاد کنید. آمار نشان می دهد که مشتریان لباس بیشتر تمایل دارند به فروشگاه هایی بروند که فروشنده به سرعت سلیقه ی آن ها را تشخیص می دهد و پیشنهاداتی را متناسب با آن چه که مشتری به آن نیازمند است ، ارائه می دهند.

10 تا از کاربردی ترین استراتژی های جذب مشتری

حضور ملموس در سوشیال مدیا

این روزها که اکثر مشتریان با همه بازه سنی ای در شبکه های اجتماعی محتلف فعال هستند و به دنبال رفع نیاز های مختلف خود از طریق این شبکه ها می باشند ، به نظر می رسد که یکی از بهترین استراتژی ها برای جذب مشتری همین فضا باشد. حتما صفحات رسمی کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی پر بازدید تاسیس کنید و حتما میزان فعالیت خود را بالا ببرید. شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشد که محصولی در اینستاگرام توجه شما را جلب کرده باشد اما به علت پاسخگو نبودن ادمین در زمان مناسب از خرید خود منصرف شده باشید. اهمیت به مشتری در این شبکه ها اجتماعی و ایجاد ارتباطی راحت از نکات بسیار واجب می باشد.

به کارمندان آموزش دهید

شما اگر به کارمندهای خود آموزش مناسب را ارائه ندهید نمی توانید از آن ها انتظار داشته باشید که در جهت جذب مشتری تاثیر لازم را بگذارند. هر کسب و کار متناسب با نیاز خود باید به کارکنان خود به خصوص آن هایی که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند آموزش های لازم و نحوه برخورد با مشتری را ارائه بدهند و این نکته را فراموش نکنید که آموزش ها باید به صورت مداوم ، رایگان و سنجش های دوره ای صورت بگیرد. هر چه قدر شما در این زمینه وقت و انرژی بیشتری بگذارید مطمئن باشید که در نهایت به نتیجه ی بهتری از تجربه ی مشتریان دست خواهید یافت.

10 تا از کاربردی ترین استراتژی های جذب مشتری

بررسی نقاط ضعف رقیب ها

هیچ وقت فراموش نکنید که تحقیق در مورد رقبا از بهترین روش های جذب مشتری ست. برای مثال شاید هیچ وقت به فکر شما نرسیده باشد که با ثبت آگهی رایگان در گوگل کسب و کار خود را تبلیغ کنید. پس شما به راحتی توانسته اید با تحقیق در مورد آن ها به ایده ها و شیوه های دیگری برای جذب مشتری برسید.

 

جمع کردن تیم مناسب

یکی از نکات واضحی که هرکس احتمالا می داند استخدام افراد مناسب است. در واقع شما باید هنگام استخدام افراد مطمئن شوید که فرآیند استخدام را با مهارت‌های خدمات مشتری آغاز می کنید که از جمله ویژگی‌های مطلوب هنگام بررسی متقاضیان می باشد.

برخی از کاندیداها ممکن است روی کاغذ مناسب به نظر برسند، اما اگر با فرهنگ و ارزش های شرکت شما یکسان نباشند، مناسب نیستند. کارمندان تنها زمانی شغل خود را دوست خواهند داشت که معنای عمیق تری برای آنها داشته باشد و مشتریان ممکن است تنها زمانی راضی باشند که نمایندگان کارشان را دوست داشته باشند.

در طول فرآیند مصاحبه، نحوه تناسب داوطلبان با فرهنگ خود را آزمایش کنید. معیاری ایجاد کنید که تیم رویایی شما باید از چه کسانی تشکیل شود.

در اینجا چند ویژگی وجود دارد که بهتر است هنگام ایجاد تیم خود به دنبال آنها باشید:

۱) انگیزه درونی: آیا کاندید علاقه واقعی به موقعیتی فراتر از حقوق دارد؟

۲) نگرش مثبت: برای حفظ مشتریان شاد، نمایندگان باید افرادی شاد باشند. آنها باید ذهنیتی داشته باشند که به آنها بگوید همه چیز قابل حل است.

۳) خودآگاهی: آیا داوطلب کار برای شما دارای حس انتقاد سازنده از خود است؟

۴) همدلی و هوش اجتماعی: شاید حیاتی ترین نیاز برای یک نماینده خدمات مشتری همین باشد. هیچ کس نمی تواند به طور مؤثر به دیگران کمک کند بدون اینکه احساس آنها را درک کند.

۵) سازگاری: برای داوطلبان مهم است که به کسب مهارت های جدید علاقه نشان دهند. آنها همچنین باید بتوانند مستقل کار کنند و سریع یاد بگیرند.

کمک به رشد شخصی اعضای شرکت

ارائه استقلال کافی به کارکنان برای کاهش نارضایتی مشتری یک استراتژی عالی است زیرا این قدرت را دارد که مشکلات را قبل از اینکه تنش زیادی پیدا کنند متوقف کند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک هتل هستید، به کارمندان میز پذیرش این امکان را بدهید که به‌عنوان راهی برای آرام کردن آن‌هایی که شکایت یا مشکل دارند، تغییراتی را به مشتریان ارائه دهند. دست کارمندان خود را باز بگذارید و با آموزش های که به آن ها داده اید همیشه آن ها را برای شرایط بحرانی آماده کنید. کارمندان شما باید قادر باشند که در لحظه خلاقیت کافی را داشته باشند و با مهارت و در زمان مناسب مشتری ناراضی را به آرامش دعوت کنند و با پیشنهادات جذاب آن ها را راضی کنند. پس فراموش نکنید که تا حد امکان کارمندان خود را در این زمینه آزاد بگذارید.

شعار ها بهتر در یاد می مانند.

همیشه برای کسب و کار خود متناسب با نوع خدماتی که ارائه می دهید یک شعار کوتاه و به یادماندنی داشته باشید. شعاری که محتوای آن مربوط به خدمات مشتری می باشد. این شعار باید شفاف و خاص باشد و به نوعی طراحی که مشتری جذب تبلیغ سایت آگهی رایگان شما شود که همیشه در ذهن مشتریان باقی بماند.

به مشتری نشان دهید برای شما ارزشمند است.

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین استراتژی های جذب مشتری ، یادآوری ارزش مشتریان به آن ها می باشد. با فراهم کردن شرایطی برای جایزه دادن یا تخفیف در ازای خرید مجدد شما می توانید مشتریان وفادار ایجاد کنید. مشتری هر کجا که احساس کند خرید او را با ارزش دانسته اید و برای بازگشت مجدد او شرایط ویژه ای قائل شده اید قطعا حس بهتری نسبت به انتخاب شما از بین رقبای دیگر دارد.

پشتیبانی باید ساده و در دسترش باشد

شما حتما باید به مشتری خود نشان دهید که همیشه در دسترس هستید و ارتباط گرفتن با شما برای آن ها ساده است. مرموز و غیر قابل دسترس نباشید. ‍پس راه های ارتباطی ساده و محبوب را ایجاد کنید تا مشتریان به راحتی بتوانند به هر طریقی که مایلند با شما ارتباط برقرار کنند.:

ایمیل: اگرچه ممکن است امروزه محبوب ترین کانال ارتباطی نباشد، اما همچنان یک پلتفرم مفید برای برقراری ارتباط است

چت آنلاین: با چت کردن مستقیم با مشتریان خود از وب سایت خود، خدمات سریع ارائه دهید. دائماً در دید مشتریان است و دسترسی به آن را سریع و ساده می کند.

رسانه های اجتماعی: حدود ۴۰ درصد از مردم می خواهند با برندها در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، ۲۹ درصد از کاربران رسانه های اجتماعی از آنها برای تحقیق یا خرید محصولات استفاده می کنند. این همان چیزی است که آن را به یک دارایی ارزشمند برای پشتیبانی مشتری و استراتژی آگاهی از برند شما تبدیل می کند.

خدمات تلفنی: تماس هنوز هم یکی از موارد درخواستی خدمات مشتری است. بسیاری از مردم ترجیح می دهند قبل از چت کردن، ایمیل زدن یا جستجو در پایگاه های داده با یک فرد صحبت کنند.

جهت استفاده از خدمات سایت آگهی رایگان میتوانید به وب سایت ما، آگهیزن سر بزنید.

نظرات بسته شده است.