توصیه مهم نماینده مجلس به دولت رئیسی درباره ساماندهی مهاجران افغان

امروز دولت های اروپایی در پذیرش مهاجرین، مسئله مهاجران افغان را به یک فرصت برای استفاده خود تبدیل کردند. ما هم باید مهاجرت به ایران و یا مهاجرت از ایران را علی رغم ظاهری که دارد باید به یک فرصت تبدیل کنیم.

توصیه مهم نماینده مجلس به دولت رئیسی درباره ساماندهی مهاجران افغان

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت : بهتر است لایحه جامعی از سوی دولت در بحث ساماندهی اتباع خارجی دنبال شود و پختگی و سنجیدگی آن به قدری باشد که بتواند عوارض مهاجران را به یک فرصت تبدیل کند.

به گزارش ایسنا؛ احمد علیرضابیگی با اشاره به ضرورت ساماندهی وصعیت مهاجران و اتباع خارجی در کشور، بیان کرد: با توجه به این‌که در سال پایانی مجلس یازدهم بوده به نظر می‌رسد فقط طرح‌ها و لوایحی که دو فوریت آنها به تصویب رسیده است در دستورکار مجلس قرار گیرد. کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها طرح تشکیل سازمان ملی اقامت را تهیه و بررسی کرد و کلیات آن در مجلس به تصویب رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: اما دولت نیز نقطه نظراتی در این خصوص دارد. لازم است یک کار حساب شده و منسجم برای ساماندهی مهاجران و اتباع خارجی انجام شود.

باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مجلس محور کار خود را برمبنای لوایح قرار دهد، از آنجا که دولت از همه جهات با این موضوع درگیر است و بدنه کارشناسی قوی  دارد بهتر است در بحث اقامت که ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی را در برمی گیرد یک کار جامع در قالب لایحه دنبال شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نگاه بنده بهتر است لایحه جامعی از سوی دولت در بحث ساماندهی اتباع خارجی دنبال شود و پختگی و سنجیدگی آن به قدری باشد که بتواند عوارض مهاجران را به یک فرصت تبدیل کند. زمانی که صحبت از مهاجرت با تشکیل سازمان ملی مهاجرت می شود منظور هم مهاجرت به ایران و هم مهاجرت از ایران است.

امروز دولت های اروپایی در پذیرش مهاجرین، مسئله مهاجرت را به یک فرصت برای استفاده خود تبدیل کردند. ما هم باید مهاجرت به ایران و یا مهاجرت از ایران را علی رغم ظاهری که دارد باید به یک فرصت تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: باید از برخورد احساسی در مواجه با مسئله مهاجرین پرهیز کرد. با توجه به ابعاد وسیع مهاجرت ضروری است که یک لایحه جامع در این حوزه دنبال شود.

نظرات بسته شده است.