تکرار ادعای امارات درباره جزایر سه‌ گانه ایران ؛ این بار در مجمع عمومی سازمان ملل

ریم بنت ابراهیم الهاشمی ، وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی در سخنرانی خود در جریان هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از جمهوری اسلامی ایران خواست تا مشکل سه جزیره تنب بزرگ ، تنب کوچک و ابوموسی را حل و فصل کند.

تکرار ادعای امارات درباره جزایر سه‌ گانه ایران ؛ این بار در مجمع عمومی سازمان ملل

امارات بار دیگر ادعای همیشگی خود درخصوص جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا؛ «ریم بنت ابراهیم الهاشمی»، وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی در سخنرانی خود در جریان هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از جمهوری اسلامی ایران خواست تا مشکل سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را حل و فصل کند.

وزیر مشاور امارات در امور همکاری‌های بین‌المللی امارات همچنین مدعی شد: زمان ما را از درخواست حل و فصل این مشکل از طریق مذاکره مستقیم یا دیوان کیفری بین‌المللی بازنمی‌دارند و این موضع امارات طی چندین دهه ثابت بوده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ۲۹ شهریور نیز در نشست مشترک وزیران خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک برگزار شد و حاضران در بیانیه‌ای بار دیگر از ادعای بی اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک حمایت کرده و خواهان آنچه آن را دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز برای این جزایر از طریق مذاکرات دوجانبه یا دیوان کیفری بین‌المللی براساس قواعد حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل خواندند، شدند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس پس از این نشست، با تاکید بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در این باره خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

نظرات بسته شده است.