گجت هوشمند سلامتی؛ دستگاه نوار قلب خانگی زیواتک

به نقل از فراهمتا بیماری‌های قلبی یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در جهان هستند. به گفته انجمن قلب بریتانیا بیماری عروق کرونر قلب سالانه ۹ میلیون نفر را می‌کشد. در سال ۲۰۱۹ این بیماری بزرگ‌ترین قاتل در جهان بود. از هر ۶ مرگ‌ومیر در جهان، مرگ ۱ نفر به‌دلیل بیماری عروق کرونر قلب است. قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، بیماری عروق کرونر قلب علت اصلی مرگ در سراسر جهان برای حداقل ۳۰ سال بود. به همین علت طبیعی است که دانشمندان به فکر یافتن روش‌هایی برای درمان یا پیشگیری از آن‌ها باشند.

دستگاه نوار قلب

الکتروکاردیوگرام (ECG) آزمایشی است که برای بررسی ریتم قلب و فعالیت الکتریکی آن استفاده می شود. حسگرهای متصل به پوست برای تشخیص سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط قلب استفاده می‌شوند. این سیگنال‌ها توسط یک دستگاه ضبط و توسط پزشک بررسی می‌شوند. نوار قلب ممکن است توسط متخصص قلب یا هر پزشکی که احتمال می‌دهد قلب شما مشکل داشته باشد، از جمله پزشک عمومی درخواست شود.

کاربردهای دستگاه نوار قلب

ECG اغلب در کنار سایر آزمایش‌ها برای کمک به تشخیص و نظارت بر عملکرد صحیح قلب استفاده می‌شود.

الکتروکاردیوگرام می‌تواند به تشخیص موارد زیر کمک کند:

  • آریتمی – جایی که قلب خیلی آهسته، خیلی سریع یا نامنظم می‌زند
  • بیماری عروق کرونر قلب – که به دلیل تجمع رسوبات چربی در دیواره عروق اطراف قلب ایجاد شده و موجب باریک شدن عروق و محدود شدن جریان خون به عضله قلب می‌شود
  • حملات قلبی – جایی که جریان خون به قلب به‌طور ناگهانی مسدود می‌شود
  • کاردیومیوپاتی – حالتی که در آن دیواره‌های عضلانی قلب بیمار به‌طور غیرطبیعی ضخیم و یا دچار التهاب و نارسایی عملکرد می‌شود

همچنین می‌توان تست نوارقلب را در طول زمان برای نظارت بر فردی که مبتلا به بیماری قلبی بوده است یا داروهایی مصرف می‌کند که به‌طور بالقوه بر قلب تأثیر می‌گذارد، انجام داد.

دستگاه‌های نوار قلب در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر یک برای بیماران خاصی قابل استفاده هستند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه ۱۲ لید در حال استراحت EKG
  • دستگاه تست استرس یا EKG ورزش
  • هولتر مانیتور
  • ثبت‌کننده رخداد
  • دستگاه الکتروکاردیوگراف ۶ لید

از میان تمام انواع دستگاه نوار قلب، هولتر مانیتور بسیار محبوب شده است. چرا که امکان نظارت ۲۴ ساعته بر عملکرد قلب بیمار را به پزشک می‌دهد. درصورتی که این امر با دستگاه‌های نوارقلب بیمارستانی امکان‌پذیر نیست.

دستگاه نوار قلب خانگی

مانیتورهای ECG شخصی مشابه الکتروکاردیوگرام‌هایی هستند که پزشکان استفاده می‌کنند. افراد ممکن است از این دستگاه‌ها برای آگاهی و نظارت بر سلامت قلب خود در خانه استفاده کنند. با این حال، نباید از مانیتور ECG شخصی به‌عنوان جایگزینی برای تشخیص‌های پزشکی استفاده شود.

اگر شرایط قلبی خاصی دارید، مثلاً فیبریلاسیون دهلیزی، ممکن است مهم باشد که ریتم قلب خود را تحت نظر داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید ضربان قلب و ریتم قلب خود را به دلایل دیگری مانند زمانی که در حال ورزش هستید، یا در شرایط دیگر، کنترل کنید.

یک دستگاه نوار قلب خانگی خوب باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • دقت بالا
  • راحتی در استفاده
  • قیمت مناسب
  • قابل حمل
  • عمر باتری طولانی

دستگاه نوار قلب

چرا دستگاه نوار قلب خانگی برای هر بیمار قلبی لازم است؟

ضربان قلب یکی از چندین علامت حیاتی است که می‌تواند نشانه‌ای از شرایطی باشد که نیاز به توجه دارد، از جمله مشکلات جدی مانند لخته شدن خون در ریه‌ها (آمبولی ریوی) یا سپسیس (عفونت منتشر در خون). بسته به شرایط، ضربان قلب ممکن است بسیار کندتر یا سریعتر از حد معمول باشد. ریتم های ناپایدار و خطرناک قلب می تواند تهدید کننده زندگی باشد و نیاز به تشخیص و درمان سریع دارد.

ECG خانگی می‌تواند فیبریلاسیون دهلیزی و سندرم QT طولانی را تشخیص دهد، این بیماری‌ها عوارض جدی و تهدیدکننده برای زندگی ایجاد می کنند و نیاز به تشخیص و درمان سریع دارند.

دستگاه نوار قلب خانگی به بیماران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به مراجعه مداوم به بیمارستان برای انجام تست نوار قلب، در منزل روی وضعیت سلامت قلب خود نظارت داشته و حتی نوار قلب خود را برای پزشک ارسال کنند. این باعث می‌شود تا تشخیص برای پزشک راحت‌تر باشد، درمان به‌موقع انجام شود و در بسیاری موارد از بیماری‌های سخت پیشگیری به عمل آید.

دستگاه نوار قلب زیوابیت

دستگاه نوار قلب خانگی زیواتک؛ گجت هوشمند سلامتی

امکان نظارت بر وضعیت سلامتی برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. به همین علت شرکت‌های بزرگی چون اپل قابلیت مانیتور وضعیت سلامت مخصوصاً سلامت قلب را در محصولات خود قرار می‌دهند. ساعت هوشمند اپل که با نام iWATCH شناخته می‌شود وضعیت نسبتاً دقیقی از فشار خون، تنفس و ضربان قلب افراد ارائه می‌کند. از آنجایی که به علت تحریم‌ها امکان استفاده از تمام امکانات گجت‌های هوشمند خارجی در ایران وجود ندارد این تکنولوژی توسط متخصصین کشورمان بومی شده است.

دستگاه نوار قلب خانگی زیواتک یک گجت هوشمند بومی است که توسط شرکت کاوشکام آسیا، یکی از پیشگامان در حوزه طراحی و توسعه تکنولوژی های پیشرفته، طراحی و تولید شده است. این دستگاه کوچکتر و سبکتر از دستگاه هولتر معمولی طراحی و در مدل‌های زیواریتم و زیوابیت به بازار عرضه شده است. نحوه کار دستگاه نوار قلب ECG زیواتک به این صورت است که با بلوتوث به اپلیکیشن اختصاصی خود متصل می‌شود و سپس فعالیت الکتریکی قلب را در دو حالت لحظه ای و ۲۴ ساعته ثبت کرده و اطلاعات ذخیره شده در گوشی از طریق اینترنت به پزشک معالج بیمار ارسال می‌شود تا از راه دور صحت عملکرد قلب را بررسی کند.

دستگاه نوار قلب زیواریتم

ویژگی‌های دستگاه نوار قلب خانگی زیواتک

  • نمایش نوار قلب به‌صورت دقیق روی تلفن همراه هوشمند
  • گرفتن نوار قلب در هر لحظه و هر مکان بدون نیاز به حضور در کلینیک پزشکی
  • سبک و قابل حمل
  • دسترسی به تاریخچه نوار قلب های ذخیره شده و امکان ارسال به پزشک
  • کاربری آسان
  • مقرون به صرفه
  • ذخیره‌ی داده‌ها در سرور ابری

برای آشنایی بیشتر با این گجت هوشمند که آسایش و سلامتی را برای بیماران قلبی به ارمغان می‌آورد به وب‌سایت زیواتک مراجعه کنید.

نظرات بسته شده است.