اعلام جرم دادستان تهران علیه مدیر مسؤول روزنامه شرق

روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن در روز‌های ۱۱، ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری با انتشار سه گزارش خبری با عناوین «ابهام در تشابه قتل زنان مثله شده»، «سارقانی با نمای جدید» و «هر چهار روز یک زن کشی» به طرح ادعا‌ها و مطالبی غیر مستند پرداخته است که موجب هراس زنان شده و مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است.

اعلام جرم دادستان تهران علیه مدیر مسؤول روزنامه شرق

دادستانی تهران علیه مدیر مسؤول روزنامه شرق، بابت انتشار مطالب خلاف واقع و غیرمستند در حوزه زنان اعلام جرم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری تهران،  علی صالحی  در این خصوص اظهار کرد: به دنبال انتشار چند گزارش در روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن، با موضوع زن آزاری، مدیر مسؤول و خبرنگاران آن رسانه جهت اخذ توضیح و ارائه مستندات به دادستانی تهران دعوت شدند.

وی افزود: با عنایت به اینکه توضیحات و مستندات ارائه شده از سوی مدیر مسؤول روزنامه شرق و همکاران ایشان قانع کننده و کافی نبود؛ پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به اتهام ایشان و سایر عوامل مربوطه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و غیره به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع گردید.

دادستان تهران تصریح کرد: در یکی از گزارش‌های منتشره تحت عنوان «سارقانی با نمای جدید»، ضمن ارائه شرحی از ربوده شدن یک دختر نوجوان، این ادعا مطرح شده که فروشندگان مو، با شناسایی و ربودن دختران، مو‌های آنان را بریده و به فروش می‌رسانند و تصویرسازی‌های صورت گرفته در رابطه با مو‌های بریده شده، موجب اشاعه حس ناامنی در جامعه شده است.

این گزارش می‌افزاید: روزنامه شرق و شبکه اینترنتی وابسته به آن در روز‌های ۱۱، ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری با انتشار سه گزارش خبری با عناوین «ابهام در تشابه قتل زنان مثله شده»، «سارقانی با نمای جدید» و «هر چهار روز یک زن کشی» به طرح ادعا‌ها و مطالبی غیر مستند پرداخته است که موجب هراس زنان شده و مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است.

نظرات بسته شده است.