وام ۸۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن ابلاغ شد

بانک مرکزی وام ۸۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن را ابلاغ کرد. سقف تسهیلات جعاله مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، متناسب با تغییرات هزینه‌های ساخت طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تا مبلغ ۱۶۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

وام ۸۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن ابلاغ شد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک مسکن، افزایش سقف‌تسهیلات ساخت و خرید واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و سقف تسهیلات جعاله تعمیر مسکن را برای اجرا ابلاغ کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه آمده است، در یکهزار و سیصد و شصت و یکمین جلسه ۳۰ خرداد ماه سالجاری شورای پول و اعتبار مطرح و مقرر شد:
الف: به منظور افزایش پوشش هزینه‌های خرید مسکن، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به شرح جدول زیر افزایش یابد.

ب: سقف تسهیلات جعاله مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، متناسب با تغییرات هزینه‌های ساخت طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تا مبلغ ۱۶۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

ضمناً، به منظور مساعدت با متقاضیان لازم است امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات مزبور به روش پلکانی حسب درخواست متقاضی فراهم شود. براین اساس، مراتب به نحو مقتضی به واحد‌های اجرائی ذی‌ربط ابلاغ شود.

نظرات بسته شده است.