فراستی واقعی همان است که دیدید!

اتفاقاً فراستی واقعی همین است که دیدید! فراستی واقعی فردی است مغرور، ساده انگار و به دنبال حاشیه سازی برای دیده شدن. همین است که یک واترمارک ساده را تشخیص نمی دهد!

فراستی واقعی همان است که دیدید!

 

اخیراً ویدیویی از مسعود فراستی منتشر شده است که در آن استاد! به نقدفیلم سینمایی “جنگ جهانی سوم” آخرین ساخته هومن سیدی پرداخته است. صرف نظر از درستی و غلطی انتقادات فراستی به فیلم که مانند همیشه بر خلاف جریان منتقدان و هنرمندان دیگر است، ایشان به نکته ای اشاره می کند که در واقع یک گاف بزرگ است که ناخواسته وی جلوی دوربین بیان می کند. فراستی واترمارک سایتی که فیلم در حال اکران را برای دانلود قرار داده است،به عنوان یک شعار از طرف سازندگان فیلم تلقی می کند و به آن می تازد که این فیلم هیچ بویی از ایران نبرده است!

خیلی کوتاه عرض کنم که این گاف را یک اشتباه ساده در نظر نگیرید. اتفاقاً فراستی واقعی همین است که دیدید! فراستی واقعی فردی است مغرور، ساده انگار و به دنبال حاشیه سازی برای دیده شدن. همین است که یک واترمارک ساده را تشخیص نمی دهد! به عنوان یک سینمایی، احترامی برای سینمای ایران قائل نیست و فیلم درحال اکران را با خریدن بلیت و نشستن بر روی صندلی سینما نمی بیند، بلکه نسخه قاچاقی آن را دانلود کرده و تماشا کرده است. البته همیشه به این معروف است که فیلم ها را ندیده نقد می کند، اما انگار مشخص شده است که حضرت استاد فبلم ها را قاچاقی دانلود و تماشا می کند، برای همین است که احتمالاً در سینماها دیده نمی شود، مگر در زمانی که دعوت شده باشد.

نقد و نقادی مسلماً اگر حرفه ای و از روی دلسوزی باشد حتی اگر منتقد با بولدوزر از روی عوامل فیلم رد شود، می تواند به کسب تجربیات، شناسایی ضعف‌ها و در نهایت تولید آثار بهتری منجر شود؛ اما شیوه نقادی فراستی همانگونه که سالها از وی دیده ایم، همیشه بر خلاف نظر هنردوستان، علاقمندان به سینما، پیشکسوتان و علی الخصوص جامعه منتقدین بوده است. بنابراین نظرات و نقدهای ایشان هیچ تاثیری در سینمای ایران نداشته و به قولی بازخوردهایش نسبت به فیلمها خریداری ندارد. در زمانه پرمشکلی که ساخت فیلم های سینمایی و سریال ها هزینه بالایی دارد و از آنطرف هم مخارج عامه جامعه اجازه تفریح و سینما رفتن را به آنان نمی دهد، نقدهای غرض٬ورزانه و پر از کینه امثال ایشان اهمیتی برای هیچ قشری ندارد. اما گاهی خوب است با شاهنامه خوانی غلط غلوط و گافهای اینچنینی، آندسته از کسانی که هنوز گمان می کنند سینما به امثال فراستی ها نیاز دارد، نظرشان را تغییر دهند.

>گاف مسعود فراستی>>
[videopack width=”640″ height=”360″ downloadlink=”true”]https://cdn.khabaronline.ir/d/t/2023/05/11/0/5851762.mp4[/videopack]

نظرات بسته شده است.