طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی؛ خوب یا بد؟ / افرادی برای فضای مجازی تصمیم می‌گیرند که شناختی از این فضا ندارند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی گفت: عده‌ای از افرادی که هیچ‎گونه آگاهی و اطلاعاتی از فضای کسب و کار اینترنتی ندارند، می‌خواهند برای این فضا تصمیم‌گیری کنند.

عادل طالبی در گفتگو با خبر فوری افزود: در پیش‌نویس آماده شده، نه عضوی از اتحادیه، نه عضوی از نهادهای صنفی و نه نمایندگان کسب و کارهای اینترنتی حق نظر نداشته‌اند‌ و به جای آن‌ها، چهره‌های دیگری هستند و به جای نمایندگان صنف کسب و کار اینترنتی تصمیم می‌گیرند.

وی اظهار کرد: چگونه کارمندی که حقوق و عیدی خود را گرفته، می‌خواهد برای کسب و کار تصمیم بگیرد، در حالیکه نه می‌داند مالیات چیست، نه می‌داند تأمین اجتماعی چیست، نه با گرفتاری‌های این صنف آشناست و نه می‌داند بازاریابی و مدیریت و استراتژی چیست. حتی برخی از این افراد تصمیم گیرنده به قول آقای آذری جهرمی نمی‌توانند ایمیل خود را چک کنند.

طالبی بیان داشت: این طرح به گونه ای نوشته شده که یک کمیسیون تشکیل شود و در طی شش ماه هر چه گفتند، به عنوان قانون تلقی شده و اجرا شود. یعنی به کمیسیونی که شامل هیچ نهاد صنفی نمی‌شود و اصلاً با اینترنت آشنایی ندارد اختیار بدهیم که هر بلایی دلشان می‌خواهند سر کسب و کار اینترنتی بیاورند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی تأکید کرد: ذات این قانون مشکل دارد و باید به کلی حذف شود، زیرا آنقدر کلی نوشته شده که با تصویب این طرح، بطور قطع تمام ابزارهای ارتباطی از جمله ایمیل، شبکه‎‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مسدود خواهند شد و بازاریابی کسب و کارهای کوچک و متوسط حذف خواهند شد.

طالبی در ادامه گفت: بر اساس گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک در سال ۹۹، ارائه کالا یا خدمت واحدهای تجارت الکترونیک، ۸۷ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از طریق پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از طریق اپلیکیشن بوده است و این آمار نشان می‌دهد که اگر این قانون تصویب شود، چه آسیبی به بازاریابی وارد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.