ساخت بزرگترین و عمیق‌ترین استخر جهان برای فضانوردان

 

بزرگترین و عمیق‌ترین استخر سرپوشیده جهان موسوم به “Blue Abyss” که معادل ۱۷ استخر شنا در اندازه المپیک است، می‌تواند برای آموزش فضانوردان استفاده شود.
منطقه “کورن‌وال” در انگلیس در آستانه میزبانی از بزرگترین و عمیق‌ترین استخر سرپوشیده جهان است که معادل ۱۷ استخر شنا در اندازه المپیک با گنجایش ۱۶۸ میلیون فنجان چای به ارزش ۲۱۲ میلیون دلار است.
این استخر توسط شرکت “Blue Abyss Ltd” ساخته می‌شود و به دانشمندان و مهندسان این امکان را می‌دهد تا جدیدترین فناوری‌های زیر آب را آزمایش کنند و به پیشرفت رباتیک زیر آبی کمک کنند و حتی فضانوردان را آموزش دهند.
این استخر با ابعاد تقریباً ۵۰ متر طول، ۴۰ متر عرض و ۵۰ متر عمق خواهد بود.ساخت بزرگترین و عمیق‌ترین استخر جهان برای فضانوردان|خبر فوری
“جان ویکرز” مربی غواصی و مشاور این پروژه می‌گوید: ما در حال برنامه‌ریزی برای یک مرکز جهانی بی‌نظیر با طیف گسترده‌ای از کاربردهای بالقوه هستیم که به بسیاری از صنایع کمک می‌کند.
وی افزود: استخر “Blue Abyss” یک سرمایه تحقیقاتی بزرگ در زمینه هوافضا، انرژی دریایی، رباتیک زیر آب، فیزیولوژی انسان، دفاع، اوقات فراغت و صنایع دریایی و یک مرکز آموزش فوق العاده برای کودکان و دانشجویان خواهد بود.
استخرها از قرن‌ها پیش برای کاوش در مورد طرح‌های زیردریایی و حل مشکلات پیچیده مهندسی استفاده می‌شده است و این استخر جدید به لطف اندازه بزرگ خود می‌تواند به عنوان مثال ماژول‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) را در خود جای دهد.
این استخر همچنین می‌تواند برای آزمایش شناورهای رباتیک زیر دریا، مینی‌شناورها و تاسیسات توربین بادی در دریا استفاده شود و برای غواصان و فضانوردان و آزمایش ربات‌های زیر دریا با کنترل از راه دور بسیار مفید باشد، زیرا این استخر یک زمین تمرینی دیدنی با شرایط بی‌وزنی شبیه‌سازی شده خواهد بود.
پیش‌بینی می‌شود ساخت و ساز این استخر تقریباً ۱۸ ماه پس از صدور مجوز طول بکشد و در سال ۲۰۲۳ افتتاح شود.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.