بهرام رادان رقیب شهاب حسینی شد

 

شهاب حسینی با پخش اولین قسمت برنامه “هم‌رفیق” هیاهوی فراوانی به راه انداخته و احتمالاً تا مدت‌ها با این تاک‌شو بر سر زبان‌ها خواهد بود، اما قرار است به زودی رقیب او از راه برسد.

سینما و در کل عرصه سرگرمی، میدان رقابت است. صحنه نبرد، هم بین ستارگان و هم قدرت‌های پشت صحنه. این یعنی که هر موفقیتی آغاز نبردی دیگر است. نبردی که در آن برنده نبرد قبلی می‌خواهد پیروزی‌اش را حفظ کند و در قطب مقابل هم کسانی می‌خواهند تخت پادشاهی او را واژگون کنند. مثل اتفاقی که بین شهاب حسینی با لشکر ستارگانی افتاده که به دنبال رقابت با جدیدترین موفقیتش هستند. از جمله بهرام رادان که آشکارا قصد رفتن به جنگ شهاب حسینی را دارد…

 

تب چندساله

 

تب مجری‌گری ستارگان سینما در ایران، تب جدیدی نیست و یکی، دو سالی می‌شود که شاهد نقش‌آفرینی بازیگران سینما در جایگاه اجرا هستیم. موجی که اگرچه با اجرای رامبد جوان و مهران مدیری در “خندوانه” و “دورهمی”، مدت‌ها پیش آغاز شده بود، اما به این دلیل که این هر دو به خصوص جوان به عنوان چهره تلویزیونی شناخته می‌شدند، با اجرای محمدرضا گلزار در مسابقه “برنده باش” به اوج رسید. موجی که در ادامه به اجرای پژمان بازغی در “کودک‌شو”، اجرای حمید گودرزی در “پنج ستاره” و بعد هم “کودک‌شو”، سام درخشانی در مسابقه “ایران”، پوریا پورسرخ در “ایرانیش”، کامران تفتی در “وقتشه”، مهران غفوریان و بعدتر هم نادر سلیمانی در “اعجوبه‌ها”، سروش صحت در “کتاب‌باز”، اکبر عبدی در “عبدی‌شو” و مجید صالحی در “ام‌شو” (بی‌تقدم و تأخر) ختم شد. بگذریم از بازیگران مختلفی که در فضای مجازی تاک‌شوهای گوناگونی را به مناسبت‌های گوناگون اجرا کرده‌اند و هنوز هم هر از چندی شاهد شوهایی از این دست هستیم.

 

چند سال شکست

 

اجرای بازیگران اما در تمام این سال‌ها تجربه‌ای شکست‌خورده لقب گرفته. نه فقط در مورد کامران تفتی و سام درخشانی و مهران غفوریان و نادر سلیمانی و حمید گودرزی و مجید صالحی؛ که حتی در مورد اکبر عبدی هم که زمانی داریوش ارجمند برای تخطئه مهران مدیری گفته بود که “اگر عبدی فرصت داشته باشد دو ساعت جلوی تماشاگران بنشیند، دنیا را به آتش می‌کشد و نشان می‌دهد شیرینی و جذابیت در اجرا یعنی چه” نیز صادق بوده و تجربه‌ای سراسر شکست را حاصل آورده است. شاید تنها استثنا در این میان پژمان بازغی بود که در “کودک‌‌شو” درخشید و هم برنامه و هم خودش را به عنوان برندی جذاب در این عرصه به ثبت رساند.

 

و حالا به نظر می‌رسد که شهاب حسینی هم استثنایی دیگر را به نمایش گذاشته است.

 

رفیقان به دنبال هم‌رفیق

 

حالا همان‌طور که انتظار می‌رفت، موفقیت اولین قسمت از برنامه “هم‌رفیق” بسیاری دیگر را به صرافت بهره‌برداری از این موفقیت انداخته است، هم بازیگرانی که می‌خواهند موفقیت شهاب حسینی را تکرار کنند و هم سامانه‌ای که سودای تکرار موفقیت سامانه رقیبش را دارد که با ارایه هم‌رفیق یک‌شبه ره چند ساله رفت. سامانه‌ای که گفته می‌شود تحت تأثیر موفقیت قسمت اول “هم‌رفیق” (با حضور نوید محمدزاده) تصمیم گرفته به جنگ این برنامه برود و علیه تک‌خال رقیب آسی دیگر رو کند.

 

بهرام علیه شهاب

 

انتخاب مجری برنامه رقیب هم‌رفیق اما از همین ابتدا انتقادات زیادی را به وجود آورده است.

 

شرکت رقیب پخش‌کننده هم‌رفیق بهرام رادان را برای اجرای برنامه گفت‌وگومحور خود انتخاب کرده است. بازیگری که اگرچه در سالیانی دورتر ستاره‌ای بزرگ‌تر و درخشان‌تر از شهاب حسینی بود و حتی در معدود همکاری‌هایشان در “شمعی در باد” پوران درخشنده و “رستگاری در ساعت هشت و بیست دقیقه” سیروس الوند هم نقش مهم‌تر را ایفا می‌کرد؛ اما در سال‌های اخیر، همزمان با اوج‌گیری شهاب حسینی، گام‌به‌گام به قهقرا رفته، تا جایی که امسال در یکی از بدترین سال‌های ممکن برای یک ستاره سینما تنها و تنها فیلمی مانند “سونامی” را دارد و در دو سال اخیر هم با فیلم‌هایی مانند “ایده اصلی” و “زرد” در سینمای ایران حضور داشته است- که نشان از شرایط ناراحت‌کننده‌ای دارد که رادان در آن گرفتار آمده است.

 

بهرام رادان به این دلیل هست که انگیزه‌ای عجیب برای موفقیت در دوئل پیش‌رو با شهاب حسینی دارد. او که یکی از بدترین دوره‌هایش را در بازیگری و جذب مخاطب پشت سر می‌گذارد، حالا با اجرای این تاک‌شوی بالقوه جذاب، هم به دنبال جبران بخشی از شکست‌هایش است و هم کشف زمینه‌ای تازه برای موفقیت‌های آینده.

 

دیگر رقبای شهاب

 

البته بهرام رادان تنها بازیگری نیست که قصد رفتن به جنگ شهاب حسینی را دارد.

 

در روزهای اخیر نام چند بازیگر دیگر هم به عنوان مجریان تاک‌شوهای جدید شبکه نمایش خانگی رسانه‌ای شده است. پیش‌تر هم حضور مصطفی زمانی برای اجرای یک برنامه تاک‌شو اعلام شده بود که ظاهرا قرار است برنامه‌اش را برای یک پلتفرم جدید اجرا کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.