استفاده سراسری از ماسک، به شدت بر میزان مصرف لوازم آرایش تاثیر داشته است. به طوری که گزارشها حاکی است در روزهای کرونایی فروش لوازم آرایش مثل رژ، خط لب و کرمهای مربوطکننده بهشدت کاهش پیدا کرده اما فروش خط چشم، ریمل و کانسیلر، مژه مصنوعی و سایه چشم و همچنین مداد ابرو، افزایش چشمگیر داشته است. در همین زمینه ۷۲درصد از زنان که پیشتر هم آرایش میکردند، در این روزها دیگر سراغ لوازم آرایشی بهخصوص رژ لب نمیروند. در واقع استفاده از ماسک، آرایش در صورت را به «چشم و ابرو»، تقلیل داده است.
همچنین انتشار تصاویری از ماسکهای استفاده شده بانوان که در آنها، مواد آرایشی به لایه درونی ماسک پسبیده، دستمایه شوخی و طنز کاربران شبکههای اجتماعی شده است.