جزئیات پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا

5ef2bf6f645b0_5ef2bf6f645b4

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:حدود ۲۳۰ هزار نفر برای واریز بیمه بیکاری در فروردین ماه تایید شدند و اردیبهشت ماه نیز به همین روال خواهد بود.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، درباره پرداخت بیمه بیکاری در ایام کرونا، اظهار کرد: در ایام کرونا برای روال خاصی داریم.

وی بیان کرد: با شیوع کرونا عده ای از کار بیکار شدند و مجددا به کارشان بازگشتند و برای تعطیلی موقت تمهیداتی درنظر گرفته شد؛ دولت از طریق منابع صندوق توسعه ملی بودجه ای را برای بیمه بیکاری تخصیص داده است و سازمان برنامه و بودجه از طریق لیستی که ما در اختیارشان می‌گذاریم پرداخت حداقلی را انجام می‌دهد.

شریعتمداری با بیان اینکه برای اسفند ماه در یک مرحله ۱۰۳ هزار نفر و مرحله دوم ۴۶ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت کردند، افزود: برای فروردین نیز حدود ۲۳۰ هزار نفر تایید شدند تا بیمه بیکاری دریافت کنند و تا واریز صورت گیرد همچنین برای اردیبهشت نیز به همین روال خواهد بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای این ۳ ماه بیکاری دولت بیمه بیکاری پرداخت کرد، اما اگر باز هم بعد از این ۳ ماه، بیکاری ادامه داشت، روال طبیعی رسیدگی در کمیته وزارت کار و تامین اجتماعی طی می‌شود و به ۲۵۰ هزار نفری که پیش از این بیکار بودند و بیمه بیکاری دریافت می‌کردند اضافه می‌شوند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.