هفته ارتباطات و روابط عمومی و ضرورت ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها

روابط عمومی درست نوک پیکان هر سازمانی است که می تواند با اطلاع رسانی صحیح و سریع نیازهای اطلاعاتی جامعه را پوشش بدهد.

پایگاه خبری رسا نشر – شبنم حاجی اسفندیاری: اساس هر مجموعه، سازمان و نهاد موفق  بر اساس نظم، برنامه ریزی ، اطلاع رسانی و پاسخگویی بنا نهاده شده است. مشتری مداری ، رضایت مندی از عملکرد آن مجموعه و همچنین شفافیت فعالیت های آن اعتبار مجموعه را نشان می دهد. و هرچقدر این پارامترها دقیق و قوی باشند موفقیت آن مرکز بیشتر و در نگاه جامعه از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

بار تمام کارهای فوق که باعث می شود یک سازمان موفق و یا غیر موفق شود ، بر دوش روابط عمومی هاست. واحدی نوپا و پر فایده، اما در حاشیه! البته طی سالهای اخیر به این بخش توجه بسیار زیادی شده است. اما هنوز هم در برخی ادارات و سازمان ها این شغل حساس، تاثیر گذار نیست و بیشتر یک سمت تشریفاتی به حساب می آید. روابط عمومی درست نوک پیکان هر سازمانی است که می تواند با اطلاع رسانی صحیح و سریع نیازهای اطلاعاتی جامعه را پوشش بدهد. یک روابط عمومی موفق هیچ نقطه پنهان و تاریکی را در دورن سازمان و شرکت مربوطه برای مخاطبان و مشتریان باقی نمی گذارد. مخصوصاً در دوران انقلاب ارتباطی و اطلاعات روش های نوینی چون فضای مجازی و ….

گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی می تواند به مسئولین یادآور شود که این سمت چقدر مهم است. و باید بهای بیشتری به این بخش بدهند. در این شرایطی که بیماری کرونا و ابتلای هموطنان ایرانی به این بیماری را شاهد هستیم، نقش بی بدیل روابط عمومی و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا بعنوان شاهد زنده ای بر اهمیت نقش ارتباطات و روابط عمومی ها در مسائل مهم می باشد. این هفته را بر همه فعالان ارتباطات و روابط عمومی تبریک عرض می نمایم. به امید آنکه سطح سواد رسانه ای و فرهنگ ارتباطی ما همگام با پیشرفت های عصر ارتباطی ارتقاء یابد

شبنم حاجی اسفندیاری

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.