سانحهٔ سقوط B-۵۲ پس از برخاست در آمریکا
سانحهٔ سقوط B-52 Stratofortress بلافاصله پس از برخاست از پایگاه هوایی Edwards در شهرستان کرن، واقع در شمالشرق لانکستر، مقامات روز دوشنبه تأیید کردند.
به گزارش رسا نشر و به نقل از ABC News، این حادثه حدود ساعت ۱۱:۲۰ صبح رخ داد، طبق پستی در شبکهٔ X که از پایگاه منتشر شد.
گروههای امدادی به صحنه رسیدند، اما جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

نیروی هوایی ایالات متحده و ناسا پروازهای آزمایشی هواپیماهای جدید و در دست توسعه را در پایگاه Edwards انجام میدهند.
B-52 Stratofortress که معمولاً خدمهای پنجنفر دارد، یک بمبافکن دوربرد است که نخستین بار در دههٔ ۱۹۵۰ معرفی شد و همچنان محور اصلیِ قدرت هوایی نیروهای آمریکاست. این هواپیما توسط بوئینگ ساخته شده و قادر است سلاحهای متعارف و هستهای را در فواصل طولانی حمل کند و در درگیریهایی از ویتنام تا عملیات در جنگ ایران-عراق به کار رفته است.




نظرات (0)
در حال بارگذاری نظرات...